هاشمی: تحریم‌های اخیر آمریکا را نمی‌پذیریم

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اظهار امیدواری به برداشته شدن تدریجی تحریم‌ها، گفت: می‌دانم در آینده راه‌ها باز و بسیاری از مضیقه‌های امروز مرتفع می‌شود.
کد خبر: ۶۲۷۱۹۵

به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در آیین دومین سالگرد رحلت آیت‌الله هاشمیان، امام جمعه فقید رفسنجان در جمع مردم این شهر با اشاره به عهدشکنی آمریکا در ارتباط با توافق ژنو گفت: من طی این دو روز با هیات‌های اروپایی دیدار داشتم. آنها گفتند که اوباما تسلیم اسرائیل است و او را تحت فشار قرار داده‌اند تحریم‌ها را امضا کند. هاشمی گفت: امروز هم با نخست‌وزیر سابق ایتالیا دیدار داشتم. او نیز می‌گفت ما اروپایی‌ها به خاطر عهدشکنی، از آمریکا عصبانی هستیم و در جلسه شورای وزرای خارجه تصمیم گرفتیم مستقلا تحریم‌های اروپا را کاهش داده و رفع کنیم. وی اظهار کرد: ما به ایشان گفتیم که مردم ایران مسلمان هستند و اگر چیزی را امضا کنند پای امضای خود می‌ایستند و عهدشکنی نمی‌کنند. بالاخره کار به تماس تلفنی وزیر امور خارجه آمریکا و ایران کشید و از سوی وزیر خارجه آمریکا اعلام شد که باید مذاکرات را ادامه دهیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که دولت با همکاری مجلس گره‌ها را باز خواهد کرد، گفت: این جریان اخیر محصول نظر رهبری معظم بود. گفته‌های رهبری در سه مقطع انتخابات، شروع مذاکرات و پس از امضای توافق‌نامه به داد ما رسید، خاصیت ولایت فقیه همین است که بن بست‌ها را بشکند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها