برخی‌ رسانه‌های داخلی با ذوق‌زدگی عبارات توهین‌آمیز ملک عبدالله،شاه دیکتاتور عربستان که کشورش از اصول اولیه دموکراسی بی بهره است نسبت محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق ایران را ‌به نقل از یک روزنامه عربی! منتشر کرد ند.
کد خبر: ۶۳۸۸۹۶
توهین شاه سعودی به احمدی ‌نژاد

به گزارش «تابناک»، بر پایه این گزارش، پادشاه کشوری که خود بزرگ‌ترین حامی تروریست‌ها و ترویج خشونت‌گری از راه قتل و عام شیعیان است، رئیس جمهور سابق ایران را حتی پایین‌تر از شیطان دانسته ‌و چون در بخشی از سخنانش آیت الله هاشمی رفسنجانی را تحویل گرفته، ‌موجب خوشحالی برخی در داخل شده است.

 توهین پادشاه سعودی‌ها به هر کدام از مقامات سابق و کنونی توهین به همه ما ایرانی هاست. ذوق‌زدگی از توهین به رئیس‌جمهور سابق توسط کسی که بزرگ‌ترین حامی تروریست‌ها و بیشترین مخالف جمهوری اسلامی ایران است، مسیر اشتباهی است؛ مسیری که ترجمه خطوط آن ترجیح رقابت‌های داخلی و جناحی بر منافع ملی و عزت و شرف ایرانیان است.

قرآن جنگ طلبان و قرآن صلح طلبان

اکبر گنجی در مقاله ای که در روزنامه آمریکایی هافینگتون پست منتشر شد نوشت:بنیادگرایان جنگ طلب و تروریست، با تفسیری غیر معتبر از قرآن، این متن مقدس را به کتاب جنگ و تروریسم تبدیل کرده اند. آنان بدین ترتیب، جنگ میان دینداران و بی دینان، مسلمانان و نامسلمانان، شیعه و سنی، جنگ میان سنیان، جنگ میان شیعیان، و...راه انداخته اند.

وی افزود: خدای آنان یک جنگجوی تمام عیار است که جز کشتار و جنگ و تروریسم به چیزی فرمان نداده و نمی دهد. عمل به این قرائت نادرست، نه تنها به خون ریزی های فراوان انجامیده، بلکه چهره ای خشن و وحشی از اسلام و مسلمانان به تصویر کشیده است

در این مقاله با اشاره به اینکه صلح طلبان با استناد به کرامت انسان ها، عدالت، صلح، الگو بودن پیامبر رحمت، تفسیری صلح طلبانه از قرآن ارائه می کنند آمده است:قرآن بر کرامت و شرافت انسان تأکید نهاده است( اسرأ، 70). این متن بارها و بارها بر عدالت تأکید کرده است. خداوند به عدل و احسان فرمان می دهد (نحل، 90). پیامبر و مسلمانان را به عدل و داد فرا می خواند.

شبکه های ماهواره ای و تعامل ایران و آمریکا

شبکه های ماهواره ای و رسانه های بیگانه فارسی زبان همچنین با پوشش اخبار منطقه  بر اهمیت تعامل ایران و امریکا برای مدیریت مسائل منطقه تاکید می کنند. این شبکه ها و بخصوص شبکه بی بی سی با این کار به دنبال زمینه سازی برای گسترش روابط ایران و امریکا و مشروع و منطقی جلوه دادن آن هستند.

شبکه های ماهواره ای در حالی در خطوط خبری خود نشست ژنو2 را بازتاب  می دهند که تلاش می کنند با بازتاب نظرات ائتلاف ملی سوریه در مخالفت با حضور ایران در ژنو2 به نوعی ایران را بخاطر عدم توجه به درخواستهای مخالفان، مقصر قلمداد نمایند. این شبکه ها در خط تحلیلی خود با مقصر جلوه دادن ایران و همچنین اختلاف نظر در داخل کشور پیرامون این موضوع ، تقلا می کنند ماجرای پس گرفتن دعوت ایران به  ژنو 2 از سوی بان کی مون را کمرنگ و توجیه نمایند.

خوابی که تعبیر نمی شود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به سخنان اخیر وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر ضرورت برچیده شدن تاسیسات هسته‌ای کشورمان گفت: خواب کری در مورد برچیدن تاسیسات هسته‌ای هیچگاه تعبیر نخواهد شد.

علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در واکنش به اظهارات مضحک و تکراری جان‌ کری مبنی بر ضرورت برچیده شدن تاسیسات هسته‌ای ایران گفت: اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا یک بار دیگر فرمایش مقام معظم رهبری را در اذهان زنده کرد که آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند.  
 
وی افزود: واقعیت این است که سیاست آمریکا در قبال آینده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران همانی است که رئیس‌جمهور این کشور صراحتا اظهار داشت؛اگر می‌توانستیم همه تاسیسات هسته‌ای ایران را برمی‌چیدیم.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: این جمله رئیس‌جمهور آمریکا همه واقعیت‌های چالش 10 ساله جمهوری اسلامی ایران با این کشور در عرصه هسته‌ای بوده و اعتراف باراک اوباما به شکست در این چالش است. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۷
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
۰
۰
یك تار موی گندیده آقای احمدی نژاد می ارزه به تمام سران شكم پرست ودست نشانده كه دستشان آلوده به خون مردم بیگناه است.البته این گستاخی ها نشانه عملكرد ضعیف ماست .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
۰
۰
پادشاه سعودی خود شیطان است و آلت دست صهیونیست
وطن پرست - وطن خواه - حب الدیار
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
۰
۰
بگذارید آمریكا همچنان در رویاهای دلخواه خود باشد. باكی نیست . 34 سال در رویاهای احمقانه و مضحك خود بوده و بگذار باشد .
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
۰
۰
سلام باید ببینیم رسانه های«داخلی» با«تدبیر»چه كسانی ، با توهین به دیگران آنهم ازنوع سعودی، خوشحال میشوندو«لبخند»میزنند؟!
الهه
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
۰
۰
وقتی ماخودمون برای همدیگراحترام نمی گذارم بایدمنتظرهرگونه توهینی ازدیگران هم باشیم . حالا وظیفه دولت اینه كه ازشاه سعودی بخواهد كه از ملت ایران عذرخواهی كند.
ابراهیمی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
۰
۰
شاه عربستان اگه حرفی میزنه از زور ناراحتیه. بدبخت بالای 90سال سنشه . توقع بیش از این نداشته باشین( ان شاءلله) بزودی خودشو همه ی وابسته هاش رو رو سنگ غسالخونه ببینیم.
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
۰
۰
غلط كرده

نیازمندی ها