سایت پرسپولیس نوشت :

عقاب در بیمارستان بستری شد

کد خبر: ۶۳۷۶۰۹
...و سرانجام علی آبادی رفت

سرانجام بعد از 9 سال محمد علی‌آبادی از ورزش رفت؛ مدیری که از جنس ورزش نبود و همه چیز را از بالا به پایین نگاه می‌کرد. او که به هیچ‌وجه نمی‌خواست عرصه ورزش را ترک کند، دیروز و قبل از شروع مجمع انتخابات کمیته ملی المپیک از ریاست و دبیر کلی این کمیته انصراف داد تا وارد رقابتی نشود که کوچک‌ترین شانسی برای پیروزی در آن نداشت.

رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی و رئیس کمیته ملی المپیک دیروز وقتی دید اقبال اعضای مجمع این کمیته و بویژه روسای فدراسیون‌ها با او نیست، با وجودی که گفته بود تا پایان انتخابات در صحنه خواهد ماند، ولو آن‌که یک رای داشته باشد، به گفته خودش با توصیه دوستان از نامزدی انصراف داد تا وارد بازی دو سر باخت نشود.

در حقیقت علی‌آبادی که در جریان فروش ساختمان قبلی کمیته ملی المپیک در خیابان گاندی اکنون اتهاماتی را متوجه خود می‌بیند، انتخابات را زمانی بازنده شد که مخالفانش آخرین سند سوءمدیریتی او را در اختیار رسانه‌ها قرار دادند تا با مشخص شدن جعل امضای چهار نفر از اعضای کمیته ملی المپیک، زیر نامه فروش ساختمان این کمیته در گاندی، عملا خود را خلع‌سلاح شده ببیند.

البته پرونده فروش پرسش‌برانگیز این ساختمان در محاکم قضایی مفتوح است و ما در این زمینه ورود نمی‌کنیم، اما علی‌آبادی وقتی دید اگر بخواهد در مجمع به‌عنوان نامزد ریاست حضور داشته باشد، حملات بیشتری را از سوی گروه مخالف متوجه خود خواهد دید، انصراف را به ماندن ترجیح داد تا حداقل از دامنه حملات کلامی مخالفان خود در مجمع بکاهد؛ مخالفانی که می‌خواستند بپرسند چرا انتخابات کمیته ملی المپیک قریب به دو سال به تعویق افتاده و اساسنامه‌ای که هیچ مشکلی نداشته، مشکل‌دار شده و برایش آیین‌نامه‌ای نوشته‌اند که جلوی ورود خیلی از استخوان‌خردکرده‌های ورزش را به‌انتخابات بگیرد؟

البته جدا از تمام انتقادهایی که به مدیریت علی‌آبادی وارد است، باید به او از این لحاظ که در هنگامه کناره‌گیری نخواست همه چیز را تیره و تار نشان دهد، دست مریزاد گفت. او در صحبتی که در جمع خبرنگاران داشت با عنوان این‌که دولت در انتخابات کمیته ملی المپیک کوچک‌ترین دخالتی نکرده است، برگزاری آن را کاملا آزادانه و دموکراتیک خواند و در توضیح دلایل کناره‌گیری خود، گفت: ترجیح دادم کنار بکشم تا کسی در راس کار قرار گیرد که با دولت همسو و هماهنگ باشد و از این حیث بتواند اعتبارات بیشتری را برای کمیته ملی المپیک جذب کند.

به دنبال کناره‌گیری علی‌آبادی، محمود خسروی‌وفا بزرگ‌ترین منتقد وی نیز که گفته بود اگر علی‌آبادی نباشد او نیز دلیلی برای نامزدی خود نمی‌بیند، کنار کشیده تا شرایط برای انتخاب کیومرث هاشمی به‌عنوان رئیس جدید کمیته ملی المپیک هموار شود.

حجت‌اله اکبرآبادی / دبیر گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها