14 کشته و زخمی در جریان تبادل آتش در بلوچستان

مقامات پاکستان امروز چهارشنبه از کشته شدن چهار نیروی امنیتی و زخمی شدن 10 فرد دیگر در جریان تبادل آتش میان نیروهای امنیتی و شبه نظامیان در منطقه مستونگ در ایالت بلوچستان در جنوب غربی این کشور خبر دادند.
کد خبر: ۶۳۸۰۶۴
14 کشته و زخمی در جریان تبادل آتش در بلوچستان

درگیری شبه نظامیان و پلیس که در پی شناسایی پناهگاه طالبان و مقابله با اقدامات تروریستی این افراد بودند، زمانی آغاز شد که شبه نظامیان درصدد ربودن یک جهانگرد اسپانیایی که از طریق ایران وارد پاکستان شده بود، بودند.

حسن خان افسر ارشد پلیس ایالت خیبرپختونخوا همچنین از کشته شدن شش پلیس و یک کودک در پی انفجار یک بمب در ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان خبر داد.

بر این اساس شبه نظامیان با استفاده از دستگاه کنترل از راه دور، خودرو نیروهای پلیس را در شهر چارسده از توابع این ایالت شناسایی کرده و هدف انفجار بمب کنار جاده ای قرار دادند.

همچنین"ریچارد اولسون" سفیر آمریکا در پاکستان در بازدید از دانشگاه "جی سی" فیصل‌ آباد تصمیم اسلام‌ آباد برای مذاکره با تحریک طالبان پاکستان را موضوعی داخلی خواند که مربوط به خودش است، اما در عین حال بر ادامه همکاریهای واشنگتن و اسلام آباد در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

تایمز هندوستان همچنین گزارش داد که هند روز گذشته سفیر پاکستان را در اعتراض به قطع همکاریهای تجاری و خدمات مرزی فرا خواند.

اقدام تلافی جویانه پاکستان تنها چند روز پس از آن صورت می گیرد که مقامات هندی 100 کیلوگرم شکر قهوه ای را از یکی از 49 کامیون پاکستانی که وارد این کشور شده بودند، توقیف کردند.

پاکستان نیز روز شنبه 27 کامیون هندی را توقیف کرد و رانندگان کامیون ها را بازداشت کرده و اجازه ورود را به آنها نداد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها