درخواست نتانیاهو از پوتین در باره ایران

نتانیاهو از پوتین خواسته است قرارداد فروش موشک های اس 300 به ایران را لغو کند چرا که در غیر این صورت حمله اسرائیل به ایران بسیار سخت خواهد شد.
کد خبر: ۶۴۱۰۹۹
درخواست نتانیاهو از پوتین در باره ایران

روزنامه معاریو چاپ  تل آویو به نقل منابع سیاسی آگاه نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از همتای روس خود ولادیمیر پوتین خواسته است تقاضای ایران را برای خرید موشک های روسی اس 300  رد کند.

به نوشته معاریو، نتانیاهو این تقاضا را سه هفته پیش در حاشیه مراسم تشییع جنازه آریل شارون نخست وزیر پیشین اسرائیل مطرح کرد.

منابع آگاه اضافه کردند: تکرار تقاضای نتانیاهو از پوتین به دنبال انتشار خبرهایی درباره ازسرگیری تلاش های ایران برای خرید اس 300 از روسیه مطرح شد.

 لندن و تایلند میدان جهاد مبلغان سعودی

فرزندان البریک، قرضاوی و العواجی کجا هستند؟ چرا افرادی مانند العریفی و البریک خود به جهاد نمی رود. پیامبر (ص) اولین فرد حاضر در میدان های جهاد بود. اما آنها و خانواده هایشان مکان جهادشان در لندن و تایلند است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پرسشی که درباره مبلغان سعودی مطرح است این است که چرا آنها به جای دعوت به کشتار و قتل در سوریه جوانان را به روی آوردن به علم، کسب و کار و ازدواج تشویق نمی کنند، و همچنین پرسش تعجب انگیز دیگری نیز مطرح است و آن اینکه چرا آنها که خود را «عالم» می دانند علیه رژیم صهیونیستی جهاد صادر نمی کنند.

 رویارویی بین مبلغان سعودی و در صدر آنها سلمان العوده و محمد العریفی و با داود الشریان روزنامه نگار و چهره معروف تلویزیونی در عربستان به شبکه اجتماعی توییتر رسید.

کابران توییتر بر ضرورت فعالیت رسانه ها برای دور کردن مبلغان فتنه و آگاه کردن جوانان سعودی فریب خورده تاکید می کنند.

آنها می پرسند که فرزندان البریک، قرضاوی و العواجی کجا هستند؟ چرا افرادی مانند العریفی و البریک خود به جهاد نمی رود. پیامبر (ص) اولین فرد حاضر در میدان های جهاد بود. اما آنها و خانواده هایشان که مکان جهادشان در لندن و تایلند است، روزی به جزای خود خواهند رسید.

 اختلاف نظر ایران و آمریکا در قبال توافق هسته ای

 تلویزیون آمریکا به بررسی چرایی اختلاف نظر ایران و آمریکا در قبال توافق هسته ای ژنو پرداخت و گفت:پرزیدنت اوباما در جریان سخنرانی خود در کنگره با اشاره به اینکه طرح اقدام مشترک ژنو بخش هایی از برنامه هسته ای ایران را به عقب برگردانده است از رهبران ایران خواست از فرصت دیپلماتیک موجود برای دستیابی به توافقی نهایی با جامعه جهانی بر سر پرونده هسته ای اش استفاده کند.

اولی هاینونن معاون پیشین مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: تا برسر همه چیز توافق نشود هیچ توافقی صورت نگرفته است، ایران حق دارد که برنامه صلح آمیز هسته ای خود را داشته باشد اما در عین حال باید به تکالیف خود عمل کند مثل تکالیفی که در پادمان بین آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران توافق شده و ایران باید آن الزامات را اجرا کند.
 
وی افزود: به گمان من یکی از مشکل ترین بخش های آن این است که قطعنامه شورای امنیت ایران را مجاب می کند که موارد مشخصی در ارتباط با آنچه که ابعاد نظامی برنامه هسته ای ایران خوانده می شود را روشن کند و از ایران می خواهد که با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کند و امکان دسترسی آژانس به افراد مدارک و مکان های بخصوصی را فراهم کند .

 تنها دستاورد ژنو 2

رادیو  فردا نشستن مخالفان سوری و نمایندگان دولت سوریه بر سر یک میزرا تنها دستاورد ژنو دو نامید و گفت: نمایندگان دولت سوریه در نشست ژنو دو بحث بر سر دولت انتقالی را از اساس رد کرده و حاضر نشدند درباره شکل گیری یا نحوه کار چنین دولتی گفتگو کنند .

 با اینکه ناظران بر سر نتایج مذاکرات ژنو دو اختلاف نظر داشتند اما حال به نظر می رسد تحلیل آنهایی که نسبت به نتایج این مذاکرات امید چندانی نداشتند نزدیکتر به واقعیت بوده است.

شاید بیش از همه خود اخضر ابراهیمی نماینده اتحادیه عرب و سازمان ملل که در این ماجرا میانجی گری می‌کند دیدگاه از همه واقع بینانه تر داشت که گفت نباید امید زیادی امید به مذاکرات  ژنو 2 داشت و نشستن مخالفان سوری و نمایندگان دولت سوریه بر سر یک میز؛ تنها دستاورد ژنو دو بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها