رئیس اداره حجم سازمان زیباسازی شهرداری تهران:

پایتخت با آثار هنرمندان به استقبال بهار می‌رود

رئیس اداره حجم سازمان زیباسازی شهرداری تهران از تازه شدن پایتخت با آثار حجمی و چیدمانی هنرمندانی خبر داد که در طرح استقبال از بهار آثارشان برگزیده خواهد شد.
کد خبر: ۶۳۴۳۹۶
پایتخت با آثار هنرمندان به استقبال بهار می‌رود

سید مجتبی موسوی مدیر اداره حجم سازمان زیباسازی شهرداری تهران در خصوص طرح‌های حجمی استقبال از بهار این سازمان گفت: بر اساس فراخوان، هنرمندان تا ۲۵ دی‌ماه برای ارسال آثارشان به دبیرخانه طرح استقبال از بهار مهلت دارند و بعد از انتخاب آثار و سفارش ساخت آن‌ها به هنرمندان در ابعاد شهری، بهترین آثار منتخب تا پایان اسفندماه در سطح شهر نصب می‌شود.

وی درباره دعوت از هنرمندانی که سوابق خوبی در زمینه ساخت آثار حجمی و مناسبتی دارند، اظهار کرد: در هر دوره علاوه بر انتشار فراخوان و اطلاع‌رسانی عمومی، تعدادی از هنرمندانی که سوابق خاصی در ساخت آثار حجمی دارند و ثابت کرده‌اند که در این پروژه ها می‌توانند آثار موفقی ارائه کنند، به طور جداگانه دعوت می‌شوند.

موسوی درباره موقتی و یا دائمی بودن آثار حجمی طرح استقبال از بهار هم توضیح داد: اگر آثاری قابلیت دائمی شدن را داشته باشند،‌ قطعاً به صورت دائمی اجرا می‌شود اما در این طرح، بیشترین رویکرد ما به سمت آثار حجمی و چیدمانی موقت است که صرفاً به مناسبت فصل بهار اجرا می‌شود.

وی افزود: تأکید ما صرفاً روی ساخت مجسمه و اثر فیگوراتیو نیست، این آثار می‌توانند چیدمانی و فضاسازی محیطی باشند.

موسوی گفت: ما از هنرمندان خواسته‌ایم که با توجه به عناصر نور، حجم و رنگ از قابلیت‌های محیطی نیز در آثارشان استفاده کنند.

مدیر اداره حجم سازمان زیباسازی شهرداری تهران درباره تأثیرگذاری فعالیت‌های مناسبتی این سازمان بر دیگر شهرهای کشور، اظهار کرد: امسال پنجمین سال است که طرح استقبال از بهار را اجرا می‌کنیم و تاکنون مشهد توانسته به شکل تأثیرگذار و قابل قبول در فضای شهری خود تغییراتی را ایجاد کند و متأثر از فعالیت‌های زیباسازی تهران، آثار حجمی و چیدمانی قابل قبولی را در شهر نصب کرده است.

وی افزود:سایر شهرهای کشور نیز فعالیت‌هایی در این زمینه داشته‌اند اما اخبار این فعالیت‌هایشان در رسانه‌ها به اندازه تهران و مشهد منعکس نشده است.

موسوی که دبیری سمپوزیوم‌های مجسمه‌سازی تهران را نیز بر عهده دارد درباره این سمپوزیوم گفت: برنامه‌های این سمپوزیوم در حال انجام است و از اول بهمن‌ماه ثبت نام هنرمندان خارجی آغاز خواهد شد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها