مدیرکل آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: 14 درصد طلاق‌ها به علت نداشتن شناخت صحیح زوجین از یکدیگر مربوط به سال اول زندگی و 50 درصد نیز مربوط به پنج سال اول زندگی است.
کد خبر: ۶۳۷۴۶۰
14 درصد طلاق‌ها در سال اول زندگی رخ می‌دهد

علی‌اکبر محزون افزود: متاسفانه طلاق در سال‌های اولیه زندگی، در تحولات جمعیتی بسیار تاثیرگذار است.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: فرآیند توسعه که گذار خود را طی می‌کند، از جمعیت جوان به سالمند پیش رفته و تغییرات سبک زندگی که به تغییرات در سن ازدواج، فرزندآوری و تعداد فرزندان منجر می‌شود، این موضوع را تشدید می‌کند.

محزون با بیان این که با پیشگیری از کاهش شدید باروری باید از روند سریع جمعیت سالمند کاسته شود، اظهار کرد: در گذشته باروری در روستاها بیشتر از شهرها بود، اما اکنون این فرآیند معکوس شده، زیرا جوانان روستایی به شهرها مهاجرت کرده و سالمندان در روستا می‌مانند که ساختار جمعیتی روستاها تعادلش به‌هم خورده و باعث کاهش باروری در روستاها شده و سبک زندگی، شهرنشینی، مدل زندگی و الگو در آن موثر است.

به گفته وی، برای برنامه‌ریزی و اجرا باید ابتدا تجربه موفق و ناموفق کشورهای دیگر تحلیل شود و نگرش‌ها و دیدگاه‌های ارزشی خانواده‌ها نیز تغییر یابد و فرهنگ‌سازی در این مورد در اولویت قرار گیرد.

محزون خاطرنشان کرد: شواهد نشان می‌دهد که اگر وضع  اقتصادی درست شود، همچنان خانواده‌ها تمایلی به فرزندآوری ندارند، پس بحث اقتصادی در اولویت اول نیست، از این رو بحث فرهنگی و نگاه ارزشی به فرزند باید تغییر کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها