رسیدن تعداد بیکاران فرانسوی به سه میلیون و 300 هزار نفر، رکورد دیگری را در زمینه افزایش نرخ بیکاری برای فرانسه ثبت کرد.
کد خبر: ۶۴۰۱۶۵
بیکاری در فرانسه رکورد شکست

در حالی که دو وزیر کابینه فرانسوآ اولاند رییس جمهوری فرانسه پیشتر شکست وعده انتخاباتی وی را مبنی بر وارونه کردن منحنی بیکاری اعلام کردند، آمار ارائه شده از سوی وزارت کار فرانسه بر شکست وی در تحقق این وعده صحه گذاشت.

وزارت کار فرانسه دیروز (دوشنبه) از افزایش 10 هزار و 200 نفری تعداد بیکاران فرانسوی در ماه دسامبر خبر داد و به این ترتیب تعداد افراد جویای کار در این کشور به سه میلیون و 300 هزار نفر رسید.

شبکه خبری «فرانس 24» و روزنامه های لوموند و لوفیگارو با اعلام این خبر، نوشتند: اولاند در تعهد خود برای ایجاد اشتغال که یکی از مهمترین وعده های انتخاباتی اش محسوب می شد، شکست خورد.

اولاند پیشتر در نشست خبری خود، وضعیت اشتغال را «باثبات» خوانده و اعلام کرده بود: ایجاد ثبات در این زمینه کافی نیست و باید برای وارونه کردن منحنی بیکاری تلاش کرد.

روز گذشته نیز «استفان لو فول» وزیر کشاورزی و «میشل ساپن» وزیر کار در اظهاراتی اذعان کردن که دولت اولاند در کاهش نرخ بیکاری موفق نبوده است.

هرچند که وزارت کار فرانسه از وجود نشانه های مثبت در زمینه اشتغال سخن می گوید، اما در سال 2013 تعداد بیکاران فرانسوی 177 هزار و 800 نفر افزایش یافته است.

همچنین مراکز شغل یابی فرانسه از ثبت نام چهار میلیون و 890 هزار فرانسوی جویای کار سخن می گویند که این میزان، رقمی «تاریخی» برای فرانسه محسوب می شود.

بسیاری از اقتصاددانان با اشاره به رشد اقتصادی اندک 0.1 درصدی در فرانسه در مورد محقق شدن وعده های اشتغال اولاند ابراز تردید می کنند و معتقدند تا زمانی که نرخ رشد اقتصادی این کشور به 1.5 درصد نرسد، بهبود قابل توجهی در زمینه ایجاد اشتغال بوجود نخواهد آمد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها