درخشش تولیدات تلویزیونی در جشنواره عمار

رسانه ملی از چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمــار که اختتامیه آن شنبه شب برگزار شد با دست پر بیرون آمد و حدود 15 اثر از تولیدات مراکز استانی و شبکه های تلویزیونی در بخش‌های مختلف، جوایزی را از آن خود کردند.
کد خبر: ۶۳۵۱۱۹

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مرکز پویانمایی صبا از چهارمین جشنواره مردمی عمار دو فانوس بلورین گرفت. انیمیشن «سکو» به کارگردانی سلمان خورشیدی و امیرمحمدزاده و انیمیشن «مروارید سرخ» به کارگردانی بهروز سلطانی‌فر در چهارمین جشنواره مردمی عمار در بخش انیمیشن برنده فانوس بلورین شدند.

داستان انیمیشن سینمایی «مروارید سرخ» موضوع حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایرانی را به تصویر می‌کشد.موضوع انیمیشن سکو نیز تلاش یک نگهبان برای زنده نگهداشتن سکوی صادرات نفت و کمک به اقتصاد ایران است.

در بخش روایت شهادت نیزمستند «تولدت مبارک» ساخته مهدی زمانپور کیاسری، محصول شبکه دو شایسته دریافت «فانوس بلورین» جشنواره عمار شناخته شد واز مستند «پاکدشت» دیگر نماینده شبکه دو قدردانی شد. این مستند را علی ملاقلی‌پور کارگردانی کرده است.

داوران جشنواره عمار همچنین مستند «به رنگ زندگی» اثر میلاد مهدوی را به عنوان اثر برگزیده بخش روحانیت و بیداری اسلامی معرفی کردند. این مستند درباره زندگی طلبه جوانی است که هشت فرزند دارد و در شبکه دو تولید شده است.

فیلم بلند داستانی «خاک و مرجان» ساخته مسعود اطیابی و از تولیدات شبکه سحر نیز در بخش فیلم‌های داستانی بلند لوح افتخار دریافت کرد.

«در امتداد غدیر» از دیگر برگزیده‌های جشنواره عمار از تولیدات گروه مستند شبکه یک است و رضا گرجی و محمود جوانبخت آن را مشترکا کارگردانی کرده‌اند. این فیلم را هیات داوران شایسته قدردانی دانست.

در بخش اقتصاد مقاومتی این جشنواره، یزدان کیانی به علت پیوند دفاع مقدس و اقتصاد مقاومتی در مستند «آوای دستان» تولید صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری شایسته قدردانی شناخته شد.

همچنین داوران این جشنواره به تقی قاسم‌پور برای دستاورد فنی و هنری در تصویربرداری مستند «کایر» تولید صدا و سیمای مرکز مازندران و مهدی رسول‌پور برای توجه به اقتصاد مردمی در مستند «کایر» جوایزی اهدا کردند.

در بخش روایت شهادت نیز «فرزند کبیرکوه» ساخته محمدرضا فریادی، تولید صدا و سیمای مرکز ایلام، از سوی هیات داوران قدردانی شد. در بخش تاریخ معاصر، مستند «انتهای خیابان فلسطین جنوبی»، ساخته هادی حاجتمند، تولید صدا و سیمای مرکــــز خراسان رضوی شایسته قدردانی شناخته شد و فانوس زرین جـــشنواره را به دست آورد. همچنین مستند «شیرآباد» اثر حجت احمدی‌زر‌، تولید مرکز خراسان رضوی در بخش روایت شهادت جشنواره عمار دیپلم افتخار و فانوس زرین جشنواره را از آن خود کرد. موضوع این مستند درخصوص شهدای روستای اکبرآباد کوه سرخ کاشمر است.

مستند «شاگرد امام» از مجموعه کوچه‌های خورشید، اثر حجت احمدی‌زرنیز در این جشنواره و در بخش روحانیت و بیداری اسلامی دیپلم افتخار کسب کرد و شایسته قدردانی شناخته شد.

در بخش نقد درون گفتمانی این جشنواره نیز لوح افتخار به مستند «این کشت تلخ است» از تولیدات صدا و سیمای مرکز کرمانشاه اهدا شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها