آغاز به کار چهل وسومین جشنواره فیلم رشد در هرمزگان

چهل وسومین جشنواره فیلم رشد در هرمزگان با حضور مدیراجرایی جشنواره، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از مسوولان در سالن غدیر بندرعباس آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۶۲۳۸۵۸
آغاز به کار چهل وسومین جشنواره فیلم رشد در هرمزگان

به گزارش مهر، عصر یکشنبه در مراسم افتتاحیه چهل و سومین جشنواره فیلم رشد در هرمزگان فروغ آزموده، هنرمند نوجوان و دانش آموز رودانی که با ساخت فیلم کوتاه"حرف حساب" به مرحله کشوری جشنواره راه یافت تقدیر شد.

یدالله کریمی آثار راه یافته را 269 اثراعلام کرد که از این میان 63 فیلم مربوط به بخش دانش آموزان فیلم ساز ایرانی و 17 اثر نیز به فرهنگیان ایرانی اختصاص دارد.

مدیر اجرایی جشنواره فیلم رشد با بیان اینکه 47کشور خارجی در این جشنواره حضور دارند جمع آثار پذیرفته شده ایرانی و خارجی را 270 اثر اعلام کرد و گفت: آثار ارسالی شامل فیلم های کوتاه، داستانی بلند، مستند، مستندعلمی و پویانمایی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه 20 استان کشور میزبان آثار پذیرفته شده این جشنواره هستند خاطرنشان کرد: استان هرمزگان آغازگر این جشنواره است که با فراهم نمودن بستر اجرایی جشنواره، عملکرد موفق و شایسته تقدیری دارد.

وی اضافه کرد: این جشنواره در اردیبهشت سال آینده در استان خراسان رضوی به جشنواره خاتمه می دهد.

مدیر اجرایی جشنواره فیلم رشد گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم رشد با ۴۴ سال سابقه و ۳۷ دوره برگزاری، قدیمی‌ترین جشنوارهٔ فیلم در ایران است که هر سال توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش ایران و دفتر تأمین رسانه‌های آموزشی وزارتخانه برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان نیز در آیین افتتاحیه این جشنواره گفت: فیلم های این جشنواره در سانس های ویژه مدارس ابتدایی راهنمایی و متوسطه، همکاران فرهنگی و همچنین عموم به نمایش گذاشته می شود.

احمد آخوندی افزود: در این راستا در استان هرمزگان 63فیلم که چهار مورد آن خارجی است اکران می شود.

به گفته وی فروغ آزموده هنرمند نوجوان و دانش آموز رودانی با ساخت فیلم کوتاه"حرف حساب" به مرحله کشوری جشنواره فیلم دانش آموزی راه یافت که در این آیین نیز باحضور مدیر اجرایی جشنواره تقدیر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها