مشاهدات خبرنگار آمریکایی از ایران

تهران همانند نیویورک

«اما بنینو» وزیر امور خارجه ایتالیا در سفر اخیرش به تهران به شدت اصرار داشت تا بدون حجاب وارد کشور شود که این موضوع با واکنش مقامات کشورمان مواجه شد.
کد خبر: ۶۳۸۰۸۷
واکنش ظریف به اصرار خانم  وزیر

سایت جهان نوشت: طبق پروتکلی که از پیش میان ایران و سایر کشورهای جهان به توافق رسیده است، کلیه بانوان دیپلمات سایر کشورها موظفند با حجاب روسری و پوشیدگی متعارف در ایران وارد کشور شوند.

اما هنگام نشستن هواپیمای حامل وزیر امور خارجه ایتالیا، وقتی مدیر تشریفات وزارت امور خارجه با سه روسری رنگین برای استقبال از وی وارد هواپیما می‌شود، او قبول نمی‌کند و می‌گوید که فقط بدون حجاب حاضر است وارد ایران شود.

وقتی گفته می‌شود که طبق پروتکل باید عمل شود، وی پاسخ می دهد که چطور مقامات ایرانی در ضیافت‌های ما به خاطر سرو مشروب حاضر نمی‌شوند، من هم حاضر نیستم تن به این محدودیت بدهم.

اصرار‌ها راه به جایی نمی‌برد و بالاخره مدیرکل تشریفات با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان تلفنی تماس می‌گیرد و کسب تکلیف می‌کند و خواستار مکالمه وی با وزیر امور خارجه ایتالیا می‌شود.

ظریف ضمن اینکه حاضر به مکالمه تلفنی نشده است می‌گوید: بگویید اگر نخواهید حجاب داشته باشید، نمی‌توانیم در تهران از شما پذیرایی کنیم و همه قرارهای شما لغو می‌شود.

وی با ناراحتی در داخل هواپیما ابتدا با ایتالیا تماس تلفنی برقرار می‌کند و بعد با عصبانیت و پس از کشیدن چند سیگار، با اکراه روسری را به سر کرده و از پلکان هواپیما پایین می آید.

آیا تروریست‌های القاعده مزدوران اسد هستند؟

جنایات تروریستها در سوریه بویژه اقدامات وحشیانه گروههای تکفیری که به راحتی سر مخالفانشان را در برابر دیدگان مردم از تن جدا می کنند به حدی غیر انسانی و منزجر کننده است که  رئیس ائتلاف مخالفان سوریه در نشست ژنو 2 برای بد نام کردن حکومت سوریه تروریست‌های القاعده‌ای را نیروهای استخدام شده توسط بشار اسد نامید! 

به گزارش فارس به نقل از العربیه، احمد الجربا تروریست‌های القاعده‌ای را نیروهای استخدام شده توسط دولت سوریه نامید و اظهار داشت که نیروهای ارتش آزاد در مناطقی چون ادلب توانسته‌ است بر نیروهای داعش غلبه کند.

وی در حالی چنین ادعایی را مطرح کرد که تروریست‌های القاعده مانند داعش و النصره افراد را در مناطق تحت سلطه خود به جرم حمایت از دولت اسد سر می برند.

وی با نشان دادن تصاویری که روز گذشته روزنامه گاردین انگلیس بدون ذکر سندی موثق از افراد کشته و زخمی شده در سوریه منتشر کرده بود،‌مدعی شد که گزینه ما دست به سلاح بردن نبود بلکه دولت سوریه باعث شد ما دست به سلاح شویم.

افشای جاسوسی لوینسون

 خانواده رابرت باب لوینسون مامورسابق پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) که هفت سال پیش ناپدید شد از دولت آمریکا خواستند تایید کند که وی برای سازمان سیا کار می کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، اعضای خانواده لوینسون درمصاحبه با این شبکه تلویزیونی دولت آمریکا را به شکست در کار برد اقدامات کافی برای یافتن و آزادی این مامور بازنشسته پلیس فدرال آمریکا متهم کردند و از کاخ سفید خواستند قبل از این که دیرتر شود، اقدام کند.

خانواده لوینسون از مدت ها قبل مطلع بودند که وی برای سیا کار می کرد اما به دلیل این که دولت آمریکا به آنها گفته بود افشای این موضوع لوینسون را با تهدید بیشتری مواجه می کند از فاش شدن آن بیم داشتند اما اکنون آنها بر این باورند که تایید همکاری لوینسون با سیا می تواند به آزادی وی کمک کند.

به گفته آنها، اکنون زمان آن رسیده که دولت آمریکا حقایق را درباره پرونده وی افشا کند.

این نخستین بار مصاحبه خانواده لوینسون با سی ان ان از زمان انتشار گزارش های جدیدی در افشای همکاری این مامور باز نشسته اف بی ای با سیا در زمان مفقود شدنش است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها