نتیجه اجرای مفاد توافق ایران و 1+5 در بخش هوانوردی:

ممنوعیت خرید هواپیمای مسافربری رفع شد

معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی گفت: درآمدهای بلوکه شده نفتی صرف خرید هواپیما و قطعات خودرو می شود.
کد خبر: ۶۳۷۲۴۱
درآمدهای بلوکه شده نفتی ایران صرف خرید هواپیما و قطعات خودرو می شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی، علی ماجدی در گفت و گو با روزنامه وال استریت ژورنال اظهار داشت: احتمال می رود تهران چهار میلیارد و ٥٠٠ میلیون از درآمدهای بلوکه شده نفتی خود را که قرار است در پی برنامه اقدام مشترک ژنو آزاد شود، صرف خرید مواد غذایی، هواپیما، ماشین آلات و قطعات خودرو از آمریکا و اروپا کند.

وی خاطرنشان کرد: آزادسازی این پول پنجره جدیدی از همکاری با اروپایی ها و آمریکا را خواهد گشود.

با اجرایی شدن برنامه اقدام مشترک ایران و کشورهای غربی از روز جاری(دوشنبه)، چهار میلیارد و ٥٠٠ میلیون دلار از درآمدهای نفتی مسدود شده ایران آزاد می شود.

تسهیل موقت برخی تحریم های اقتصادی علیه ایران به کشور ما امکان می دهد تا کالاهای غربی مانند قطعات خودرو و هواپیما و فلزات با ارزش خریداری کند و تولیداتی مانند محصولات پتروشیمی را بفروشد.

برنامه اقدام مشترک ژنو بخشی از درآمدهای نفتی ایران را که تهران قادر به دسترسی به آن نبوده را آزاد می کند.

قرار است تسهیل تحریم های اقتصادی علیه ایران به طور رسمی از روز دوشنبه (٣٠ دی) آغاز شود گرچه به گفته مقام های حوزه صنعت احتمال می رود بسیاری از شرکت های جدیدی که قادر به انجام داد و ستد با ایران می شوند به هفته ها یا حتی ماه ها زمان نیاز داشته باشد تا موانع قانونی و تدارکات مورد نیازی را که ممکن است پیش روی از سرگرفتن روابط تجاری با ایران باشد، رفع کنند.

این توافق هسته ای تاثیر قابل توجهی بر صادرات نفت خام ایران که تا حدود روزانه یک میلیون بشکه کاهش پیدا کرده نخواهد گذاشت اما امیدها برای بازگشت شرکت های بزرگ بین المللی انرژی به ایران را افزایش داده است.

سیدمهدی حسینی رئیس کمیته تدوین و بازنگری قراردادهای جدید نفتی ایران از بازنگری در قراردادهای نفتی خبر داد تا مسیر بازگشت شرکت های بزرگ نفتی غربی که از سال ٢٠١٠ در پی تحریم های اتحادیه اروپا مجبور به خروج از ایران شدند، هموار شود.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها