گلوگاه شاهراه ترانزیتی شمال - جنوب مسدود شد

ریزش تونل در آزاد راه خرم آباد - پل زال

بعد از ظهر امروز جمعه به دلیل ریزش کوه و سقوط تخته سنگ بر روی یکی از تونلهای آزاد راه خرم آباد - پل زال با تخریب ورودی این تونل محور سراسری شمال به جنوب مسدود شد.
کد خبر: ۶۲۵۴۸۶
ریزش تونل در آزاد راه خرم آباد - پل زال

مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان در این رابطه به مهر گفت: ساعت 15 و 30 دقیقه بعدازظهر امروز جمعه در کیلومتر 65 محور آزاد راه خرم آباد - پل زال شاهد تخریب قسمت بیرونی تونل به دلیل ریزش کوه و سقوط تخته سنگ ها بودیم.

رضا آریایی با بیان اینکه این حادثه خوشبختانه تلفات جانی نداشته است، عنوان کرد: تنها در جریان این اتفاق و ریزش تونل یک دستگاه تریلی عبوری از این محور دچار خسارت شده که خوشبختانه به راننده آن آسیبی وارد نشده است.

وی با اشاره به موقعیت و شرایط توپوگرافی و همچنین زمین شناسی منطقه بیان داشت: این منطقه یکی از مناطق با قدرت رانش زیاد در محدوده استان لرستان محسوب می شود و پیش از این نیز شاهد رانش زمین در این منطقه بوده ایم.

آریایی عنوان کرد: همچنین جنس زمین شناسی و خاک منطقه از جنس مارن، ماسه سنگ و رس است که بر اثر بارشهای خوبی که طی 48 ساعت گذشته داشتیم شسته شده و همین امر منجر به سقوط تخته سنگ ها بر روی تونل شده است.

وی با یادآوری اینکه خوشبختانه خود تونل آسیب جدی ندیده و فقط قسمت بیرونی تونل تخریب شده است، عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه مسئولیت این آزاد راه با بخش خصوصی است، سرمایه گذار پروژه در حال انجام عملیات ریزش برداری در سطح محور است.

مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان  با بیان اینکه در حال حاضر این محور از سمت لرستان به خوزستان مسدود شده است، عنوان کرد: با این حال همچنان تردد از مسیر جاده قدیم خرم آباد - پلدختر به سمت اندیمشک و خوزستان جریان دارد.

آریایی یادآور شد: در حال حاضر مسیر برگشت این آزاد راه از سمت خوزستان به لرستان باز است و تردد در آن جریان دارد.

وی عنوان کرد: همچنین هم اکنون عوامل راهداری و پلیس راه استان به سطح آزاد راه خرم آباد - پل زال اعزام شده تا ماشین هایی را که وارد آزاد راه شده اند را برای برگشتن هدایت کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان با بیان اینکه کار ریزش برداری در حال حاضر در حال انجام است، عنوان کرد: تا اطلاع ثانوی مسیر رفت آزاد راه خرم آباد - پل زال مسدود است.

بنابر این گزارش آزادراه خرم آباد - پل زال به طول 104 کیلومتر به عنوان گلوگاه شاهراه ترانزیتی شمال به جنوب کشور با صرف اعتباری بالغ بر 750میلیارد تومان با مشارکت 50 درصدی بخش خصوصی احداث شده است.

آزادراه خرم آباد - پل زال دارای حدود 26 کیلومتر تونل و سه کیلومتر پل دره ای است و برای ساخت این آزاد راه بیش از 40 میلیون متر مکعب عملیات کوه بری انجام شده است.

آزادراه خرم آباد - پل زال دارای نزدیک به 28 تونل بوده و تونل "گندمکار" بزرگترین تونل این مسیر است که بیش از دو هزار و 300 متر طول دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها