قوانین غذا‌خوردن در مدرسه‌های ژاپن با ایران بسیار متفاوت است و مطمئنم که این موضوع خیلی برایتان جالب خواهد بود.
کد خبر: ۶۳۲۸۰۹

در مدارس ژاپن دانش‌آموزان حق ندارند برای زنگ تفریح بین کلاس‌ها خوراکی همراه خود بیاورند یا بین زنگ‌های درسی چیزی بخورند. این کار خلاف قانون است.

اگر معلمی دانش‌آموزی را با خوراکی در مدرسه ببیند، برخورد بسیار شدیدی با او می‌کند. البته مسلم است که آب‌خوردن مشکلی نیست. تنها تغذیه‌ای که دانش‌آموزان می‌توانند در طول روز داشته باشند، ناهار مدرسه است که روی اصول درست می‌شود و برنامه یک‌ماه ناهار مدرسه را از قبل مشخص می‌کنند و به دانش‌آموزان می‌دهند.

در این برنامه حتما مشخص می‌شود مواد غذایی که برای تهیه ناهار استفاده می‌کنند، چیست و کالری غذا و ویتامین‌هایی که در آن غذاست، چقدر است.

تا جایی که به یاد دارم میزان کالری غذا از یک اندازه نباید زیادتر ‌شود و نوشیدنی​ای که همراه غذا می‌دهند شیر است و شیر را همه باید بخورند. با غذا هم دسر و شیرینی و سالاد سبزیجات به بچه‌ها داده می‌شود و برای دانش‌آموزانی که به بعضی مواد غذایی آلرژی داشته باشند، غذای جداگانه که البته شبیه بقیه است، درست می‌کنند.

دو سال اول دبستان در روزهایی که گوشت خوک در غذای مدرسه بود، مادرم غذا درست می‌کرد و با خودم می‌بردم، ولی در سال‌های بعد مسئولان مدرسه به ما اطلاع دادند روزهایی که در غذا از گوشت خوک استفاده شده، برای من که مسلمان هستم، بدون گوشت خوک درست می‌کنند و لازم نیست از خانه غذا بیاورم.

این کار باعث می‌شود بچه‌ها همه نوع سبزیجات و میوه بخورند و سالم بمانند. این طور که شنیده‌ام قانون غذای مدرسه، زمانی که مردم کشور فقیر بودند تصویب شد و هدف این بود که بچه‌ها حتی در صورتی که در منزل خودشان غذای خوب نمی‌خورند، حداقل یک وعده کامل غذای سالم و مغذی در مدرسه بخورند.

متین والی‌نژاد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها