رویترز به نقل از منابع آگاه خبر داد دومین و سومین قسط از دارایی‌های مسدود ‌شده ایران بر اساس توافق ژنو، از محل دارایی‌های کشورمان در کره‌جنوبی در اختیار ایران قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۶۴۵۶۵۵
پرداخت دومین و سومین قسط از محل دارایی‌های ایران در کره

به گزارش فارس و به نقل از رویترز، به گفته یکی از این منابع، بانک مرکزی ایران دو حساب به «وون» (واحد پولی کره‌جنوبی) در دو بانک کره‌ای «ووری بانک» و «بانک صنعتی» دارد که بیش از 5.6 میلیارد وون پول نفت ایران در آنها مسدود شده است.

یک منبع کره‌ای دیگر این انتقال را تائید کرد و افزود: این پرداخت توسط دو بانک کره‌ای در ماه آینده صورت خواهد گرفت که یکی از این پرداخت‌ها در اوایل ماه مارس و دیگری پس از آن انجام خواهد شد.

دومین قسط ایران که قرار است در اول مارس پرداخت شود به مبلغ 450 میلیون دلار و سومین قسط در هفتم همین ماه به مبلغ 550 میلیون دلار خواهد بود.

البته این در حالی است که به گفته مقامات بانک مرکزی کره و وزارت دارایی این کشور، هیچ تصمیمی در مورد انتقال پول به ایران گرفته نشده است.

بر اساس توافق میان ایران و گروه 1+5 مبلغ 4.2 میلیارد دلار از دارایی‌های نفتی ایران در هشت قسط و در بازه زمانی شش ماهه در اختیار ایران قرار خواهد گرفت.

نخستین قسط از این مبلغ که در دوازدهم بهمن به مبلغ 550 میلیون دلار به حساب ایران واریز شد از محل دارایی‌های مسدود شده ایران در ژاپن بود.

تحلیل بولتون از حضور بین‌المللی نیروی دریایی ایران

سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل در واکنش به اعزام ناوهای ایران به اقیانوس اطلس گفت: گرچه این کشتی‌ها خطر زیادی برای آمریکا ندارد، اما نمایانگر این است که ایران در حال افزایش قابلیت‌ های خود برای آینده است.

به گزارش فارس، جان بولتون مدعی شد: ایران به ندرت کشتی‌های خود را به خارج از خلیج‌فارس اعزام می‌کند اما هم‌اکنون در حال آموزش ناخداهای خود در کانال سوئز و اطلس شمالی است.

درخواست جیش‌العدل

گروهک تروریستی جیش‌العدل پس از آن‌که پنج سرباز ایرانی را در مرز سیستان و بلوچستان با پاکستان ربود، اخیرا اقدام به انتشار مطالبی در توییتر خود کرد.

به گزارش خبرگزاری آنا، این گروهک تروریستی خواستار مبادله این پنج سرباز با برخی از تروریست‌ های مرتبط با این گروهک که در ایران بازداشت هستند، شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها