رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه مذاکرات ایران و 1+5 باید ادامه پیدا کند، گفت: جمهوری اسلامی ایران طالب مذاکره است و در چارچوب حقوق حقه ملت و با رعایت قوانین بین المللی به مذاکرات ادامه می دهد.
کد خبر: ۶۲۹۱۵۵
مذاکرات با گروه 1+5 باید ادامه یابد

علی اکبر ولایتی روز سه شنبه درحاشیه استقبال از علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی در جریان بازدید وی از تجیهزات پیشرفته پزشکی هسته ای در بیمارستان مسیح دانشوری، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مذاکرات در چارچوب حقوق حقه جمهوری اسلامی ایران و با رعایت قوانین بین المللی به مذاکرات ادامه می دهد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم مذاکره کنندگان ما با پشتوانه قوی که دارند، بتوانند گام های بعدی که در مذاکرات ژنو یا هرجای دیگر که صورت می گیرد، با موفقیت مسایل را حل و فصل کنند.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل، اظهار داشت: مردم ایران مطمئن باشند که این کشور توان خود را در عرصه فناوری صلح آمیز هسته ای که به پشتوانه تلاش و زحمات متخصصان داخلی به دست آورده است، از دست نخواهد داد ولو اینکه آمریکایی ها و دیگران فشار بیاورند ضمن اینکه ما طالب مذاکره هستیم.

ولایتی که به عنوان عضوی از جامعه پزشکی کشور، ریاست بیمارستان مسیح دانشوری تهران را نیز برعهده دارد، با برشمردن برخی کاربردهای صلح آمیز فناوری هسته ای از جمله کاربردهای درمانی و پزشکی آن گفت: فناوری صلح آمیز هسته ای با حدود 500 رشته دیگر در صنعت و فناوری مرتبط است و می تواند تاثیر فراوانی در آبادانی کشور داشته باشد.

وی افزود: اما برخی بیگانگان برای اینکه ما را از توانمندی های مرتبط به فناوری صلح آمیز هسته ای محروم کنند، بی جهت اتهاماتی را مطرح می کنند و این اتهامات با هیچ یک از گزارش هایی آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه کرده است، همخوانی ندارد و در هیچ یک از گزارش های آژانس گفته نشده است که ایران به دنبال فعالیت های هسته ای تسلیحاتی است .

ولایتی با اشاره به فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرام بودن تولید سلاح هسته ای و همچنین مراقبت و نظارت دقیق بر فعالیت های هسته ای ایران توسط دوربین ها و نانظران آژنس گفت: با وجود این فتوا و این نظارت های دقیق، اتهامات که علیه برنامه صلح آمیز ایران مطرح می شود، بهانه جویی است.

رییس بیمارستان مسیح دانشوری تاکید کرد که نیازمندی های روزافزون بشر به فناوری صلح آمیز هسته ای انکار ناپذیر است و ورود تجهیزات پزشکی پیشرفته و وابسته به فناوری هسته ای برای نجات جان انسان ها گویای این حقیقت غیرقابل انکار است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها