برای مبتلایان به دیابت

قرص انسولین اختراع شد

دانشمندان در یک پیشرفت بزرگ با اختراع قرص انسولین برای مبتلایان به دیابت موفق به انجام کاری شدند که علم پزشکی از سال 1930 برای رسیدن به آن تلاش کرده بود.
کد خبر: ۶۲۷۸۴۵
قرص انسولین اختراع شد

از آنجا که انسولین کشف مهمی است که حدود یک قرن پیش صورت گرفت، بیماران دیابتی بسیاری از تزریق انسولین به عنوان داروی نجات زندگی خود استفاده کرده اند.

اکنون دانشمندان هندی گزارش داده اند که به یک پیشرفت جدید در راستای اختراع قرص انسولین رسیده اند که می تواند درد میلیونها تزریق روزانه انسولین را از بین ببرد.

نتایج این تحقیقات که در مجله انجمن شیمی آمریکا منتشر شده نشان می دهد که روزی که بیماران دیابتی مجبور نباشد به خود انسولین تزریق کنند به زودی فرا خواهد رسید.

طی سال های متمادی محققان به دنبال راهی برای ایجاد تحولی در راستای این درمان بوده اند تا بتوانند تزریق را به یک قرص تبدیل کنند اما این مسئله همواره به مثابه یک چالش باقی مانده بود.

آنزیم های هاضمه بدن که در شکستن و تجزیه غذا بسیار خوب عمل می کند انسولین را پیش از انجام کار خود تجزیه می کنند. علاوه بر این، انسولین به سادگی از طریق روده جذب خون نمی شود.

«جانیوگ جین» و همکارانش از موسسه ملی آموزش و تحقیق داروشناسی هندوستان برای غلبه بر این موانع دو رویکرد را برای حفظ انسولین درمقابل آنزیم های هاضمه ترکیب کرد.

وی انسولین را در بسته های کوچکی از چربی به نام «لیپوسومز» ارائه کرد که در حال حاضر در برخی روشهای درمانی به کار گرفته می شود، پس از آن «لیپوسومز» را در لایه هایی از ملکول های محافظتی به نام «پلیالکترولیت» قرار داد.

این محققان به منظور کمک به جذب «لیرسومز» (لیپوسومزی که در لایه های ملکول های محافظتی قرار گرفته) در جریان خون به آن فولیک اسید اضافه کرد، فولیک اسید یک نوع ویتامین «بی» است که به حمل لیپوسومز از دیواره روده ای به خون کمک می کند.

این قرص اختراعی در موش ها سیستم انتقالی سطح گلوگوز خون را اندازه انسولین کاهش داد اگرچه اثرات «لیرسومز» طولانی تر از انسولین تزریقی بود.

ابتلا به بیماری دیابت موجب می شود که تولید و یا استفاده از انسولین در بدن امکان پذیر نباشد، انسولین هورمونی است که به گلوکز خون کمک می کند جذب سلول ها شده و به آنها انرژی می دهد.

«لیبی داولینگ» مشاور سلامتی در سازمان دیابت انگلستان اظهار کرد: اختراع انسولین خوراکی تغییرات بسیاری را در زندگی افراد مبتلا به دیابت ایجاد می کند. کودکان و سالخوردگان و افرادی که از سوزن وحشت دارند به طور خاص از این درمان سود خواهند برد. اگرچه هنوز هم تحقیقات بسیاری باید انجام شود تا قرص انسولین به یک واقعیت تبدیل شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها