اعضای باندی که شبانه کامیون ها را همراه بار آنها سرقت می کردند، در جریان سرقت محموله 250 میلیونی فرش دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۲۳۶۲۱
دستگیری راهزنان محموله‌های جاده‌ای

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، 29 مهرماه امسال  راننده یک دستگاه کامیون با مراجعه به کلانتری 176 حسن آباد به مأموران اعلام کرد که سرنشینان یک دستگاه خودروی ماکسیما مشکی رنگ وی با مورد ضرب و شتم قرار داده و با هدید چاقو اقدام به سرقت خودرو (کامیون) و محموله آن کرده اند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت به عنف» و به دستور شعبه پنجم بازپرسی دادسرای شهرری، پرونده جهت انجام تحقیقات در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.  

راننده کامیون پس از حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت:ساعت چهار صبح روز دوشنبه 29 مهر ماه امسال در جاده حسن آباد، با کامیون حاوی بار فرش – به ارزش تقریبی 250 میلیون تومان -  به سمت تهران در حرکت بودم که تصمیم گرفتم برای استراحت در حاشیه جاده توقف کنم. در حال استراحت بودم که ناگهان شیشه های کامیون شکست و چند نفر با قمه و چوب وارد کامیون شدند؛ آنها پس از ضرب و شتم شدید اقدام به بستن دست و پاهایم کرده و مرا به داخل صندوق عقب یک دستگاه خودرو ماکسیما انداختند و پس از مقداری حرکت، با همان دست و پای بسته در بیابان رهایم کردند.

تماس مردمی با 110 و کشف محموله سرقت شده

روز چهاشنبه هشتم آبان ماه امسال یکی از کسبه میدان میوه و تره بار مرکزی تهران با مرکز فوریت های پلیسی 110 تمای گرفت و عنوان داشت که چند نفر قصد دارند تا برای نگهداری محموله فرش یک دستگاه کامیون اقدام به اجاره حجره ای در میدان میوه و تره بار نمایند که بلافاصله مأموران گشت کلانتری مصطفی خمینی در محل حاضر شدند.

با حضور مأموران در محل، بلافاصله دو نفری که قصد اجاره حجره در داخل میدان میوه و تره بار را داشتند با ماشین خودرو گشت پلیس اقدام به فرار کرده و مأموران در بررسی ارکان هویتی خودرو اطلاع پیدا کردند که خودرو دارای سابقه سرقت محموله به شیوه زورگیری است. 

شناسایی و دستگیری اعضای گروه سارقان

با اطلاع خبر کشف محموله به پایگاه نهم آگاهی، کارآگاهان با حضور در میدان میوه و تره بار به تحقیق از صاحب حجره پرداخته و اطلاع پیدا کردند که دو نفری که با مشاهده مأموران اقدام به فرار کرده اند قصد داشته تا از طریق طرح دوستی با برادر صاحب حجره، اقدام به مخفی کردن محموله فرش سرقت شده، نموده تا در فرصت مناسب آنرا به فروش برسانند.

با تحقیقات بعمل آمده از برادر صاحب حجره، هویت دو نفر به نام های «سعید . د» (28 ساله) و «محمد . ر» (30 ساله) مورد شناسایی قرار گرفت و هر دو نفر آنها در منطقه پاسگاه نعمت آباد دستگیر شدند؛ با دستگیری سعید و محمد، کارآگاهان موفق به شناسایی سومین عضو گروه سارقین به نام سرخوش (28 ساله و برادر محمد) شدند که وی نیز دستگیر و در همان تحقیقات اولیه، به سرقت محموله فرش اعتراف کرد.

با دستگیری متهمان و شناسایی آنها از سوی راننده کامیون، متهمان صراحتا به سرقت محموله فرش و همچنین سرقت های مشابه در منطقه حسن آباد اعتراف کردند؛ با بررسی پرونده های مشابه، تعدادی از مالباختگان که متهمان به شیوه زورگیری و تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت محموله های مختلف فرش، میلگرد، تیرآهن و... کرده بودند، به پایگاه نهم پلیس آگاهی دعوت و متهمان را مورد شناسایی قرار دادند.

سرهنگ کارآگاه حسین زارع رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود:با توجه به اعترافات صریح متهمان، قرار بازداشت قانونی از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهمان جهت انجام تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند.

newsQrCode
برچسب ها: زورگیری
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها