امام جمعه موقت تهران گفت: انقلاب اسلامی ایران خاری در چشم و استخوانی در گلوی استکبار است، آن ها دائم می گویند گزینه نظامی روی میز است اما در گذشته نیز در پشتیبانی از عراق در 8 سال جنگ این گزینه را امتحان کردند و نتیجه اش را نیز دیدند.
کد خبر: ۶۴۴۰۵۱
انقلاب اسلامی خاری در چشم و استخوانی در گلوی استکبار است

به گزارش جام جم آنلاین آیت الله سید احمد خاتمی در برنامه عطر انتظار شبکه قرآن و معارف سیما گفت: در ایران سال ها آزادی ستیزی، عزت ستیزی و عفت ستیزی بود اما خداوند نعمت انفلاب اسلامی را به مردم ما عنایت نمود و با این انقلاب دنیای اسلام را نیز غافل گیر کرد بنابراین مردم ما باید مصداق لئن شکرتم باشند و خداوند را به خاطر این نعمت شکر کنند.

وی بیان داشت: مردم ایران با حضور در راهپیمایی 22 بهمن شکر خود را برای نعمت انقلاب به جا خواهند آورد البته شکر در حقیقت سه بخش دارد یک بخش، مربوط به بخش اعتقاد است و این که بدانیم و باور کنیم این نعمت از آن خداست موضوع دیگر در باب شکرگزاری این است که علاوه بر شکرگزاری برای نگاه داشتن این انقلاب تلاش کنیم .

سید احمد خاتمی ادامه داد: یکی از مهم ترین موضوعی که در رابطه با شکر گزاری در رابطه با نعمت انقلاب باید مورد توجه قرار بگیرد این است که باید سعی کنیم تا انقلاب اسلامی را در مسیر خداوند صرف نماییم به گونه ای که نه تنها زندگی فردی بلکه زندگی خانوادگی و اجتماعی ما نیز باید هر چه بیشتر رنگ خدایی داشته و بیشتر با خدا مأنوس باشیم.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: تاریخ ایران حکومتی را که عطر امام زمان(عج) داشته باشد به خود ندیده است، در حقیقت این انقلاب قطره ای است از دریای حکومت صاحب الزمان(عج)، ولی فقیه نیز عطر گل امام زمان را با خود به همراه دارد.

سید احمد خاتمی اظهار داشت: ماندگاری 35 ساله انقلاب و ان شاءالله ماندگاری آن تا زمان ظهور امام زمان(عج) به برکت هدایت ولی فقیه می باشد زیرا ما الان می بینیم در کشورهایی که بیداری اسلامی صورت گرفتچه بر سرشان امد و این به این دلیل بود که آن ها کسی مانند امام خمینی(ره) و همچنین کسی چون رهبر عزیز ما را نداشته اند به چه روزی دچار شدند اما خوشبختانه محور سیاسی ما ولایت فقیه است و مسیری که ایشان تعیین می کنند مسیر هدایت بخش ماست.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران خاری در چشم و استخوانی در گلوی استکبار جهانی است که اکنون نیز مانند شجره طیبه تنومندی شده است که تندبادها هم نمی توانند شاخه ای از آن را بلرزانند استکبار دائممی گوید گزینه نظامی روی میز است اما این ها در گذشته این گزینه را امتحان کرده اند زیرا 8 سال جنگ توان داشت تا ایران را از پا در آورد اما استکبار که همراه عراق و پشتیبان او بود نتیجه جنگ و استقامت ملت ایران را به خوبی دید.

وی در رابطه با عشق جوانان به امام زمان(عج) خاطر نشان کرد: جوانان در گذشته به امام زمان(عج) عشق می ورزیدند و امروز نیز همین گونه هستند، وقتی وصیت نامه شهیدان را می خوانیم درمی یابیم که میانگین سنی آن ها 15 تا 30 سال است امروز نیز می توان با حضور پررنگ جوانان در شب های قدرکه من خودم شخصا شاهد آن هستم این را به خوبی دریافت که آن ها نیز چون شهیدان عاشق امام زمان(عج) می باشند.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: برای افزایش عشق بیشتر جوانان به امام زمان(عج) صدا و سیما باید بیشتربه تولید برنامه های معنوی کاربردی بپردازد و باید از ظرفیت زیادی که دارد استفاده کند بعضی می گویند که مردم به تلویزیون خودمان نگاه نمی کنند اما این فضا سازی دروغ است زیرا مردم صدا و سیما را از جنس خود می دانند و به آن بها می دهند.

وی در پایان گفت: برای آشنایی بیشتر نسل جوان مساجد که کانون جوشش نسل متدین است نیز باید جاذبه بیشتری برای جذب جوانان داشته باشد و در برنامه هایش موضوع تنوع را مد نظر قرار دهد از طرفی خانواده ها به خصوص پدران نیز باید علاوه بر آن که به فکر آینده مادی فرزندانشان هستند به فکر معنویات آن ها نیز باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها