دسترسی دانش‌آموزان مناطق محروم به آموزش و پرورش کیفی و روستا مرکزی از اولویت های طرح جدید است

برنامه‌های‌ آموزش از راه دور ‌اصلاح می‌شود

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامه جدید این معاونت، برگرداندن طرح مدارس شبانه‌روزی نمونه دولتی به اصل اولیه و بالا بردن کیفیت آموزش از راه دور است.
کد خبر: ۶۴۰۷۹۰

علی زرافشان در گفت‌وگو با ایسنا افزود: سیاست وزیر آموزش و پرورش، توسعه عدالت و دسترسی آموزشی است و برای تحقق این سیاست، یکی از اولویت‌ها دسترسی دانش‌آموزان مناطق محروم به آموزش و پرورش کیفی و طرح روستا مرکزی است. در این طرح، دانش‌آموزان با وسیله ایاب و ذهاب به مدارس شهری می‌روند و بعدازظهرها به روستاهای خود بازمی‌گردند.

وی درباره برنامه‌های آموزش از راه دور که یکی از برنامه‌های این وزارتخانه برای توسعه آموزش در مناطق دورافتاده است، گفت: این نوعی نظام آموزشی پذیرفته شده در همه دنیاست و محدود به کشورهای توسعه‌یافته یا در حال توسعه نیست، چون در این نظام از طریق سیستمی مشخص، خدمات آموزشی به جامعه هدف ارائه می‌شود.

زرافشان با بیان این‌که آموزش از راه دور از طریق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تاسیس شد، گفت: آیین‌نامه آموزش از راه دور نیز در شورای عالی آموزش و پرورش مصوب شده، اما متاسفانه به علت برخی نابسامانی‌ها که در این حوزه ایجاد شده برخی اختیارات این واحدها از آنها سلب شده که علت این امر نظارت ناکافی آموزش و پرورش بر این مراکز بوده است.

وی ادامه داد: در مناطقی که رفت و آمد برای دانش‌آموزان سخت است، مدارس شبانه‌روزی، عادی و نمونه دولتی به ارائه خدمات باکیفیت‌تر می‌پردازد. همچنین مدارس شبانه‌روزی نمونه دولتی باید از لحاظ رفاهی و امکانات مورد حمایت قرار بگیرند و تلاش معاونت متوسطه نیز ارتقای کیفیت رفاهی و آموزشی برای دانش‌آموزان این مدارس است.

به گفته زرافشان، مدارس نمونه دولتی از ابتدای انقلاب به منظور محرومیت‌زدایی و ایجاد عدالت آموزشی برای مناطق کم‌برخوردار طراحی شده بود، اما این طرح در سال‌های اخیر به مناطق شهری تعمیم داده شد و از اهداف اولیه خود دور شد، ضمن آن‌که در بحث ارائه خوابگاه نیز در این سال‌ها ضعیف عمل شده است.

معاون وزیر ادامه داد: برنامه جدید معاونت آموزش متوسطه، برگرداندن این طرح به اصل اولیه و توجه به مناطق روستایی، کم‌برخوردار و کمتر توسعه‌یافته است تا دانش‌آموزان مستعد بتوانند در مدارس شبانه‌روزی نمونه دولتی با داشتن امکانات مناسب ادامه تحصیل دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها