هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال

حمله استقلال به صدر

پرسپولیس در هفته بیست و یکم شکست خورد تا اکنون استقلال با توجه به فاصله یک امتیازی با فولاد صدرنشین انگیزه زیادی داشته باشد.
کد خبر: ۶۳۸۷۸۶
حمله استقلال به صدر

سایت جام جم  ورزشی - پنج دیدار باقی مانده از این هفته به همراه یک دیدار معوقه از هفته بیست و سوم فردا (یکشنبه) برگزار می‌شود. البته همه نگاه ها به استقلال است، استقلالی که موقتا صدر را به فولاد واگذار کرد اما این فرصت را دارد تا با یک پیروزی مهم مقابل ذوب آهن موقعیت خود را در جدول رده بندی تثبیت کند. هر چند خبر می رسد که تیموریان در آستانه محرومیت قرار دارد اما با این وجود استقلالی ها فقط به دنبال پیروزی مقابل حریف اصفهانی خود هستند .

استقلال - ذوب آهن 

5 روز بعد از ملاقات در جام حذفی دو تیم در لیگ برتر با شرایطی متفاوت به مصاف هم خواهند رفت. اصفهانی‌ها در دیدار حذفی قافیه را به تیم قلعه نویی باختند اما در لیگ پای مرگ و زندگی برای آنها در میان است. در شرایطی که مس در این هفته بازنده بوده و فجر و راه آهن دوئل ته جدولی ها را برگزار می‌کنند، یک فرصت خوب برای ذوب آهن فراهم شده تا فاصله‌اش با قعر جدول را بیشتر کند. تمام اینها رویاهایی است که شاید به سرعت در حال گذر از افکار تقوی است.

میزبان این دیدار اما تیمی است که توانایی آشفته کردن این رویا را دارد. استقلال با قلعه نویی همواره روی یک خط حرکت می کند. برتری با حداقل نتایج، هواداران استقلال را راضی می کند و دیگر کسی به بازی زیبا کاری ندارد. حتی اگر رکورد برد پرگل فصل هم در دست باشگاه رقیب باشد باز هم همین برتری های حداقلی است که می تواند در پایان فصل جام را در دستان تیم قلعه نویی نگه دارد.

ذوب آهن اگر همان تیم بازی جام حدفی باشد، لقمه گلوگیری برای استقلال نخواهد بود. مصاف تیموریان و عشوری (البته اگر این بازیکن بتواند به میدان برود) در این دیدار هم در نوع خود دیدنی خواهد بود. در حال حاضر استقلال با 45 امتیاز در رده دوم مترصد بازپس گرفتن صدر جدول از فولاد 46 امتیازی است و ذوب آهن با 21 امتیاز در سیزدهم جای دارد.

سپاهان - استقلال خوزستان 

سپاهان 40 امتیازی و رده پنجمی در صورت کسب سه امتیاز این دیدار خانگی می تواند باز هم در جدول بالا بیاید. در روزهایی که نگاه ها از سپاهان دور شده بود این تیم توانست روند رو به رشدی را در پیش بگیرد و مانند دونده ای ماهر در دورهای پایانی سبقت گرفتن از رقبا را آغاز کرده است. شاگردان کرانچار در نیم فصل دوم به خوبی امتیازات خانگی را کسب کرده اند و اتفاقا حریف آنها در این هفته چندان تیم مقاومی در دیدارهای خارج از خانه نبوده و همواره حداقل امتیاز اولویت آنها محسوب می شود.

استقلال خوزستان با 26 امتیاز در رده دهم جدول قرار دارد. این تیم به گفته عبدالله ویسی اگر به امتیاز 30 برسد دیگر با خطر سقوط روبرو نخواهد بود اما از همان روزی که سرمربی استقلال خوزستان این جمله را بر زبان آورده آبی های اهوازی قطره چکانی امتیاز گرفته اند. واقعیت آن است که برابر تیم سپاهان با انگیزه امید چندانی برای استقلال مدل خوزستانی نخواهد بود البته ویسی گاهی شعبده های جالبی رو می کند.

ملوان  - تراکتورسازی

روند صعودی ملوان و نزولی تراکتورسازی در جدول این دو تیم را با یکدیگر همسایه کرده است. شاگردان اسکوچیچ 34 امتیازی هستند و اگر بتوانند تیمی که هدایتش را باغ آبادی برعهده گرفته شکست دهند به 37 امتیاز آنها خواهند رسید. البته تنها  برتری پرگل می تواند تفاضل میان دو تیم را به سود ملوان تغییر دهد. این دیدار یک آزمون مهم برای باغ آبادی محسوب می شود. بعد از برتری برابر راه آهن در جام حذفی اکنون نام خود او بعنوان گزینه سرمربیگری تراکتورسازی تا پایان فصل مطرح شده و کسب سه امتیاز این دیدار می تواند این اتفاق را رقم بزند.

کار دشوار تراکتورسازی میزبان بودن ملوان در این دیدار است چراکه آنها در خانه به دنبال پیروزی خواهند بود و در مقابل بازیکنان تیم تبریزی برای رهایی از وضعیت بحرانی و بازگشت به جمع مدعیان نیاز مبرم به سه امتیاز این دیدار دارند. هدف های دو تیم برای این دیدار سبب جذاب شدن آن خواهد شد.

فجرسپاسی - راه آهن

دوئل دیدنی ته جدولی ها که تیم بازنده آن امیدهایش برای ماندن در لیگ برتر به حداقل خواهد رسید. شاید بیشتر از راه آهن این دیدار برای فجر اهمیت داشته باشد. فرصت برای هر دو تیم رو به پایان است اما فجر این شانس را دارد که در خانه میزبان این دوئل باشد. راه آهن و فجر هر دو 19 امتیازی هستند اما تفاضل گل سبب شده تیم تهرانی چهاردهم و تیم شیرازی پانزدهم باشد. با این وضعیت بهترین فرصت برای شاگردان یاوری است تا شاگردان ابراهیم زاده را بجای خود به منطقه سقوط هُل بدهند.

سرمربیان هر دو تیم روی لبه تیغ قرار دارند و نتیجه این دیدار می تواند روز آخر یاوری یا ابراهیم زاده را رقم بزند، هرچند در فرصت باقی مانده شاید دیگر تغییر مربی بی معنی باشد. راه آهن هم در این دیدار می تواند شانس خود را افزایش دهد آنها اگر برنده شوند، با توجه به دیدار دشوار ذوب آهن در تهران حتی می توانند از منطقه خطر پلی آف هم کَنده شوند. هر تیمی که در این دیدار برنده نباشد ممکن است در پایان فصل حسرت این بازی را بخورد.

صبا - داماش 

دو همسایه دیگر لیگ برتری که نتیجه این دیدار در سرنوشت آنها تاثیرگذار خواهد بود. صبا با 23 امتیاز یازدهم است و داماش با 22 امتیاز دوازدهم، فاصله آنها با منطقه خطر بسیار اندک است و شکست در این دیدار برای هر یک از دو تیم نتیجه ناگواری خواهد بود. بنابراین این دیدار حساسیت و استرس زیادی برای بازیکنان دو تیم خواهد داشت. اوضاع داماش بسیار پیچیده شده، ناظمی بر روی صندلی لغزان سرمربیگری داماش میهمان مرفاوی خواهد بود که امیدوار است تیمش وارد رقابت کابوس‌وار سقوط نشود. تماشاگران قمی هنوز هم ارتباط چندانی با صبا برقرار نکردند و از سوی دیگر داماش همچنان خطر سقوط انحلال را احساس می کند و در این میان سقوط به لیگ دسته اول می‌تواند به آغاز پایان این دو تیم تبدیل شود.

مس - نفت تهران

این دیدار معوقه و بجا مانده از هفته بیست و سوم  و در واقع میراث حضور در مسابقات زیر 22 سال آسیاست. این بازی فرصت خوبی برای نفت محسوب می‌شود تا با کسب سه امتیاز آن در جمع مدعیان بالای جدول تثبیت شود اما برای مس حکم یکی از آخرین بارقه های امیدش را دارد. قرار است از مس با بوناچیچ رونمایی شود در فصل گذشته هم او عملیات نجات تیم کرمانی را بر عهده گرفت. مرد کروات که در ذوب آهن سنگ های کلیه کارش را نیمه تمام گذاشت اکنون سالم و سرحال به کرمان آمده تا یکی دیگر از ابهامات این فصل لیگ را رقم بزند.

مس برای بقا به سه امتیاز این دیدار خانگی نیاز دارد اما یحیی گل محمدی و نفت در این فصل امیدهای زیادی را ناامید کردند که شاید مس قعرنشین و 16 امتیازی هم یکی دیگر از آنها باشد.

برنامه کامل دیدارهای فردا (یکشنبه) به شرح زیر است:

* دیدار معوقه از هفته بیست‌وسوم 

مس کرمان - نفت تهران، ساعت 14:30، ورزشگاه امام علی (ع) کرمان
داور: اشکان خورشیدی، کمک‌ها: حسن کامرانی‌فر و محمدرضا عیوض‌محمدی، داور چهارم: رضا عادل
ناظر داوری: حیدر شکور

* هفته بیست‌وچهارم

ملوان بندرانزلی - تراکتورسازی تبریز، ساعت 14:30، ورزشگاه تختی بندرانزلی
داور: یدالله جهانبازی، کمک‌ها: سعید زارع و حسن توماری، داور چهارم: محمدرضا فغانی
ناظر داوری: علی‌نقی مصطفی‌نژاد

صبای قم - داماش گیلان، ساعت 14:30، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم
داور: سعید فتاحی، کمک‌ها: رسول فروغی و هادی طوسی، داور چهارم: امید سعیدفر
ناظر داوری: زاهد بحرینی

فجرشهید سپاسی شیراز - راه‌آهن سورینت، ساعت 14:30، ورزشگاه حافظیه شیراز
داور: علیرضا فغانی، کمک‌ها: سعید قاسمی و جلیل شعرانی، داور چهارم: جمشید محمدی
ناظر داوری: اسماعیل صفیری

استقلال - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت 14:30، ورزشگاه آزادی تهران
داور: البرز حاجی‌پور، کمک‌ها: محمدرضا منصوری و سجاد طوری، داور چهارم: حسن اکرمی
ناظر داوری: محمدرضا پیروزرام

سپاهان - استقلال خوزستان، ساعت 14:30، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
داور: قاسم واحدی، کمک‌ها: محمدرضا امینی و فرید امیدوار، داور چهارم: زاهدی فر
ناظر داوری: مسعود مرادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها