نخست‌وزیررژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور ایران در کنفرانس «داووس»، مدعی شد که حسن روحانی رئیس جمهوری ایران تنها لحن رهبران ایران را عوض کرده نه عملکردشان را . او هم چنین از چرخش نگاه کشورهای عربی به تهدیدهای منطقه صحبت کرد.
کد خبر: ۶۳۸۵۲۴
واکنش نتانیاهو به سخنان روحانی

به گزارش تلویزیون بی بی سی،بنیامین نتانیاهو گفت : در خاورمیانه چرخش عظیمی در نحوه نگاه و برخورد با اسرائیل بوجود آمده . کشورهای عربی اسرائیل را دشمن خود نمی‌دانند. آنها شاید اسرائیل را متحد خود ندانند اما به اسرائیل به چشم یک همکار می نگرند . باور کنید که حرف‌های نرم و لطیف رئیس جمهوری ایران چندان اطمینان بخش نیست .

نتانیاهو از اینکه «حسن روحانی» در اجلاس «داووس» حتی حاضر نشد اسرائیل را به رسمیت بشناسد خشمگین شد.

روحانی؛ ستاره داووس

واشنگتن پست نوشت: هیچ چیز بهتر از حضور روحانی رئیس جمهور ایران در اجلاس داووس سیاست فاجعه بار دولت اوباما در قبال ایران را به نمایش نگذاشت.

زمانی باراک اوباما رجزخوانی می کرد و می گفت ایران در انزوا قرار دارد. روحانی در داووس لبخند می زد و بروی مبل درحالیکه نشسته با سران جهان دیدار می کند و با نمایندگان شرکت های خارجی توافق می کند.

توافق اخیر در حقیقت به وضعیت اقتصاد ایران جانی تازه بخشید. تحریم ها لغو شدند و تجار با اشتیاق زیادی به دنبال حضور در تهران هستند.

کارک دوبیتز و امانوئل اتولنگی از بنیاد دفاع و دموکراسی می گویند که تاثیر لغو تحریم ها بیشتر از آن است که دولت اوباما می گوید.

اکنون رئیس جمهور ایران در داووس به ستاره این نشست تبدیل شده است و از نگاه ما هیچ انزوایی در کار نیست. به نظر یک پیروزی تمام عیار است.

جریان تکفیری و رسانه های بیگانه

بیانات رهبر معظم انقلاب در سالروز میلاد پیامبر اعظم "ص" پیرامون وحدت شیعه و سنی و هشدار به جریان های تکفیری در خطوط خبری  شبکه های ماهواره ای و رسانه های بیگانه فارسی زبان بصورت جهت دار و مدیریت شده مورد بازتاب و پوشش قرار گرفته است.

موضوعی که در خطوط خبری- تحلیلی شبکه های ماهواره ای مورد توجه قرار گرفته است؛ مسئله جریان تکفیری گری است که در اینجا نیز سخنان رهبری بصورت جهت دار و ناقص انعکاس داده می شود و تلاش این شبکه ها این است که بیشتر وجه تحلیلی خود را بر خط خبری بپوشانند. شبکه های ماهواره ای و بخصوص شبکه بی بی سی می کوشند در رفع اتهام از کشورهای غربی، وابستگی جریان های تکفیری به غرب را کمرنگ نمایند و به این منظور حتی رهبران و بزرگان جمهوری اسلامی را به تقویت تفکر تکفیری متهم می کنند.

فضا سازی علیه ایران در باره توافق ژنو

موضوع آغاز اجرای توافق اولیه و شش ماهه ژنو بین ایران و گروه پنج به علاوه یک ، درکانون توجه رسانه های بیگانه فارسی زبان قرارگرفته است .

برمبنای فضاسازی این رسانه‌ها برخی مولفه ها و ابهامات موجود احتمال شکننده بودن توافق هسته ای ژنو و اجرای نادرست آن را افزایش داده است . دراین فضای تبلیغی رسانه های بیگانه همچنان تلاش می‌کنند با تاکید بر برخی شبهه افکنی‌های رسانه‌ای عزم نظام جمهوری اسلامی ایران را برای اجرای دقیق مفاد توافقنامه متزلزل و غیرقابل اعتماد جلوه دهند .

 از این رو بلندگوهای تبلیغی بیگانه در راستای سناریوی القاء‌ نگرانی درقبال سیاست هسته‌ای کشورمان فضای حاکم بر اجرای توافق نامه را مایوس کننده ترسیم می‌کنند و مدعی‌اند رویکرد دیپلماتیک محور تهران برای حل مناقشه هسته‌ای خود با غرب نوعی فریب بوده و برمبنای تاکتیک خرید زمان ایران همچنان به دنبال ساخت سلاح اتمی است !

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها