فیس بوک چارلتون در تسخیر کاربران ایرانی

قوچان نژاد سوژه کل کل ایرانی ها با انگلیسی ها

سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران در گفت و گو با سایت رسمی فیفا اظهار داشت که در جام جهانی ایران را سربلند می کند.
کد خبر: ۶۴۳۷۲۶
کروش : ایران برای رسیدن به جام جهانی از جهنم عبور کرد

به گزارش سایت جام جم ورزشی؛ کروش در گفت و گو با سایت فیفا از نسل فوتبال پرتغال می گوید و شرایط کنونی تیم ملی فوتبال ایران را بررسی می کند. خلاصه گفت و گوی تفصیلی سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران با فیفا به شرح زیر است:

* بهترین لحظه ای که به همراه تیم ملی فوتبال ایران داشتم، زمانی بود که رضا قوچان نژاد به کره جنوبی گل زد. این گل ایران را مستقیم به جام جهانی برزیل برد آن هم به عنوان سرگروه. در آسیا رقابت سرسختانه ای حاکم است. رقابت های انتخابی جام جهانی آسیا واقعا دشوار بود چرا که مسافت بین کشورها بسیار طولانی است و دما و رطوبت برخی از کشورها غیر قابل تحمل. گل رضا (قوچان نژاد) در چنین موقعیتی به ثمر رسید. رقابت های انتخابی برای ایران همانند گذر از جهنم بود اما ما عاقبت از این جهنم به بهشت رسیدیم. اکنون ما برای لذت بردن از فوتبال به برزیل می رویم. نهایت تلاش ما این است که ایران را سربلند کنیم تا تماشاگران ایرانی خوشحال شوند.

*ما بدون تجربه برخی از بازیکنان ایرانی خودمان را در جام جهانی نمی دیدیم. خیلی سخت بود بازیکنانی را به تیم ملی فوتبال ایران بیاوریم که در سراسر اروپا پراکنده شده بودند. اکنون ما شش یا هفت بازیکن شاغل در لیگ اروپا در تیم ملی داریم. با این بازیکنان تیم ملی اکنون شرایط بهتری نسبت به آن زمانی که تازه سرمربی ایرانی ها شده بودم دارد. رضا نمونه ای از همین بازیکنان است.

*نخستین وظیفه من در تیم ملی این بود که تیم را به جام جهانی ببرم. صعود به جام جهانی به 78 میلیون ایرانی امید داد. بازیکنان ایران برای اینکه به جام جهانی صعود کنند از ماموریت دشواری عبور کردند. رویای ما در بهترین زمان به واقعیت تبدیل شد.

*ما برای گذراندن تعطیلات به جام جهانی نمی رویم. ما در جام جهانی با آرژانتین یکی از بهترین تیم های جهان مسابقه می دهیم. آنجا می خواهیم ابتدا به اهداف ابتدایی خود برسیم. ایرانی ها هرگز به مرحله دوم جام جهانی نرسیده اند بنابراین نخستین ماموریت من این است که کمک کنم تا تیم ملی ایران بتواند به این موفقیت عظیم دست پیدا کند. ما از تیم های کم شانس جام جهانی برای صعود به مرحله دوم هستیم آنقدر زیاد که 31 تیم دیگر جام جهانی می خواستند با ما همگروه شوند. اما می خواهیم کاری کنیم تا آرژانتین ، بوسنی و نیجریه با خود بگویند ای کاش با ایران همگروه نمی شدیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها