بی‌اطلاعی از خطرات اینترنت، بازار مجرمان رایانه‌ای را داغ کرده است

دنیای مجازی فضایی برای جولان مجرمان

رئیس پلیس جرایم سایبر کشور گفت: پلیس فتا موفق به کشف 80 درصد جرایم اینترنتی رخ داده در کشور شده است.
کد خبر: ۶۳۶۴۳۴
کشف 80 درصد جرایم سایبری کشور

به گزارش مهر، سردار کمال هادیانفر در حاشیه بازدید از شرکت فن آوران ناجی با اعلام اینکه پلیس سایبری ایران مجهز به علم روز در کشف جرایم و تامین امنیت در حوزه فناوری و اطلاعات است و کارشناسان زبده ای را از مراکز دانشگاهی در این خصوص جذب کرده و سعی در افزایش دانش فنی کاربران دارد اظهار داشت : اینترنت به عنوان شاهراه اطلاعاتی و  یک رسانه چندوجهی، با توانایی بازنمایی کامل دنیای واقعی، با تغییری که در مفهوم زمان و مکان ایجاد کرده، میزان دسترسی مخاطب را به اطلاعات، بدون محدودیتهای زمانی و مکانی، امکان پذیر ساخته است.

وی ادامه داد: امروزه مجرمان همواره جلوتر از پلیس در دنیا حرکت می کنند و در سال 2012 بر اساس گزارش های جهانی بیش از 5/2 تریلیون دلار در حوزه فناوری اطلاعات هزینه شده است که بیش از 5/1 تریلیون دلار آن صرفا در جهت تامین امنیت فضای سایبر بوده است و با این وجود مجرمان توانسته اند 488 میلیون دلار در آمد از محل جرایم سایبری در دنیا کسب کنند .

رئیس پلیس سایبری کشور تصریح کرد: نکته قابل توجه این است که  تامین امنیت فضای سایبری یک محصول نیست که با خرید آن می توانیم امنیت را برای کشورمان ، سازمان ، شرکت یا خودمان به ارمغان بیاوریم بلکه درک صحیح از امنیت یعنی اینکه امنیت یک فرایند است که همواره و در هر لحظه باید به آن توجه کنیم. امنیت امروزه از کوچکترین سطح در میان کاربران با نصب آنتی ویروس های معتبر، فایروال ها و کسب دانش در حوزه فناوری اطلاعات شروع و در عالی ترین سطح در سازمان های بزرگ ادامه می یابد .پ

وی با اشاره به اینکه اکثر  جرایم فضای مجازی ، جرایم نوظهور و انتقالی از کشورهای توسعه یافته به ایران است افزود: پلیس سایبری ایران ضمن بررسی  گزارشات سازمان اینترپل و پلیس سایبری کشورهایی که با آنها ارتباط دارد راه کارهای پیشگیرانه و مقابله ای را در خصوص جرایم جدید اینترنتی اتخاذ می کند .

هادیانفر تاکید کرد: پلیس فتا به محض برخورد با جرمی جدید سعی می کند با اطلاع رسانی و آموزش عمومی از ترویج، شیوه و شگرد شدن آن جرم برای فرصت طلبان و مجرمان فضای سایبری جلوگیری کند .

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا با بیان اینکه درصد کشفیات جرائم اینترنتی در دنیا 20 تا 30 درصد است، اظهار داشت: در حالیکه کشف جرائم اینترنتی تنها 20 تا 30 درصد است ما در کشور توانسته‌ایم بیش از 80 درصد از جرائم نوظهور را کشف کنیم. رسیدگی به هزاران پرونده سرقت و کلاهبرداری، هتک حیثیت و... با شکایات مردمی و احقاق حقوق آنان در این فضا و همچنین پیشگیری و مقابله موثر با جرائم سایبری موجب شده که جلوی جولان مجرمان در فضای سایبری گرفته شود و آنان در این فضا احساس ناامنی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها