گزیده عناوین روزنامه های صبح دوشنبه

4 عامل جدید محرک طلا

گزیده عناوین روزنامه های صبح چهارشنبه

ویژگی منتقدان ژنو؛ کم سواد و حسود

روزنامه های صبح امروز در مهمترین عناوین صفحات اول خود مطالبی همچون؛« مرحله دوم هدفمندی از تابستان 93 براساس درآمد خانوار اجرایی می‌شود»،«قیمت حامل های انرژی تا خرداد 92 ثابت ماند»،«نخست وزیرژاپن هیتلر است!»،«این همه دکترا؟ انتقاد رییس جمهور از آموزش عالی» و «ویژگی منتقدان ژنو؛ کم سواد و حسود» را منتشر کردند.
کد خبر: ۶۴۳۰۲۶
ویژگی منتقدان ژنو؛ کم سواد و حسود

سیاست روز:ویژگی منتقدان ژنو؛ کم سواد و حسود

رئیس جمهور منتقدان توافق هسته‌ای را یک عده معدود کم سواد خواند که از جای خاص تغذیه می‌شوند. معاون اول او هم در مراسم تودیع محمد علی نجفی رئیس مستعفی سازمان میراث فرهنگی گفت؛ «مخالفت‌هایی که در موضوع سیاست خارجی با اقدامات دولت می‌شود یا از روی حسادت است و یا این که گروهی به هر دلیلی دوست دارند از رئیس جمهور انتقاد کنند.»
نمی‌دانیم از کدام یک از مسائل و مشکلاتی که اکنون وجود دارد بنویسیم!؟ از برفی که باریده است و موجبات برخی گرفتاری‌ها شده است بنویسیم یا از سبدی که باعث شده است عیار دولت محک زده شود؟ یا از مدیریت قابل قبول و تصمیم‌گیری سریع و به جای وزارت آموزش و پرورش در تعطیل کردن مدارس تهران که مردم را سردر‌گم کرد و بچه‌ها را تا دم در مدارس کشاند؟
رئیس جمهور در حالی از منتقدان توافق هسته‌ای انتقاد می‌کند و آنها را کم سواد می‌داند که کشور در چند روز گذشته با بی‌تدبیری برخی مسئولان و وزرا سبد مشکلات را افزوده است به جای این که سبد کالا به مردم بدهد!
مردم استان‌های شمالی کشور چند روز است که با مشکلات زیادی به خاطر بارش برف شدید دست و پنجه نرم می‌کنند آنگاه مسئولان دولتی از منتقدان گلایه می‌کنند.
رئیس جمهور بارها بر آزادی بیان و آزادی مطبوعات تأکید کرده است. او در جمع دانشجویان گفته بود؛ «نقد دانشجویان همان‌قدر زیباست که حمایت آنان؛ مگر نقد حمایت نیست؟ نقد از دولت و دولتمردان نعمت بزرگی است که باید در برابر آن با کمال تواضع سر فرود آوریم و بدانیم نقد دلسوزانه و سازنده نه تنها برای دولت که برای کشور می‌تواند ثمرات بسیار ارزشمندی را به همراه داشته باشد.»
آقای روحانی در ۲۵ اسفند ۹۲ نیز در دیدار جمعی از فرهنگیان و نخبگان دانشگاهی، گفته بود؛ «دستیابی به پیشرفت و توسعه جامع و پایدار بدون آزادی اظهار‌نظر، غیرممکن است. آزادی بیان و مطبوعات و سایر رسانه‌ها عامل مهمی برای جلوگیری از فساد است.»
گلایه‌های رئیس جمهور روز گذشته در جمع رؤسای دانشگاه‌ها سر باز کرد و تنها به منتقدین توافق هسته‌ای ختم نشد که جناح‌های سیاسی از این گلایه‌ها مصون نبودند.
روحانی انگار روز گذشته دل پری داشت و در این همایش سعی کرد تا پاسخ برخی از انتقادات را بدهد، اما درباره آنچه که بر سر سبد کالا آمد چیزی نگفت و حتی نسبت به واکنش ضعیف دولت به برف شدید استان‌های شمالی هم سخنی به میان نیاورد.
سپاه و ارتش وارد عمل شدند و مردم برف‌زده را یاری رساندند. حتی پس از گذشت چند روز از این اتفاق یک وزیر هم به استان‌های برفی سفر نکرد تا از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شود.
همه می‌دانند که دولت روزهای سختی را سپری می‌کند. اینگونه که دولت گمان می‌کند برخی منتقدین دولت کم سواد یا حسود هستند، نیست. به گفته آقای رئیس جمهور «آزادی بیان و مطبوعات و سایر رسانه‌ها عامل مهمی برای جلوگیری از فساد است.»
کار دولت در اداره کشور سخت و دشوار است. مسائل و مشکلات وجود دارد، اما دولتمرد باید در مقابل سختی‌ها و ایضاً انتقادات شکیبایی پیشه کند. تنها ۶ ماه از دوران ریاست جمهوری دولت یازدهم گذشته است و همگان از دولت انتظار دارند همانگونه که در شعارهای انتخاباتی خود تأکید می‌کرد همان‌ها را پیاده کند.
اگر سنگ‌اندازی و کار‌شکنی از سوی برخی گروه‌ها و افراد وجود دارد بحث دیگری است که باید جلوی آنها را گرفت اما نقد و انتقاد کارشناسی و رسانه‌ای را آیا می‌شود تعطیل کرد!؟
رئیس‌جمهور در کتاب دیپلماسی هسته‌ای و امنیت ملی می‌گوید: «باید انتقاد به یک معروف و کار شایسته تبدیل شود و انتقاد کننده در انتظار تشویق باشد و نه تنبیه.»
اما رئیس جمهور روز گذشته چه گفت که اکنون به خاطر آن چنین می نویسیم؟
او از جناح‌ها انتقاد کرد، از آنها خواست که به فکر کشور و مردم باشند. همچنین از آنهایی که نسبت به توافق هسته‌ای ژنو انتقاد می‌کنند گلایه کرد و از اساتید دانشگاه‌ها خواست تا در این زمینه خاموش نباشند. البته منتقدان توافق هسته‌ای ژنو را یک عده معدود کم سواد که از جای خاص تغذیه می‌شوند معرفی کرد.
دکتر حسن روحانی که در همایش روسای دانشگاه ها و پارک‌های فناوری که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد سخنرانی کرد و در سخنان خود با اشاره به اینکه ما باید نسبت به آشنایی دانشجویان با فضای جهانی تلاش کنیم افزود: به چه مناسبت من باید برای این حزب یا آن حزب و این جناح یا آن جناح تلاش کنم، جناح سر جای خودش، بروید یک ساختمان با پول خودتان و از جیب مبارک درست کنید، چرا از جیب بیت‌المال؛ از جیب خودتان بروید ساختمان درست کنید، آنجا جمع کنید و تبلیغ کنید و هر کاری می خواهید بکنید؛ خیلی هم خوب است، اشکالی ندارد و ما هم استقبال می کنیم و دولت هم لازم باشد کمک می‌کند.
و البته که این سخن رئیس جمهور را بسیاری می‌پذیرند که حزب نباید وامدار دولت باشد و قطعا نشر رئیس جمهور هم همین است و مورد تأیید است.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود با انتقاد از برخی جریان‌های سیاسی کشور، افزود: یک عده متولی مردم شدند؛ شما چه کاره‌اید که متولی مردم شده‌اید؟
رئیس جمهور اشاره‌ای به این یک عده نکرد که چگونه متولی مردم شده‌اند؟ ای کاش نام آنها را می‌برد تا همگان چنین افرادی را بشناسند.
روحانی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به برخی انتقادات از توافق ژنو گفت: چرا فقط یک عده معدود کم سواد از جای خاص تغذیه می‌شوند باید از توافق ژنو حرف بزنند اما اساتید دانشگاه‌های ما خاموش اند و درباره این اتفاق بزرگ بین‌المللی حرف نمی‌زنند؟ چرا با مردم همراه نمی شوید؟
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در ادامه سخنانش در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری انتقادی هم از دانشگاه‌ها کرد و دانشگاه ایده‌آل را اینگونه توصیف کرد؛ دانشگاه‌ها باید استقلال و آزادی آکادمیک خود را باز یابند. تحقیق، آزادی، توسعه علمی و آزادی همواره دست در دست یکدیگر دارند و علم و تحقیق بدون داشتن محیط آزاد ممکن نیست.
روحانی ادامه داد: ما به محیطی امن در دانشگاه‌ها نیاز داریم اما به محیط امنیتی نیاز نداریم، دانشگاه باید فضایش فضای علم باشد نه سیاست‌زدگی، فضای دانشگاه باید فضای آرام باشد اما نه فضای خاموش.
وی گفت: ما در‌پی دانشگاهی نیستیم که در کنجی تحقیق کند و نتایج آن به جامعه بازنگردد، ما در‌پی تحقیق فقط تا تدوین مقاله نیستیم؛ چرخه علم و فناوری در دانشگاه ما باید کامل شود.
روحانی گفت: از اینکه بشنوم ۴۰ هزار دانشجوی دکتری داریم بسیار خرسند می‌شوم اما باید دانشگاه‌های بزرگ دنیا را دید و بررسی کرد که چند نفر دانشجوی دکتری دارند. وی افزود: آیا در سال یک دانشگاه بزرگ آمریکایی و اروپایی چند نفر دکتری تحویل می‌دهد، آمار را بررسی کنید، من از بسیاری از این آمار مطلع هستم.
وی گفت: خیلی مطلوب است که همه دکتر شوند «و ما به هر کسی می‌رسیم ظاهراً همه دکتر هستند و مدرک دکتری دارند!» چه خبر است؟ البته ما که افتخار می‌کنیم همه دارای PHD باشند و تحقیق کرده و مراحل علمی را پیموده باشند، اما آیا کیفیت لازم هم وجود دارد؟ اگر شما اعلام کنید که هست، بنده خوشحال می‌شوم و قضاوت شما را می‌پذیرم، شما رؤسای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها هستید، شما مدیران و مسئولان پارک‌های علم و فناوری هستید و بنده از شما می‌پذیرم. وی تأکید کرد: کمیت با کیفیت باید توازن داشته باشد.
وی افزود: شما به یک محیط امن نیاز دارید تا بتوانید حرفتان را بزنید و نظرتان را بگویید و دانشگاه باید به بهبود زندگی در جامعه منتهی شود.
وی افزود: البته که همه استادان و دانشجویان ما انقلاب و کشورشان و فرهنگشان و اسلامشان را دوست دارند، عده‌ای متولی شدند و همه مردم شدند مشکوک، همه مورد تردید و شک، شما چه کاره هستید که خود را متولی می‌دانید؟ با یک شعار و چهره و قیافه آدم متولی می‌شود؟ به چه مناسبت شما دلسوزتر از دیگران هستید؟
رئیس جمهور گفت: بگذارید محیط باز ایجاد شود، مردم ما عاشق کشور، اسلام، انقلاب و امام هستند، قانون اساسی را قبول دارند، رهبری نظام را قبول دارند، چرا به همه شک می‌کنیم و طرف هم هر چه قسم می‌خورد قبول نمی‌کنیم؟
روحانی گفت: برخی‌‌ها دانشگاه، استاد و دانشجو را مسئله می‌دانند و می‌خواهند این مسئله را حل کنند؛ آن‌ وقت می‌رسیم به ستارگان آسمان و اینها، دانشجوی ستاره‌ای از آنجا شروع می‌شود.
رئیس جمهور با بیان اینکه برخی‌ها دانشگاه و دانشجو را تهدید می‌دانند و نه فرصت گفت: از نظر دولت تدبیر و امید، دانشگاه مسئله نیست و دانشگاه راه‌حل است.

خراسان

-مرحله دوم هدفمندی از تابستان 93 براساس درآمد خانوار اجرایی می‌شود
-موافقت روحانی با کاهش 5 برابری مساحت یک منطقه ویژه اقتصادی
-درخواست برای تشکیل کارگروه درختان بلوط در دولت
-انتقاد رئیس جمهور از منتقدان توافق ژنو

کیهان

-صرفه جویی سراسری در مصرف گاز نیاز امروز کشور
-اعتراف جان کری به شکست سیاست آمریکا در سوریه
-قیمت حامل های انرژی تا خرداد 92 ثابت ماند
-یک سبد اهانت تقدیم به منتقدان دولت!

جمهوری اسلامی

-در پیروزی انقلاب اسلامی، مهمترین سرمایه هماهنگی عامه مردم بود، الان افراطی ها مانع بزرگ هستند
-روحانی:هیچ کس حق ندارد با پول بیت المال در دانشگاه برای یک حزب یا جناح تبلغ کند
-اجرای فاز دوم طرح هدفمندسازی از تابستان سال آینده
-نخست وزیرژاپن هیتلر است!

ایران

-شورا توجیه شهرداری در حادثه خیابان جمهوری را نپذیرفت
-گفت و گوی تلویزیونی روحانی با مردم امشب بعد از خبر 21
-عملیات امداد ونجات در خطه شمال
-دانشگاه سکوتش را بشکند

جام جم

-این همه دکترا؟ انتقاد رییس جمهور از آموزش عالی
-سقوط اتوبوس از پل جاده نائین -اردکان
-رشد 6 برابری سرطان در ایران
-سرما فعلا رفتنی نیست

سیاست روز

-تکذیب اعترافات کری برای کم‌رنگ‌سازی شکست آمریکا
-اشتون پرچمدار بحران‌سازی در اوکراین
-ویژگی منتقدان ژنو؛ کم سواد و حسود
-تفکرات اوباما روی زبان جن ساکی

آفرینش

-لاریجانی:توزیع سبد کالا با دقت و سرعت بیشتری صورت گیرد
-افتتاح چهار هزار واحد مسکن مهر پرند در دهه مبارک فجر
-برف، کنکور کارشناسی ارشد 93 را به تعویق انداخت
-تحریم دوباره تمرین پرسپولیس

آرمان

-گلایه‌های رئیس‌جمهور میانه‌رو!
-مخالفت با دولت از سر حسادت
- سبد کالا، سیاستی ضد تورمی
- نردبان مقصر شناخته شد!

تهران امروز

-بازگشت قدرت‌های بزرگ به ایران درباره سوریه
-واکنش اعتراضی به سخنان رئیس‌جمهور
-عزت مردم زیر آوار توزیع سبدکالا
-سایه بلاتکلیفی بر سر یارانه نقدی

قانون

- توزیع پول، تولید خود سانسوری و اختناق می‌کند
-دارایی بابک زنجانی به میزان بدهی او نیست
-پشت پرده اعتصاب دوباره پرسپولیسی ها
-جهان را رها کنید تهران را اداره کنید

شرق

-بازار آزاد در هیچ جای جهان وجود خارجی ندارد
-زنان در انقلاب دنبال الگوی جدیدی بودند
-گازی باقی نمانده مردم صرفه جویی کنند
-برف روبی، یک میلیون تومان

دنیای اقتصاد

-چرا دانشگاه خاموش است ؟
-تعدیل زمستانی بازار اجاره
-اثر توافق ژنو بر بازار ارز
-ایست به فاز دوم یارانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
خانواده شهیدی كه شهیدش هسته ای نیست
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
۰
۰
آقای رضا زاده محترم، احتمالاً این منتقدان ودلسوزان هنوز فرق NPT و MPT كه مهمترین معاهده نامه هسته ای بین اللملی ست نمی دانند حالا شدن دایه دلسوزتر مادر !!!!!!!
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
۰
۰
زنده باد روحانی رییس جمهور عزیزكه حرف دل مردمو میزنه.
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
۰
۰
از دولتی كه خود را دولت تدبیر و امید می‌نامد و راستگو می‌خواند چنین موضعی شایسته نیست
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
۰
۰
خدایا
تو یه برف سفید برای ما فرو فرستادی، دل همه ما را شاد كردی
حالا یه لطفی كن به این سیاستمداران هم یه رنگ سفید یخچالی بهشون بزن تا دل ملتی را شاد كنی
BINAM
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
۰
۰
همچین حرف از برف و راه بندان می زنید انگار اولین بار است با برف راه ها مسدود شده است تا بوده همین بوده كه باران و برف آمده راه ها مسدود شده حالا چی شد كه یكهو به چشمتون اومد؟!
بهروز
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
۰
۰
منتقدان توافق ژنو چشم بصیرت دارند آقای رئیس جمهوربهتر است با احترام بیشتر به آحاد ملت سخن بگوئید

نیازمندی ها