روحانی؛ ستاره داووس

واکنش نتانیاهو به سخنان روحانی

نخست‌وزیررژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور ایران در کنفرانس «داووس»، مدعی شد که حسن روحانی رئیس جمهوری ایران تنها لحن رهبران ایران را عوض کرده نه عملکردشان را . او هم چنین از چرخش نگاه کشورهای عربی به تهدیدهای منطقه صحبت کرد.
کد خبر: ۶۳۸۵۲۴
واکنش نتانیاهو به سخنان روحانی

به گزارش تلویزیون بی بی سی،بنیامین نتانیاهو گفت : در خاورمیانه چرخش عظیمی در نحوه نگاه و برخورد با اسرائیل بوجود آمده . کشورهای عربی اسرائیل را دشمن خود نمی‌دانند. آنها شاید اسرائیل را متحد خود ندانند اما به اسرائیل به چشم یک همکار می نگرند . باور کنید که حرف‌های نرم و لطیف رئیس جمهوری ایران چندان اطمینان بخش نیست .

نتانیاهو از اینکه «حسن روحانی» در اجلاس «داووس» حتی حاضر نشد اسرائیل را به رسمیت بشناسد خشمگین شد.

روحانی؛ ستاره داووس

واشنگتن پست نوشت: هیچ چیز بهتر از حضور روحانی رئیس جمهور ایران در اجلاس داووس سیاست فاجعه بار دولت اوباما در قبال ایران را به نمایش نگذاشت.

زمانی باراک اوباما رجزخوانی می کرد و می گفت ایران در انزوا قرار دارد. روحانی در داووس لبخند می زد و بروی مبل درحالیکه نشسته با سران جهان دیدار می کند و با نمایندگان شرکت های خارجی توافق می کند.

توافق اخیر در حقیقت به وضعیت اقتصاد ایران جانی تازه بخشید. تحریم ها لغو شدند و تجار با اشتیاق زیادی به دنبال حضور در تهران هستند.

کارک دوبیتز و امانوئل اتولنگی از بنیاد دفاع و دموکراسی می گویند که تاثیر لغو تحریم ها بیشتر از آن است که دولت اوباما می گوید.

اکنون رئیس جمهور ایران در داووس به ستاره این نشست تبدیل شده است و از نگاه ما هیچ انزوایی در کار نیست. به نظر یک پیروزی تمام عیار است.

جریان تکفیری و رسانه های بیگانه

بیانات رهبر معظم انقلاب در سالروز میلاد پیامبر اعظم "ص" پیرامون وحدت شیعه و سنی و هشدار به جریان های تکفیری در خطوط خبری  شبکه های ماهواره ای و رسانه های بیگانه فارسی زبان بصورت جهت دار و مدیریت شده مورد بازتاب و پوشش قرار گرفته است.

موضوعی که در خطوط خبری- تحلیلی شبکه های ماهواره ای مورد توجه قرار گرفته است؛ مسئله جریان تکفیری گری است که در اینجا نیز سخنان رهبری بصورت جهت دار و ناقص انعکاس داده می شود و تلاش این شبکه ها این است که بیشتر وجه تحلیلی خود را بر خط خبری بپوشانند. شبکه های ماهواره ای و بخصوص شبکه بی بی سی می کوشند در رفع اتهام از کشورهای غربی، وابستگی جریان های تکفیری به غرب را کمرنگ نمایند و به این منظور حتی رهبران و بزرگان جمهوری اسلامی را به تقویت تفکر تکفیری متهم می کنند.

فضا سازی علیه ایران در باره توافق ژنو

موضوع آغاز اجرای توافق اولیه و شش ماهه ژنو بین ایران و گروه پنج به علاوه یک ، درکانون توجه رسانه های بیگانه فارسی زبان قرارگرفته است .

برمبنای فضاسازی این رسانه‌ها برخی مولفه ها و ابهامات موجود احتمال شکننده بودن توافق هسته ای ژنو و اجرای نادرست آن را افزایش داده است . دراین فضای تبلیغی رسانه های بیگانه همچنان تلاش می‌کنند با تاکید بر برخی شبهه افکنی‌های رسانه‌ای عزم نظام جمهوری اسلامی ایران را برای اجرای دقیق مفاد توافقنامه متزلزل و غیرقابل اعتماد جلوه دهند .

 از این رو بلندگوهای تبلیغی بیگانه در راستای سناریوی القاء‌ نگرانی درقبال سیاست هسته‌ای کشورمان فضای حاکم بر اجرای توافق نامه را مایوس کننده ترسیم می‌کنند و مدعی‌اند رویکرد دیپلماتیک محور تهران برای حل مناقشه هسته‌ای خود با غرب نوعی فریب بوده و برمبنای تاکتیک خرید زمان ایران همچنان به دنبال ساخت سلاح اتمی است !

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها