ناراحتی مسئولان استقلال را درک می کنم

منتظری: ام صلال سقوط کند قراردادم را فسخ می کنم

سرانجام بعد از هفت سال حضور در استقلال پژمان منتظری راهی لیگ قطر شد.
کد خبر: ۶۳۱۵۴۵
منتظری: ام صلال سقوط کند قراردادم را فسخ می کنم

با وجود اینکه او از ابتدای فصل عنوان کرده بود در نیم فصل از استقلال می رود اما هنوز نه کادر فنی و مدیریتی استقلال جدا شدنش را باور کردند و نه هواداران که در این چند ساله او را یک پای ثابت ترکیب تیم شان می دیدند.منتظری که به تازگی یک قرارداد یک و نیم ساله را با ام صلال بسته است امروز جمعه به کشورمان برگشت و در مصاحبه ای با سایت گل به جزئیات این قرارداد و همچنین جدا شدنش از استقلال پرداخت.

چه شد که عاقبت بعد از این همه حضور در استقلال از این تیم جدا شدی؟

این را برای اولین بار به شما می گویم.در ابتدای فصل همه مراحل حضورم در یکی از تیم های لیگ چین مهیا شده بود حتی باشگاه استقلال هم با جدایی ام موافقت کرد اما پس از اینکه تیم ملی به جام جهانی صعود کرد و من به همراه تیم به ایران برگشتم برخورد گرم هواداران را می دیدم که اصرار داشتند در استقلال بمانم تا این تیم را در لیگ قهرمانان آسیا همراهی کنم. حقیقتش خودم هم  دوست داشتم قهرمانی در آسیا را به همراه استقلال تجربه کنم. تیم ما با وجود مشکلات زیاد مالی،توانسته بود به عنوان تیم نخست از گروهش صعود کند و کلا مسیر برای رسیدن به فینال هموار بود.از این رو ترجیح دادم تا نیم فصل در تیم بمانم که تا آن موقع تکلیف استقلال در آسیا هم روشن می شد. اما متاسفانه ما نتوانستیم مقابل اف سی سئول برنده باشیم.

 

پس از ابتدا عنوان کرده  بودی که نیم فصل رفتنی هستی

دقیقا.نشان به این نشان که در ابتدا می خواستم قرارداد کوتاه مدت ببندم اما فدراسیون اعلام کرد باید حتما یک فصل باشد.از این رو بندی در قراردادم ذکر شد که در نیم فصل اجازه جدایی در صورت داشتن پیشنهاد خارجی را دارم.

 

اما نیم فصل به پایان رسید و تو همچنان در استقلال باقی ماندی

طبق پیشبینی ها باید تعطیلات نیمفصل ما کمی دیرتر فرا می رسید. اما برنامه های اماده سازی تیم ملی لغو شد و پانزده هفته ما خیلی سریع تر از دیگر لیگ ها به پایان رسید.چون هنوز تا پنجره نقل و انتقالات زمستانی زمان مانده بود دوست داشتم همچنان در ترکیب استقلال حضور پیدا کنم چون خودم را مدیون انها می دانستم و درست نبود به محض پایان نیم فصل و در صورتی که هنوز با باشگاه خارجی قرارداد نبسته بودم، بخواهم این تیم بروم.

 

با این وجود مسولان تیم از رفتنت ناراحتند و عنوان کردند اگر قصد رفتن داشتی کاش زودتر می گفتی

استقلال مثل خانواده من است. خودم را وامدار فتح الله زاده و همچنین قلعه نویی می دانم. اما همانطور که عرض کردم قرارداد من تا نیمفصل بود که از شانس من،لیگ ما خیلی سریع به پایان رسید. با این وجود اگر مسولان استقلال از رفتن من ناراحتند به آنها حق می دهم .می خواستم تجربه بازی در لیگی غیر از ایران را هم داشته باشم و در کل این یک تصمیم شخصی بود.

 

حالا چه شد عوض چین سر از قطر در آوردی؟

پیشنهاد تیم چینی هنوز پا برجا بود اما وقتی متوجه شدم دو تیم قطری هم خواهان من هستند ترجیح دادم به لیگ قطر بروم.نزدیکی فرهنگی و همچنین مصافت کم تا ایران از مهمترین دلایل حضورم در این لیگ بود.

 

مدت قراردادت یک فصل و نیم است و ام صلال در انتهای جدول حضور دارد.یعنی حاضری با این تیم به لیگ دسته پائینتر بروید؟

بگذارید اول از همه یک چیز را توضیح بدهم.اگرچه این تیم فعلا در انتهای جدول است اما به تازگی یک مربی ترک تبار استخدام کردند و همچنین در فصل نقل و انتقالات زمستانی چند بازیکن خوب را هم گرفتند. مدیر این تیم عنوان کرد همه این هزینه ها از این روی صورت گرفته تا ام صلال جایگاهش در جدول را ارتقا ببخشد. اما اگر به هر ترتیبی این تیم سقوط کند قرارداد من خود به خود لغو می شود. چون من به عنوان بازیکن حرفه ای با آنها قرارداد بستم و لیگ دسته پائین تر قطر برای بازیکنان حرفه ای نیست. از این رو قرارداد من تنها در صورت حضور ام صلال در لیگ ستارگان اعتبار دارد.

پس احتمال بازگشتت در لیگ سال بعد وجود دارد؟

اینکه تا کی در قطر بمانم برای خودم هم مشخص نیست اما قطعا یک روز به استقلال بر می گردم. من هفت سال از بهترین دوران فوتبالم را به همراه آنان بودم.اگرچه مشکلات مالی همیشه بوده و هست اما فتح الله زاده همواره نگاه مهربانانه ای به من داشته است. اینکه استقلال با این وضعیت توانسته تا جمع چهار تیم برتر اسیا صعود کند و هم اینک از شانس های درجه یک قهرمانی در لیگ خودمان باشد همه و همه به هنر فتح الله زاده و امیرخان مربوط می شود.به عنوان بازیکن سابق استقلال این را به شما می گویم مطمئن باشید هرکسی جای این دو بود،استقلال با این حجم فزاینده مشکلات مالی، محال بود چنین وضعیت خوبی داشته باشد.(سایت گل)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها