با این شعارها نمی شود فوتبال کرد

صادقیان: 90 دقیقه به فکر قلیان بودیم

رعایت اصول جوانمردانه بخش مهمی از فوتبال حرفه ای است اما در فوتبال ایران به این معیار مهم چقدر اهمیت داده می شود؟
کد خبر: ۶۳۴۷۹۰
درباره " دست" خبرساز مهاجم فولاد

سایت جام جم ورزشی- آرش افشین دیروز توپ را با دست کنترل کرد و با پا گل زد. این اتفاق برد شیرینی برای شاگردان فرکی رقم زد تا آنها جای پرسپولیس را در رده دوم بگیرند.اما چقدر می توان درباره گل افشین و نحوه شادی اش بحث کرد؟ او دستش به توپ خورد و پس از گلزنی با خوشحالی بسیار زیادی به طرف هواداران رفت و پیراهن خود را در آورد. شاید او در آن لحظه خوب می دانست که با دست توپ را کنترل کرده اما هرگز به روی خود نیاورد که هیچ بسیار هم خوشحالی کرد.شاید مطلبی را که در ادامه بازگو می کنیم ارتباطی به آرش افشین نداشته باشد شاید هم داشته باشد اما به هر حال قضاوت با خودتان:

1- ماریوس ابرس مهاجم تیم سن پائولی در بازی با یونیون برلین در بوندس لیگا 2 در دقیقه 80 بازی موفق شد گل دوم تیمش را به ثمربرساندتا با نتیجه 2-1 از حریف پیش بیفتند. اما برای زدن این گل ناچار شده بود از دستش استفاده کند و داور بدون توجه به این مسئله گل را پذیرفت. او پس از اینکه متوجه شد داور رای به صحیح بودن گل داده ، پیش او رفت و گفت توپ به چه شکل وارد دروازه شده و داور گل را مردود کرد. البته سن پائولی با به ثمر رساندن یک گل دیگر در دقایق پایانی بازی سرانجام 2-1 پیروز شد. این حرکت مهاجم آلمانی با استقبال هواداران و مسئولان باشگاه سن پائولی مواجه شد.  حرکت این بازیکن با آرش افشین قابل مقایسه است؟

2- کاستین لازار بازیکن تیم استوا بخارست رومانی برای تیمش یک پنالتی گرفته بود و این یعنی یک موقعیت صد در صد گل. اما زمانی که پنالتی برای تیم او گرفته شد او نزد داور رفت و به او گفت که بازیکن حریف خطایی بر روی او نکرده است تا داور را مجاب کند از تصمیم خود صرفنظر کند. به نظر شما در همین موقعیت مشابه بازیکنان ایرانی چه عکس العملی از خود نشان می دهند؟!

3- پائولو دی کانیو همان بازیکنی است که به بد اخلاقی در فوتبال ایتالیا شهره بود اما این بازیکن زمانی که در وست هام بازی می کرد کاری کرد که در فوتبال دنیا ماندگار شد . او در دیدار تیمش با اورتون در حالی که در محوطه جریمه در موقعیت صد در صد گل قرار داشت به دلیل اینکه دروازه بان حریف مصدوم بر روی زمین افتاده بود توپ را با دست گرفت تا بازی را متوقف کند.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
aa
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
۰
۰
پس لوییس سوارز و مارادونا و خیلی های دیگه هم اماتورن كه ...!! این یه نوع زیركیه اینو مطمئن باش حتی اگه كریس رونالدو هم اونجا بود اینكارو میكرد!
اومدی دو سه مورد از استثناهایی كه تو تاریخ 200 ساله فوتبال وجود داشته رو نوشتی بعدبه بازیكن جوون خودمون انگ ناجوانمرد و اماتور... میچسبونی!!
یه سوال : این بازیكنای جوونمرد روكه مثال زدی تیماشون تو كورس قهرمانی بودن؟ بازیشون حكم شش امتیاز رو داشته واسشون
اگه همین گل رو همینجوری پرسپولیس میزد چنین پست هایی رو میذاشتین رو سایت؟
شاید ناخواسته توپ خورده به دستش!
بسیار خوشحال شدیم از باخت این تیم كه هر موقع نتونست نتیجه بگیره زمین و زمان رو بهم دوخت!
حمید آبی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
۰
۰
پرسپولیسیها خودشون اگر بازیكن حریف رو به موت باشد توپ را خارج نمی زنند و دم از جوانمردی می زنند كه اینهم مثل بازیكن به تیم ملی دادنشان است!

نیازمندی ها