رسانه‌های داخلی کوبا گزارش دادند، فیدل کاسترو برای نخستین بار در 9 ماه گذشته با حضور در مراسم افتتاحیه یک گالری هنری در نزدیکی خانه‌اش در انظار عمومی ظاهر شد.
کد خبر: ۶۳۴۰۵۰
فیدل کاسترو با عصا و سمعک در انظار عمومی حاضر شد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رسانه‌های رسمی کوبا و همچنین چند رسانه خارجی عکس‌هایی از فیدل کاسترو، رهبر انقلاب کوبا را که 87 سال سن دارد در این مراسم نشان دادند که با کمک یک اعصا در حال راه رفتن و حضور در مراسم افتتاح گالری هنری آلکسیس لیوا، هنرمند مشهور کوبایی است.

روزنامه رسمی گرانما متعلق به حزب کمونیست کوبا گزارش داد: فیدل کاسترو از هنرمندان و ساکنان محل که با شور و اشتیاق ورود وی را تشویق کرده‌اند استقبال کرد.

این گالری هنری در مجاورت اقامتگاه کاسترو در محله رومریلو شهر هاوانا قرار دارد.

کاسترو در این مراسم به جای لباس‌های نظامی همیشگی خود یک کت و شلوار مشکی رنگ و یک شال گردن سبز رنگ داشت.

در یکی از تصاویر منتشر شده کاسترو مشغول به گفتگو با یک فرد است و در عکسی دیگر وی در حال تماشای یک اثر هنری در حالی که از سوی دیگران احاطه شده است.

این حضور کاسترو همزمان با پنجاه و پنجمین سالگرد ورود پیروزمندانه کاسترو به شهر هاوانا به دنبال سقوط دیکتاتور این کشور است.

وب‌سایت دولت کوبا یکی از عکس‌های کاسترو را در حالی به نمایش گذاشت که وی نشسته و با لیوا، صاحب گالری در حال صحبت کردن بود. در این عکس کاسترو روی گوشش یک سمعک داشت.

در دیگر عکس‌هایی که در رسانه‌های کوبا انتشار نیافت کاسترو به دشواری راه می‌رود و یک اعصا در دست دارد و همراهان به وی کمک می‌کنند.

رهبر سابق کوبا که در سال 2006 سمت ریاست جمهوری را به برادرش داد، آخرین بار در ماه آوریل در جریان افتتاح مدرسه‌ای در هاوانا حضور عمومی پیدا کرد اما وی در طول این مدت با رهبران خارجی دیدار داشته و مقاله‌هایی را در رسانه‌ها منتشر ساخته است.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها