پس از 20 روز تلاش هنرمندان صورت گرفت

رونمایی از پنجمین فرش خاکی جهان در جزیره هرمز

فرش خاکی به عنوان یک اثر هنری محیطی می تواند یکی از نمادهای گردشگری در توسعه و جذب توریست باشد.
کد خبر: ۶۳۸۱۰۲
طراحی پنجمین فرش خاکی جهان در جزیره هرمز آغاز شد

به گزارش جام جم آنلاین، مدیر کل پروژه پنجمین فرش خاکی بیان کرد: گروه ما سعی دارد علاوه بر اجرای اثر محیطی فرش خاکی، جزیره هرمز را در کانون توجه گردشگران و علاقه‌مندان به هنر محیطی قرار دهد.

علی رضوانی با اشاره به روند رو به رشد تاثیرات عمده اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پس از اجرای چهار فرش خاکی در جزیره هرمز گفت: امیدواریم امسال با اجرای پنجمین فرش خاکی بر این روند رشد اقتصادی بیفزاید که در این راستا حمایت مسوولان را طالبیم.

مدیر کل پروژه پنجمین فرش خاکی، در مراسم تجلیل از حامیان فرش خاکی هرمز بیان کرد: توجه جدی گروه هنرمندان فرش خاکی به استفاده از ظرفیت‌های این جزیره و اجرای چهار فرش خاکی، جزیره هرمز را در کانون توجه گردشگران و علاقه‌مندان به هنر محیطی قرار داده است که امیدواریم پنجمین اجرای آن بر رونق جزیره بیفزاید.

رضوانی اضافه‌کرد: در کنار این حرکت ارزشمند، هنرمندان هرمزگانی در خلق چنین اثری، می بایست مسوولان در کنار این اثر سایر ظرفیت‌های این جزیره را مورد توجه قرار داده تا در یک هم‌افزایی شاهد تاثیرات عمده اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در جزیره باشیم.

احمد کارگران مدیر هنری طرح پنجمین فرش خاکی جهان نیز با اشاره به طراحی پنجمین فرش خاکی جهان گفت: این فرش به وسعت 1600 مترمربع با استفاده از خاک‌های رنگی جزیره از اول بهمن‌ماه آغاز شده است. پنجمین فرش از لحاظ طرح و ابعاد نسبت به دیگر فرش‌های خاکی اجرا شده متفاوت است و حدود 40 تا 60 هنرمند از سراسر کشور در اجرای آن همکاری دارند.

وی افزود: رونمایی پیش‌بینی می‌شود کار اجرایی فرش تا 25 بهمن‌ماه به اتمام برسد و در این مدت علاقه‌مندان به هنرهای محیطی و تجسمی می‌توانند از روند ساخت این فرش بازدید کنند.

کارگران تاکید کرد: هنرمندان برای خلق این اثر توجه جدی به حفظ محیط‌ زیست دارند و بدون دخل و تصرف در طبیعت جزیره، این اثر را اجرا خواهند کرد.

گفتنی است؛ در اجرای پنجمین فرش خاکی علی رضوانی مدیرکل پروژه فرش خاکی، محمد بانوج مدیر گروه هنری، احمد کارگران طراح و بنیانگذار فرش خاکی، امین تیماس مدیر اجرایی و رضا کولغانی سرپرست تیم خاکبرداری را بر عهده دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها