لیگ قهرمانان اروپا

ریبری غایب بزرگ بایرن مونیخ

کد خبر: ۶۳۱۱۲۴
ریبری: دست نیافتن به توپ طلا، پایان زندگی برای من نیست


هافبک فرانسوی بایرن مونیخ گفت که دست نیافتن او به توپ طلا به معنای پایان یافتن زندگی برایش نیست. او بازی در کنار زیدان را برای خود افتخاری بزرگ می‌داند.

 فرانک ریبری هافبک فرانسوی بایرن مونیخ که برای شرکت در نشست فوتبال و توانمندی برای آینده در دوبی امارات به سر می‌برد، گفت از حضور در بایرن مونیخ بسیار خوشحال است و در اروپا جز برای بایرن، برای تیم دیگری به میدان نخواهد رفت.

سال 2013 برای ریبری پر از موفقیت بود. او موفق شد با بایرن قهرمانی در سه گانه فوتبال آلمان و اروپا را به دست آورد. ریبری چند روز پیش توانست با باواریایی‌ها قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها را هم تجربه کند. افتخاری که تا الان برای بایرن مونیخ رقم نخورده بود.

ریبری به همراه لیونل مسی و کریستیانو رونالدو سه نامزد نهایی کسب توپ طلا در سال 2013 هستند. این هافبک فرانسوی می‌گوید حتی اگر نتواند توپ طلا را به دست آورد، ناراحت نخواهد شد و با جدیت به کارش در بایرن ادامه می‌دهد چرا که بایرن مونیخ همچون خانواده او است و همه چیز را برای او جبران می‌کند.

او گفت: بهترین روزهای خود را با بایرن پشت سر می‌گذارم. سخت است که برای تیم دیگری جز بایرن بازی کنم. الان 4 سال دیگر با بایرن قرارداد دارم. تا پایان قراردادم به هیچ تیمی نخواهم رفت. پس از آن 34 ساله خواهم شد. به احتمال زیاد به فوتبال آمریکا خواهم رفت و یا شاید هم یکی از کشورهای عربی را انتخاب کنم.

او افزود: روزهای خوبی را سپری می‌کنم. با آمدن گواردیولا، شرایط بهتر هم شده است. بر این باورم که بایرن قوی‌ترین تیم حال حاضر فوتبال جهان است. بایرن برای ما بازیکنان همچون یک خانواده بزرگ و پر از محبت است.

هافبک فرانسوی بایرن درباره شانس خود برای کسب توپ طلای 2013 گفت: از اینکه با رونالدو و مسی برای کسب چنین جایزه‌ای رقابت می‌کنم بسیار خوشحالم. سال 2013 سالی بسیار خوب برای من بود. هر اتفاقی که بیفتد خوشحال خواهم بود.با بایرن و گواردیولا خوشحال هستم حتی اگر توپ طلا را به دست نیاورم.دست نیافتن به توپ طلا، پایان زندگی برای من نیست مهم این است که من در بایرن خوشحال هستم. درخشش بایرن به معنای درخشش فوتبال آلمان است. سال 2013 تمام جام‌های ممکن را به دست آوردیم. رمز موفقیت ما این است که برای تیمی بازی می‌کنیم که تاریخی درخشان در فوتبال دارد. در سه سال اخیر، توانستیم برای بایرن موفقیت‌های زیادی به دست آوریم. الان من بهترین لحظات زندگی خود را با این تیم سپری می‌کنم.

ریبری درباره مقایسه گواردیولا با هاینکس گفت: با هاینکس سه گانه فوتبال آلمان و اروپا را به دست آوردیم با گواردیولا هم تا حالا دو جام به دست آورده‌ایم. گواردیولا به بازیکنان بسیار نزدیک است. از اینکه او را در کنار خود می‌بینیم احساس لذت می‌کنیم.

تیم ملی فوتبال فرانسه در جام جهانی 2014 با تیم‌های سوئیس، اکوادور و هندوراس هم‌گروه است. ریبری امید زیادی به موفقیت تیمش در برزیل دارد. او گفت: به سختی توانستیم به برزیل راه یابیم. امیدوارم در برزیل نتایج خوبی کسب کنیم و صعود سخت خود را در دور انتخابی به فراموشی بسپاریم. جام جهانی بدون حضور فرانسه، سخت بود بنابراین باید تلاش کنیم تا عملکرد خوبی از خود نشان دهیم و ثابت کنیم که شایسته حضور در برزیل بودیم. حداقل باید از مرحله گروهی صعود کنیم.

ریبری از اینکه در تیم ملی فوتبال فرانسه با بازیکن بزرگی چون زیدان، هم‌بازی بوده است، احساس افتخار می‌کند. او گفت: زیدان یک کاپیتان به تمام معنا بود. او شخصیتی خوب و کاملا فروتن داشت. از اینکه بازی در کنار زیدان را تجربه کردم خود را خوشبخت می‌دانم. او همچون یک برادر بزرگتر در کنار من بود و کمک زیادی به من کرد. زیدان من را آماده بازی‌های بزرگ کرد./ ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها