مرگ یک پلنگ بر اثر تصادف با خودرو

در حالی که هنوز یک هفته از مرگ پلنگی در استان فارس به دلیل گرسنگی و چند ماهی از شکار یک قلاده پلنگ دیگر در لرستان نمی‌گذرد، شامگاه یکشنبه گذشته، پلنگ دیگری در استان لرستان بر اثر تصادف با یک دستگاه خودروی پژو پارس در جاده‌ای در قلب زیستگاهش تلف شد.
کد خبر: ۶۲۴۱۶۱
مرگ یک پلنگ بر اثر تصادف با خودرو

به گفته مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان لرستان، تصادف در کیلومتر 20 جاده الشتر به سمت خرم‌آباد و در گردنه ایوان رخ داد که به تلف شدن این گونه منحصر به فرد منجر شد.

به گزارش مهر، محمدحسین بازگیر با بیان این‌که راننده خودرو پس از وقوع تصادف احساس تعهد کرده و باوجود این‌که می‌دانسته احتمال جریمه وجود دارد، محل حادثه را ترک نکرده و حتی از حادثه رخ داده نیز ابراز ناراحتی و تاسف کرده است، مدارک خودرو و راننده از سوی ماموران محیط‌زیست گرفته شده است و پس از مشورت‌های لازم با مسئولان حقوقی سازمان محیط‌زیست کشور در مورد روند پیگیری‌های قانونی اعلام نظر خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که کارهای مربوط به بیومتری و گرفتن نمونه‌های خون و ژن برای بانک اطلاعاتی محیط‌زیست از جسد این پلنگ انجام شده است، یادآور شد: هم‌اکنون جسد این پلنگ برای انجام آزمایش‌های لازم و تاکسیدرمی به اداره کل محیط‌زیست منتقل و هماهنگی‌های لازم انجام شده است تا اسکلت این گونه برای نمایش در موزه حیات وحش استان مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان این‌که در منطقه حفاظت شده سفید کوه و منطقه گرین این استان، پلنگ زیست می‌کند، عنوان کرد: این پلنگ در محدوده این دو منطقه در حال تردد بوده که متاسفانه با خودروی پژو پارس تصادف کرده و جان خود را از دست داده است.

این کارشناس مسئول با اشاره به حوادث دیگری که طی چند شب گذشته برای حیوانات وحشی استان رخ داده است، گفت: متاسفانه در فاصله کمتر از دو ساعت علاوه بر پلنگ، شاهد تصادف یک قلاده شغال نیز در جاده نزدیک به تنگ شبیخون بودیم که این دو حادثه در فاصله کمتر از پنج کیلومتر از هم رخ داده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان لرستان از نبود ارزیابی‌های زیست‌محیطی در برخی طرح‌های راهسازی انتقاد کرد و گفت: زمانی که ما برای تهیه این ارزیابی‌ها تاکید و خواستار در نظر گرفتن کریدورهایی برای تردد حیوانات وحشی می‌شویم، توجهی صورت نمی‌گیرد که نتیجه آن تلفاتی اینچنینی است، زیرا این پلنگ نیز بین دو منطقه سفید کوه و گرین در حال تردد بوده است، که از این منطقه یک جاده سراسری عبور می‌کند، بدون آن‌که ملاحظات
زیست محیطی درساخت این جاده رعایت شده باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها