تذکر 18 نماینده به رییس جمهور برای تجدید نظر جهت ادامه خدمت ظریف وزیر امورخارجه به علت مواضع‌ ایشان وی در برابر دشمنان و نادیده گرفتن امنیت و عزت ملی.در صحن علنی مجلس قرائت شد.
کد خبر: ۶۲۴۴۱۷
تذکر کتبی 18 نماینده به رییس‌جمهور برای تجدیدنظر در ادامه کار ظریف

همچنین 54 نماینده  در تذکری کتبی به وزیر امور خارجه نسبت به آن چه وادادگی‌اش در برابر تجهیزات نظامی دشمن شماره یک ملت ایران و کوچک پنداشتن قدرت معنوی و نظامی جمهوری اسلامی خواندند، تذکر  دادند و 18 نماینده دیگر نیز از رییس جمهور خواستند تا نسبت به ادامه کار ظریف تجدید نظر کند.

 محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه شب گذشته در فیس بوک خود نوشت: «البته بازهم جای تأسف است که اقلیت کوچکی برای پیشبرد دیدگاه های سیاسی خود، پاسخ من به سوالات یکی از دانشجویان را تحریف کردند و یک هفته است تمام ناراحتی خود از حمایت پرشور مردم از دولت تدبیر و امید را با توهین و ناسزا و تهمت و افترا به این خدمتگزار کوچک جبران می کنند. جالب تر اینکه تعدادی از نمایندگان محترم مجلس در تذکر دیروز خود به بنده فرموده اند که من از فرهنگ شهادت و مقاومت مردم به عنوان بزرگترین عامل بازدارندگی کشور بیگانه ام و قدرت را صرفا در دیپلماسی می‌دانم. اگر به جای تهمت و افترا و تکیه بر خبرهای ناقص و جهت‌دار، به اظهارات بنده که هم از طریق نوار سخنرانی و هم از طریق بیانیه وزارت امورخارجه قابل دسترسی است، مراجعه می فرمودند به راحتی می دیدند که بنده هم دقیقا بر نقش مردم و مقاومت دلیرانه ایشان به عنوان مهمترین و ارزنده ترین مؤلفه قدرت و توان دفاعی کشور تأکید کرده ام. البته ممکن است دوستانی که در جلسه حضور نداشتند نتوانسته باشند ابراز احساسات شدید دانشجویان نسبت به این عرایض بنده که نمایانگر خودباوری و غرور ملی همه ما ایرانیان بود را لمس کنند و به همین دلیل به جای همصدایی با مردم و دانشجویان در حمایت از این موضع مشترک، به وارونه جلوه دادن واقعیات و خرده گیری از بنده بپردازند.

همانطور که بارها گفته‌ام امروز بیش از هر زمان دیگر به همدلی نیاز داریم و نباید دعواهای جناحی را وارد حوزه سیاست خارجی و امنیت ملی کنیم.»(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۷
شیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
۰
۰
چرا ما سعی میكنیم هر كسی كه كار بزرگی را انجام میدهد خراب كنیم؟
آقای ظریف از خودش مایه گذاشت تا مردم به اسایش برسند
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
۰
۰
آقای ظریف كارش درسته
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
۰
۰
دكتر ظریف یه نابغه هست و كاری كرده كه 8 سال كسی نمی تونست بكنه باید قدر دان این زحماتشون باشیم زنده باد دكتر ظریف
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
۰
۰
آقای ظریف حتما اشتباه كردند ولی جاهلانه و ظالمانه است كه مزایای كسی را به خاطر معایبش نادیده بگیریم.
زنده باد ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
۰
۰
متاسفانه كسی كه توانست موفقیتی بدست بیاورد و مورد تحسین قراربگیرد اقلیتی كه برایشان خوشایند نیست ذربین برداشته و بدنبال ضعفی از او میگردند كه مطمئینم آقای ظریف آن قدر بزرگ و آگاه هستند كه باطنن اهمیتی به این موارد نمی دهند
عاشق ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
۰
۰
درود بر آقای ظریف ، خداوند ایشان را در راه خدمتگزاری به مردم ایران توفیق عنایت كند و او را از گزند بدخواهانش در امان نگه دارد.
یك هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
۰
۰
متاسفانه نخبه كشی عادت مذموم این ملت است .

نیازمندی ها