توزیع کتب درسی دانش‌آموزان از 15 شهریور

فانی: برای یک چهارم معلمان دوره متوسطه کار نداریم

معلمان مازاد متوسطه به ابتدایی می‌روند

وزیر آموزش و پرورش از انتقال معلمان مازاد دوره راهنمایی و دبیرستان به دوره ابتدایی خبر داد.
کد خبر: ۶۳۴۷۳۳
معلمان مازاد متوسطه به ابتدایی می‌روند

به گزارش ایسنا، علی‌اصغر فانی افزود: استخدام‌های انجام شده در سال‌های اخیر تعادل نیروی انسانی و کیفیت بخشی آموزشی را بر هم زد و مشکلات متعددی برای مدیریت بر منابع نیروی انسانی ایجاد کرد.

وی با تاکید بر این که بدون برنامه‌ریزی کاری صورت نمی‌گیرد، ادامه داد: با برنامه‌ریزی می‌توان از معلمان مازاد دوره راهنمایی و دبیرستان برای تدریس در دوره ابتدایی استفاده کرد. ضمن این که باید در میان معلمان ابتدایی ایجاد انگیزه کرد که برای رسیدن به این هدف، پیشنهاد فوق‌العاده شغل برای معلمان دوره ابتدایی را به معاونت برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور ارائه کردیم که موضوع در حال پیگیری است.

فانی گفت: تا پایان اسفند سعی خواهیم کرد ساماندهی نیروی انسانی برای سال آینده را روی کاغذ انجام دهیم و نقل و انتقالات سال آینده تحت تاثیر این ساماندهی قرار بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با تاکید بر این که بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان در لایحه بودجه دولت آمده است، افزود: در صورت تصویب این لایحه، نیروهای مازاد با تشویق و امتیاز و البته با انتخاب و اختیار خود از سیستم آموزش و پرورش خارج خواهند شد و امیدواریم در دو سال آینده نامتوازن بودن نیروی انسانی را ساماندهی کنیم.

وی به افزایش 26 درصدی بودجه آموزش و پرورش در سال 1393 نیز اشاره کرد و یادآور شد: در بودجه سال آینده ردیفی با عنوان کیفیت بخشی دیده شده که در صورت تامین اعتبار، وضع آموزشی بویژه هنرستان‌ها تقویت خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
فهیمی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
۰
۰
جناب آقای فانی با سلام وآرزوی موفقییت برای همه دست اندركاران تعلیم وتربیت لطفا بفرمایید. آیا برای سنوات بازنشستگان هم فكری كرده اید؟
مدرسی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
۰
۰
با سلام و احترام خدمت جناب آقای وزیر
بنده 11 سال سابقه تدریس زبان انگلیسی درمقطع متوسطه دارم. باید عرض كنم كه تدریس رشته های دیگر آنهم در مقطع ابتدایی از عهده امثال بنده خارج است و بازدهی آموزشی را در این مقطع خدشه دار خواهد كرد.
فتحی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
۰
۰
من دبیر شیمی هستم به راهنمایی یا ابتدایم نمیروم این سخنان عمر وزارت كوتاه وبی ثمرتان را كوتاهتر میكند
ش ف
Canada
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
۰
۰
جناب وزیر بنده با 24 سال سابقه در دوره پیش دانشگاهی و متوسطه توان تدریس در ابتدایی را ندارم وضعیت پیش آمده ناشی از بی تدبیری مدیران قبلی میباشد وما نقشی در به وجود آمدن آن نداریم پس خوذتان مشكل را حل كنید در این كشور تنها قشری كه زورتان به آنها میرسد معلمان هستند بدانید اگر دراین دنیا نتوانستیم حق خود را بگیریم دنیایی دیگر وجود دارد ...

نیازمندی ها