سرویس‌های ضد تروریستی روسیه اعلام کردند بر اثر انفجار در ایستگاه قطار ولگاگراد در جنوب روسیه، 18 نفر کشته و 40 نفر دیگر زخمی شدند.
کد خبر: ۶۳۰۹۵۱

به گزارش ایسنا، کمیته ملی ضدترور در بیانیه‌ای اعلام کرد: گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که این انفجار ازسوی یک عامل انتحاری زن صورت گرفته است.

در همین زمینه، سخنگوی وزارت کشور روسیه گفت: این زن خود را در مقابل گیت بازرسی در ورودی ایستگاه قطار منفجر کرد. ولادیمیر مارکین، سخنگوی کمیته تحقیقاتی روسیه نیز گفت تحقیقات رسمی درباره این اقدام تروریستی آغاز شده است. البته در این میان اخبار متناقضی در مورد کشته‌شدگان و مجروحان این حادثه مخابره شده است. در همین زمینه یک سخنگوی دولت محلی از کشته شدن 18 نفر و زخمی شدن 40 نفر دیگر خبر داد، اما سخنگوی وزارت بهداشت فدرال تعداد کشته‌ها را بیش از 30 نفر اعلام کرد.

بر پایه این گزارش، مرکز پاسخگویی به مجروحان این حادثه نیز در ایستگاه راه‌آهن شهر ولگاگراد مستقر شده است. گزارش‌ها حاکی است تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ولگاگراد برای ارائه خدمات به زخمی‌های حادثه انفجار ایستگاه قطار این شهر به حالت آماده‌باش درآمده و بسیج شده‌اند.

این انفجار مرگبارترین حمله‌ای به‌شمار می‌رود که از نزدیک به سه سال پیش تاکنون در خارج از منطقه شمال قفقاز رخ داده است. انفجار دیروز در حالی اتفاق افتاد که کمتر از شش هفته تا تاریخ آغاز بازی‌های المپیک زمستانی سوچی در جنوب روسیه زمان باقی مانده است. شهر ولگاگراد که در دوران اتحاد جماهیر شوروی به استالینگراد معروف بود، گاه هدف حملات تروریستی افراد مرتبط با شبه‌نظامیان مستقر در قفقاز جنوبی قرار می‌گیرد. به گزارش رویترز از مسکو،‌ در حمله انتحاری دیگری که بیست و یکم اکتبر در اتوبوسی در همین شهر اتفاق افتاد هفت نفر کشته و حدود 30 نفر دیگر زخمی شدند. عامل آن حمله نیز زنی از اهالی داغستان در شمال قفقاز بود.

در خبر دیگری مربوط به روسیه اعلام شد براساس نتیجه نظرسنجی مرکز تجزیه و تحلیل «یوری لیوادی»، مردم روسیه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور را به‌عنوان «مرد سال 2013» برگزیدند. براساس اطلاعات منتشره از سوی این مرکز، 26 درصد شهروندان روسی که در این نظرسنجی شرکت کردند، ولادیمیر پوتین را مرد سال انتخاب کردند. 7 درصد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه را شایسته این مقام مناسب تشخیص دادند. 4درصد دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر و به همین میزان (یعنی4 درصد) هم ادوارد اسنودن را شایسته مرد سال دانسته‌اند. این ششمین سال متوالی است که ولادیمیر پوتین به‌عنوان مرد سال در روسیه برگزیده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها