علی مرادخانی در حاشیه دیدار از کنسرت «وداع»، از تلاش وزارت ارشاد در حمایت از برنامه‌های موسیقایی مناسبتی خبر داد.
کد خبر: ۶۲۵۷۳۷
وزارت ارشاد حامی برنامه‌های موسیقایی مناسبتی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کنسرت موسیقی عاشورایی «وداع» شب گذشته با حضور علی مرادخانی، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، محمدحسین صفار هرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حمید شاه‌آبادی مشاور وزیر ارشاد، شهاب مرادی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دکتر شوشتری مدیرکل دفتر و مشاور شهردار تهران، محمدحسین صوفی معاون صدای سازمان صدا و سیما و هنرمندانی چون محمد گلریز، علیرضا قزوه، مسعود فروتن و... با ارکستر بزرگ به رهبری محمد میرزمانی و خوانندگی حسام‌الدین سراج، برای دومین سال پیاپی در برج میلاد برگزار ‌شد.

پس از اجرا، علی مرادخانی با حضور در پشت صحنه با خواننده و رهبر و اعضای ارکستر دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون هنری وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران گفت: «به نظر من به هر مناسبتی باید کاری را در شأن آن شرایط انجام داد. ما هم باید تجربه‌های مختلفی را در این زمینه داشته باشیم و به تناسب شرایط مکانی و زمانی هر واقعه مذهبی، تاریخی و اجتماعی و ملی کارهایی را انجام دهیم.»

مرادخانی با ابراز خرسندی از فعالیت آهنگسازان در زمینه ساخت قطعات مناسبتی گفت: خوشحالم که آهنگسازان در زمینه ساخت قطعات مناسبتی فعال هستند و کارهای خوبی مانند کنسرت وداع را به علاقه‌مندان موسیقی ارائه می‌دهند. ما برای اجرای چنین برنامه‌هایی در قالب کنسرت هنوز اول راه هستیم اما بسیار خوشحالم ک هنرمندان خوب و توانمندی چون حسام‌الدین سراج، سیدمحمد میرزمانی، وحید جلیلوند، همایون رحیمیان، کریم قربانی، هادی آزرم، مسعود حبیبی، سیاوش ظهیرالدینی، علیرضا خورشیدفر و بسیاری از نوازندگان دیگر در این حرکت حضور دارند. حرکتی که باید برای استمرار و افزایش تعداد اجراهای آن با حمایت‌های مالی و معنوی دولت کمک کرد. تمام تلاش وزارت ارشاد در این زمینه به این سمت هدایت خواهد شد که بدنه دولت در جایگاه یک نهاد مشوق و حامی قرار بگیرد و دوستان هنرمند مطمئن باشند که تولید کارهایی از این دست که دارای ارزش‌های فنی و کیفی قابل قبولی است مورد حمایت ما در حوزه‌های تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی قرار می‌گیرد. چرا که معتقدیم باید نسبت به ارزش‌ها واکنش‌های به موقع و درستی نشان داد.

در این اجرا تمامی قطعات آلبوم «وداع» همچون راز، سرخیل مستان، غریب آشنا، یک دل و یک یار، سرّ حق، شوخ شیرین، راه عشق و وداع بر اساس اشعاری از عمان سامانی و نی نامه با شعری از قیصر امین‌پور و گریه خون با شعری از شعرای معاصر اجرا شد.

وحید جلیلوند نیز در همراهی با ارکستر به دکلمه اشعار پرداخت. کنسرت وداع 21 و 22 آذرماه با مدیریت اجرایی محمدحسن مقدس تفرشی در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها