در حالی که میلیون‌ها زائر در کربلای معلی، مراسم اربعین حسینی را برگزار می کنند، مقامات مسئول از سعودی بودن خمپاره‌های شلیکی به سوی زائران کربلای معلی خبر می‌دهند.
کد خبر: ۶۲۸۷۳۱
حضور میلیون‌ها زائر در مراسم اربعین حسینی در کربلا


در حالی که اعلام شده است بیش از یک میلیون و 300 هزار زائر خارجی به منظور بزرگداشت مراسم اربعین حسینی (ع) وارد کربلای معلی شده‌اند و وزارت کشور عراق نیز این امر را تایید کرده است، هنوز میلیون‌ها زائر عراقی در راه کربلا هستندو یک مقام مسئول محلی عراق اعلام کرد: پیش بینی می‌شود که 20 میلیون زائر این مراسم را احیا کنند و دولت محلی نیز تمام توان خود را صرف تامین امنیت این زائران و ارائه خدمات به آنها خواهد کرد.

«عبدالسلام المالکی» نماینده مجلس عراق از ائتلاف دولت قانون، تأکید کرد که موشک‌ها و خمپاره‌‌هایی که به سمت عزاداران اربعین حسینی شلیک شده ساخت عربستان سعودی بوده و از سوریه وارد عراق شده است.

او تأکید کرد که عربستان سعودی رسماً و به صراحت از تروریسم در عراق و سراسر دنیا حمایت می‌کند و 175 زندانی عربستانی در عراق هستند که همگی در جنایات تروریستی دست داشته‌اند.

در همین راستا، «محمد اللکاش» عضو فراکسیون شهروند در مجلس عراق، از سازمان ملل متحد خواست که تحریم‌هایی را بر عربستان سعودی وضع کند.

ستاد فرماندهی عملیات بغداد از ضبط یک کامیون بمب‌گذاری شده که برای هدف قراردادن زائران اربعین حسینی (ع) تهیه شده بود، خبر داد.

«قاسم عطیة» مسئول روابط عمومی ستاد فرماندهی عملیات بغداد، اعلام کرد که حجم بسیار بالایی از مواد منفجره در این کامیون جاسازی شده بود و قرار بود در منطقه لطیفیة در مسیر زائران سالار شهیدان منفجر شود که خوشبختانه نیروهای امنیتی عراق توانستند آن را ضبط کنند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها