نمایندگی کشورمان در مقر اصلی سازمان ملل متحد در نیویورک، با بسته ناشناخته‌ای حاوی نامه‌ای تهدیدآمیز ممهور به تمبر پستی رژیم صهیونیستی، هدف حمله ویروسی قرار گرفت.
کد خبر: ۶۳۰۳۲۸
حمله ویروسی به نمایندگی ایران در سازمان ملل

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این بسته پستی که به‌نشانی نمایندگی ایران در سازمان ملل مستقر در خیابان سوم منهتن نیویورک ارسال شد، نامه‌ای همراه با چند حشره خشک شده قرار داشت.

در این نامه آمده است: کسانی که دشمن اسرائیل هستند، هدف حمله ویروسی قرار می‌گیرند.

نمایندگی کشورمان نزد سازمان ملل متحد بلافاصله مراتب را به دستگاه‌های ذی‌ربط کشور میزبان اطلاع داد و ماموران ضدمیکروبی و پزشک متخصص نیز با ورود به ساختمان نمایندگی کشورمان، بسته و نامه آلوده را با مراقبت‌های ویژه، برای جلوگیری از اشاعه احتمالی خطر ویروس‌ها و بررسی‌های بیشتر، از محل نمایندگی ایران خارج کردند.

طبق آخرین اطلاعات تاکنون گزارشی از ابتلا و آلودگی کارکنان نمایندگی کشورمان در سازمان ملل متحد به هرگونه ویروس احتمالی منتشر نشده است.

شکایت مرتضوی از محجوب و ربیعی

فارس نوشت: پرونده شکایت مرتضوی از محجوب و ربیعی به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و ایراد تهمت و افترا، به دادسرای کارکنان دولت ارجاع شد.

سعید ایوبی، وکیل سعید مرتضوی در گفت وگو با فارس، با اعلام خبر شکایت مرتضوی از علی ربیعی وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی و علیرضا محجوب نماینده تهران و رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی، گفت: این پرونده به دادسرای کارکنان دولت ارجاع و بازپرس شعبه5 آقای اسدی نیز مامور رسیدگی به این پرونده شده است.

بنا بر گفته ایوبی، متن اعلام جرم در دو برگ شکایت و 46 صفحه مستندات ارائه شده است.

سفر 3 ‌روزه جک استراو به تهران

کاردار غیر مقیم ایران در انگلیس اعلام کرد، سفر هیات پارلمانی انگلیس به ریاست جک استراو به تهران که در نیمه دوم دی‌ماه انجام می‌شود سه‌روزه خواهد بود.

به گزارش ایرنا، محمدحسن حبیب‌الله‌زاده، درباره این سفر اظهار کرد: براساس توافق مقدماتی، یک هیات پارلمانی مرکب از چهار نماینده عضو گروه روابط با ایران در مجلس انگلیس به مدت سه روز به کشورمان سفر می‌کنند.

عباسعلی منصوری‌آرانی، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس نیز بتازگی اعلام کرده است، هیات پارلمانی انگلیس به سرپرستی جک استراو با علی لاریجانی رئیس مجلس، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس و برخی مقامات سیاسی کشور دیدار می‌کند.

شلیک ده‌ها گلوله خمپاره به اردوگاه منافقین در عراق

خبرگزاری فرانسه در گزارشی اعلام کرد روز پنجشنبه، ده‌ها گلوله خمپاره به مقر سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در عراق شلیک شده است.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه که به نقل از بیانیه منافقین تهیه شده است، در این حمله که در نزدیکی فرودگاه بغداد صورت گرفته، دو نفر کشته شده‌اند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از همین بیانیه اعلام کرد، حمله موشکی در ساعت 21 و 15 دقیقه پنجشنبه به اردوگاه لیبرتی صورت گرفته که علاوه بر دو کشته، چند زخمی نیز داشته است.

خبرگزاری فرانسه در خبر خود افزوده است: این برای چهارمین بار است که اردوگاه لیبرتی هدف حمله موشکی قرار می‌گیرد. برخی افراد که در ماه‌های اخیر از گروهک تروریستی منافقین جدا شده‌اند، تسویه حساب‌های درون گروهی را در حملات به محل استقرار عناصر این فرقه مطرح کرده‌اند و می‌گویند عناصر مرکزی این فرقه برای حذف نیروهایی که در مقابل برخی اقدامات پرسش می‌کنند، دست به چنین اقدام‌هایی می‌زنند.

رویترز در گزارشی اعلام کرد: گروه شبه نظامی ارتش المختار، مسئولیت حمله اخیر را برعهده گرفته است.

واثق البطاط، فرمانده ارتش المختار در گفت‌وگو با رویترز گفته که گروه تحت امر وی، 20 گلوله کاتیوشا و خمپاره به سوی اردوگاه منافقین شلیک کرده است.

وی افزود: ارتش المختار تاکنون بارها از دولت عراق خواسته تا منافقین را از عراق بیرون کند اما این گروه همچنان در کشور ما حضور دارد.

ریابکوف: ۱۰ سال در انتظار توافق ژنو بودیم

معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به توافق اخیر ایران و 1+5 که پس از 10 سال اختلاف درباره پرونده هسته‌ای ایران ایجاد شد، گفت: توافق ژنو همان چیزی است که مسکو 10 سال در انتظار آن بود.

سرگئی ریابکوف که در زمان برگزاری جلسات ایران و 1+5 در سطح معاونان وزیران خارجه، ریاست هیات مذاکره‌کننده روس را بر عهده دارد، با تمجید از توافق ژنو گفت: آثار مثبت اقتصادی این توافق به مرور در اقتصاد ایران هم نمایان می‌شود.

وی با اشاره به آغاز تدریجی لغو تحریم‌های ضدایرانی، توافق ژنو را پایه‌ای خوب برای حل مناقشه‌ های بین‌المللی از طریق دیپلماسی دانست و گفت: این توافق «موجب استحکام و تقویت مبانی حقوق بین‌الملل است، زیرا مانعی است برای استفاده از زور و قوای نظامی.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها