واقعا اگر برخی از این توصیه‌های راهگشا و کاربردی مدیریتی در بسیاری از امور روزمره نبود، ماها چطوری باید حرکت می‌کردیم تا به خوشبختی برسیم.
کد خبر: ۶۲۷۲۸۳
توصیه راهگشا برای خرید مسکن

وصف الحال:

ای که از کوچه مسکونی ما می‌گذری

باخبر باش که سر می‌شکند قیمت‌هاش!

فلذا بیخود نیست که با این هوای سرد و راکد بازار مسکن که قیمت‌ها یک درجه هم کاهش نمی‌یابد، به‌قول زنده یاد اخوان ثالث، هیچ‌یک از متقاضیان خرید مسکن:«سلامت را نمی‌خواهند پاسخ گفت‌/ ‌سرها در گریبان است‌/‌ کسی سر بر نیارد کرد پاسخ گفتن و دیدار یاران را....» و هرچه داد بزنیم که بدو مسکن بخر که کار و کاسبی بنگاه‌های مشاور املاک کسادی نیابد، فایده‌ای ندارد و آب در هاون کوبیدن است.

خبر وارده: «رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران، خطاب به متقاضیان بازار مسکن تأکید کرده است که خرید از بازار مسکن را به ماه‌های آینده موکول نکنند؛ زیرا گرچه چشم اندازی برای افزایش قیمت مسکن در کوتاه‌مدت وجود ندارد،اما خریدهای شب عید و رونق حاصل از معاملات در آن زمان،امکان چانه‌زنی با فروشنده‌ها و در نتیجه خرید با قیمت مسکن را دشوار خواهد کرد.»ـ به نقل از جراید همیشه در صحنه

بسته پیشنهادی: نظر به عرایض رئیس اتحادیه مشاوران املاک ونیز (منظور شهر «ونیز» در ایتالیا نیست) عرایض فوق‌الذکر ما که مشاور زمین و زمان می‌باشیم؛ نکات زیر قابل گوشزد باشد:

1ـ زمان مناسب خرید: به نظر ما که ـ به اندازه‌ای که عقل و تجربه‌مان قد می‌دهد ـ بهترین زمان مناسب برای خرید مسکن، زمانی است که احساس جیب آدم از پول، سرشار باشد. لهذا به متقاضیان مسکن توصیه می‌کنیم که این زمان پیشنهادی ما را ملاک عمل قرار دهند. وگرنه ما هم می‌دانیم که «آنچه در جوی می‌رود آب است‌/‌ وآنچه در چشم می‌رود، خواب است» و زمان خرید را نباید از امروز به فردا انداخت. شاید فردا، هفشده صنار و سی شی رفت روی قیمت‌ها؛ گرچه چشم‌اندازی در این خصوص در پیش روی خود نداریم.

2ـ دقت در توصیه‌ها: اگرچه بسیاری از توصیه‌های مسئولان و مدیران از سر دلسوزی و خیرخواهی و به نفع ملت است؛ اما مدیران ما دقت نمایند که هر توصیه‌ای باید از سوی چه مدیری صادر شود که پذیرش عمومی آن بیشتر باشد.

مثلا اگر یک مدیر دیگری این سفارش به خرید مسکن را می‌کرد، شاید مردم راحت‌تر قبول می‌کردند؛ اما الان تک و توکی ممکن است همچین دچار شک و شبهه شوند که مبادا کار و کاسبی بنگاه‌های مشاور املاک به خاطر رکود بازار مسکن، کمی کساد است و رئیس اتحادیه‌شان گفته که غمتان نباشد، من یک توصیه راهگشا از خودم صادر می‌کنم که ملت متقاضی بریزند داخل بنگاه‌ها. در صورتی که متقاضیان مسکن، وقتی در جریان قیمت‌ها قرار می‌گیرند، کلهم اجمعین، می‌ریزند خارج بنگاه‌ها...!

3ـ حرکت متقابل: اتحادیه مشاوران املاک اگر می‌خواهد ملت متقاضی مسکن، چند قدم به سمت خرید مسکن بردارد و نترسد؛ خب در یک حرکت متقابل، یک قدم در جهت کاهش قیمت‌ها بردارد. بهترین زمان مناسب برای این حرکت هم همین روزهای نرسیده به آخر سال است. از قدیم گفتند: «عزیزان، مهربانی از دوسر بی». نگفتند؟

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها