رئیس اتحادیه املاک تهران:

قیمت مسکن افزایش نمی‌یابد

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران خبر داد:

گسترش دامنه کاهش قیمت در بازار مسکن

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اشاره به اینکه ابعاد روند کاهش قیمت ها در بازار مسکن از حوزه خرید و فروش به حوزه اجاره نیز نفوذ کرده، افزود: بررسی آماری و میدانی در شهر تهران نشان می دهد میانگین اجاره بهای مسکن در پایتخت دست کم 10 درصد نسبت به نیمه اول امسال افت کرده است.
کد خبر: ۶۴۴۴۲۷
گسترش دامنه کاهش قیمت در بازار مسکن

حسام عقبایی رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: هم اکنون بازار اجاره مسکن به لحاظ نرخ و حجم معاملات در وضعیت ثبات نسبی قرار گرفته و جو ملتهب و متراکم ماه های گذشته را ندارد.

وی با بیان این که کاهش قیمت مسکن در بخش خرید و فروش یکی از عوامل کاهش اجاره بها در سال جاری بوده است، افزود: معمولا همه ساله بازار اجاره در پاییز و زمستان با ثبات قیمتی و کاهش حجم معاملات همراه می شود و در این بازار هر چه به سمت عید نوروز و آغاز سال جدید پیش می رویم، تحرکات ضعیف تر هم می شود.

عقبایی اظهار کرد: از آنجا که مستاجران در آستانه سال جدید تمایلی به جابجایی ندارند، نقل و انتقالات در بازار اجاره به بعد از اردیبهشت ماه موکول می شود و معمولا از تیرماه شدت می گیرد.

وی افزود: به طور قطع تا پایان بهار 93 ثبات اجاره بها باقی خواهد ماند و مشاوران املاک و موجران و البته مستاجران شاهد افزایش نرخ ها در این بخش نخواهند بود.

وی تصریح کرد: باید منتظر ماند و دید که سیاست های دولت در بخش مسکن در سال 93 به چه سمت و سویی هدایت خواهد شد اما آنچه از هم اکنون برای اجاره بها در سال آینده قابل پیش بینی است اینکه رشد اجاره بها در ادامه سال 93 کمتر از رقم تورم خواهد بود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران افزود: هر چند در حال حاضر با کاهش اجاره بها مستاجران زیادی در بازار اجاره به دنبال مسکن نیستند و تقاضا در این فصل معمولا از عرضه واحدهای مسکونی اجاره ای کمتر است اما این کاهش نرخ، در ثبات اجاره بها طی ماه های آینده و تقاضای موجود در بازار اجاره بی تاثیر نیست.

عقبایی گفت: هم اکنون عرضه واحدهای استیجاری به طور عام بیش از تقاضای موثر در این بازار است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها