سارق حرفه ای مغازه با تیزهوشی آخرین مالباخته اش، شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۶۴۲۷۵۹
تیزهوشی مالباخته، سارق را به دام انداخت

به گزارش جام جم آنلاین از پلیس آگاهی تهران بزرگ، عصر روز سه شنبه 24 دی ماه امسال و برابر اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر دستگیری یک نفر سارق توسط شهروندان، مأموران کلانتری 156 افسریه به خیابان 15 متری دوم مراجعه کردند.

با حضور مأموران در محل، یکی از کسبه با مراجعه به مأموران اعلام داشت که سارق مغازه اش را شناسایی و با کمک مردم او را دستگیر کرده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت اماکن» و به دستور شعبه دوازدهم دادیاری دادسرای ناحیه 14 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته در خصوص سرقت از مغازه بنگاه املاک خود به کاراگاهان گفت:چند روز پیش که برای صرف نهار و استراحت درب مغازه را بسته و به خانه رفته بودم، زمانیکه به درب مغازه مراجعه کردم متوجه تخرب قفل درب شیشه ای مغازه شدم پس از ورود به مغازه، متوجه شدم که سیستم رایانه ی داخل مغازه بهمراه تمامی وجوه نقد داخل میز سرقت شده است.

وی در خصوص نحوه شناسایی سارق مغازه اش، اظهار کرد:مغازه من مجهز به دوربین های مداربسته است؛ به همین علت با بررسی تصاویر دوربین های داخل مغازه متوجه شدم که دقیقا چند دقیقه پس از خروج من از داخل مغازه فردی به راحتی و با تخریب قفل درب شیشه ای میرال، وارد مغازه شده و اقدام به سرقت کرده است تا اینکه روز سه شنبه 24 دی ماه امسال همان شخص را به صورت کاملا اتفاقی و در نزدیکی مغازه ام شناسایی کردم.

متهم «مهدی . ک» (42 ساله) که در اظهارات اولیه منکر هرگونه ارتکاب سرقت شده بود، پس از مشاهده تصویر صحنه سرقت مغازه بنگاه املاک لب به اعتراف گشود و صراحتا به سرقت مغازه ی مالباخته اعتراف کرد.

در ادامه رسیدگی به پرونده، بررسی سرقت های مشابه مورد بررسی قرار گرفت و کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از مغازه های عمدتا بنگاه املاکی شدند که همگی به شیوه ای یکسان مورد سرقت قرار گرفته بودند.

متهم که یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت، کلاهبرداری و موادمخدر است، در اعترافاتش با بیان این مطلب که در صورت بسته بودن کرکره مغازه ها موفق به انجام سرقت نمی شد، به کارآگاهان گفت:در حوالی ظهر و در صورتیکه صاحبان مغازه های دارای درب های شیشه ای اقدام به بستن کرکره ی مغازه هایشان نمی کردند، از همین موضوع استفاده کرده و پس از تخریب قفل درب های شیشه ای سرقت ها را انجام می دادم.

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با انتشار این خبر، اعلام کرد:با توجه به اعتراف صریح متهم به سرقت های مشابه در مناطق شرق و جنوب شرق تهران، قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها