رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به معدوم کردن ماهانه متوسط چهار هزار موش در تهران گفت: معدوم کردن هر موش 120 هزار تومان برای تهرانی‌ها هزینه دارد.
کد خبر: ۶۲۶۰۶۲
ضرر 120 هزار تومانی هر موش به اهالی پایتخت

رحمت‌الله حافظی، گفت: طبق آمار ارائه شده شهرداری سالانه 9000 سگ را خفت‌گیری می‌کنند که به طور متوسط ماهانه 750 سگ می‌شود. همچنین ماهانه دو هزار موش را با تله‌گذاری و سم‌گذاری کشته و لاشه‌ آنها پیدا می‌شود و پیش‌بینی می‌کنند که حدود دو هزار موش دیگر هم در لانه‌های و محافظ شهری کشته شوند.
حافظی گفت: با محاسبه مجموع 4750 لاشه‌ این سگ‌ها و موش‌های شکار و کشته شده با منابعی که شهرداری برای مطالعات، جمع‌آوری و ریختن سموم و دفع و ... هزینه می‌کند ، مشخص می‌شود که سرانه معدوم کردن هر موش برای تهرانی‌ها 120 هزار تومان آب می‌خورد.

وی افزود: در مورد معدوم کردن موش‌ها پیشنهاداتی داریم که قرار است در این خصوص کارشناسی کنیم و راه‌های مناسب‌تر که هزینه کمتری را به مردم تحمیل کند، پیدا کنیم.

امیر حسن جعفری ورامینی، قائم مقام ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ، با اعلام اینکه ماهانه در 22 منطقه شهرداری تهران به طور میانگین 500 کیلوگرم انواع سم شیمیایی برای دفع حیوانات موذی از جمله موش به کار برده می‌شود، گفت: در مهرماه سال جاری 1968 لاشه موش توسط پیمانکاران مناطق مختلف جمع‌آوری شده است.

وی با تاکید بر اینکه آمار لاشه موش مربوط به ارقامی است که پیمانکاران از سوی مناطق به دست آورده و مربوط به لاشه‌های پیدا شده‌است، گفت: تعدادی که در لانه‌ها و یا سایر منفذهای معابر و یا خانه‌ها کشته می‌شوند قابل دسترسی نبوده و در آمار محاسبه نمی‌شود.

وی گفت: در چهار ماه اول امسال 6638 قطعه لاشه موش در مناطق 22 گانه شهرداری تهران جمع آوری شده است.

جعفری در حالی بر مقابله با موش‌های تهران به سه روش مکانیکی، فیزیکی و شیمیایی اشاره دارد که باید پذیرفت طرح تله گذاری و سموم راه حل‌های کافی نیست و باید طرح‌های جدید و به روزتری را برای کنترل این حیوان پرزاد و ولد دنبال کرد. (ایسنا)

newsQrCode
برچسب ها: موش
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها