سخنگوی وزارت امور خارجه:

اصرار بر تحریم ایران خلاف مسیر دیپلماتیک است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اصرار بر استفاده از ابزار تحریم علیه ملت ایران با بهانه جویی های تازه یا کهنه و باهدف تحمیل سیاست ها، کاملا خلاف مسیر دیپلماتیک است.
کد خبر: ۶۴۶۶۷۱
اصرار بر تحریم ایران خلاف مسیر دیپلماتیک است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از وزارت امورخارجه، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص استمرار تحریم های آمریکا علیه ایران با توسل به بهانه های جدید و در آستانه دور جدید مذاکرات ایران و گروه 5+1 گفت: این اقدامات با اهداف مذاکرات بین المللی که نیازمند حسن نیت، احترام متقابل و اعتمادسازی است، مغایرت تام دارد.

وی با اشاره به استقبال کشورهای مختلف جهان از گفت وگوهای ژنو و انتظار افکار عمومی جهانی برای گامی رو به جلو در مذاکرات جامع پیشرو در وین، افزود: اقدام به تحریم اتباع و شرکت های ایرانی و یا تهدید غیر قانونی و هراس آفرینی علیه شرکت های بین المللی مشتاق به همکاری و سرمایه گذاری در ایران، غیر مسئولانه و فاقد وجاهت حقوقی و بین المللی است و خلاف اراده جامعه بین المللی برای حل و فصل عاجل این بحران ساختگی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: اتهام حمایت از تروریسم درباره ایران که از بزرگترین قربانیان تروریسم است و در صف نخست مبارزه با تروریسم، افراط گرایی و خشونت طلبی قرار دارد، بهانه جویی و درک ناقص از مقوله تروریسم است.

افخم همچنین در جواب به پرسشی در خصوص ادعاهای مکرر مقامات آمریکایی در مورد موضوعات حقوق بشری در ایران و بیانیه جمعه گذشته وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص دستگیری و بازداشت افرادی در کشورمان از جمله مسائل مربوط به انتخابات ریاست جمهوری چهار سال قبل بیانیه وزارت خارجه امریکا را رد کرد.

وی افزود: این بیانیه دخالت در امور داخلی ایران است و مغایر با تعهدات دولت آمریکا ذیل بیانیه الجزایر می باشد.

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: مشروعیت آمریکا برای قضاوت در باره حقوق بشر در سطح جهان به دلایل متعددی زیر سوال است، حمایت های آمریکا از اقدامات ضد حقوق بشری رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا علیه مردم بی دفاع افغانستان و همچنین حمایت آشکار واشنگتن از کشورهای ناقض حقوق بشر و استفاده ابزاری از ارزش ها و مبانی اخلاقی از مواردی است که آمریکا باید نسبت به آنها پاسخگو باشد.

افخم افزود: لازم است مقامات آمریکا گزارش های رو به افزایش و نگرانی مراجع مستقل درباره افول شدید حقوق بشر در این کشور را مورد توجه قرار دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها