رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: با مجوز رییس جمهور گروه فنی این سازمان در تیم کارشناسی هسته‌ای تقویت می شود تا شمار کسانی که از این سازمان در گروه مذاکره کننده هستند و بنیه فنی این گروه را تشکیل می دهند، بیشتر شود.
کد خبر: ۶۳۲۳۰۴
افزایش کارشناسان فنی تیم مذاکره ‌کننده ایران با ۱+۵

به گزارش واحد مرکزی خبر، دکترعلی اکبر صالحی امروز یکشنبه درحاشیه مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته ای در جمع خبرنگاران گفت: چون از حالا به بعد مذاکرات وارد جزییات می شود و این جزییات مشمول مسئله چرخه سوخت،‌ راکتور آب سنگین اراک و موارد دیگر است، نیاز به تخصص های مختلف وجود دارد تا وقتی در مذاکرات مطلبی مطرح می شود کارشناسان بتوانند راه حل ارائه کنند.

وی با بیان این که عمده کار انجام شده و فقط یکی دو مورد باقی است که مسایل جدی نیست و قابل حل است؛ ابراز امیدواری کرد؛ در نشستی که همین هفته برگزار می شود این موارد هم حل شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان این که در جلسه اخیر در ژنو کارشناسان سازمان انرژی اتمی به صورت مفید و موثر حضور داشتند گفت: پیش از این هم همکاران ما بودند اما الان تعداد بیشتری حضور دارند و از این به بعد هم گروه مذاکره کننده از مشورت تعداد بیشتری از کارشناسان سازمان بهره خواهند برد تا بتوانند مسایل فنی را پاسخگو باشند.

وی آخرین جلسه کارشناسی در ژنو را دارای پیشرفت های خوب دانست و افزود: آقای عراقچی عازم ژنو است تا یکی دو مورد باقی مانده و بحث برانگیز به سرانجام برسد.

صالحی گفت: بر اساس اطلاعاتی که دریافت کرده ام امیدوارم قدم های اولیه در عملیاتی شدن برنامه اقدام مشترک به زودی برداشته شود تا در تاریخ معین که هفته چهارم ژانویه در نظر گرفته شده است، شاهد اجرا شدن این برنامه باشیم و آثارش را هم طرف مقابل و هم ما و هم جامعه بین الملل احساس کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها