تدابیر ویژه برای نظم در کاخ جشنواره فیلم فجر

قائم‌مقام دبیر جشنواره فیلم فجر با حضور در یک برنامه رادیویی از تلاش برای حضور کمتر افراد غیررسانه‌ای در کاخ جشنواره و رونمایی سایتی با طراحی ویژه برای جشنواره فجر خبر داد.
کد خبر: ۶۲۲۹۳۰

به گزارش جام‌جم، ابراهیم داروغه‌زاده، قائم مقام دبیر سی و دومین جشنواره فیلم فجر در برنامه رادیویی فانوس از شبکه رادیو نمایش گفت: جشنواره فجر بسیار منحصر به‌فرد است و از این لحاظ که بهترین فیلم‌ها به لحاظ محتوایی و هنری جوایزی را دریافت می‌کنند، جشنواره‌ای حرفه‌ای است؛ اما به لحاظ دیگر جشنواره فجر یک جشن انقلابی است و این مدت تنها زمانی است که مردم به شکل گسترده در یک جشن شادمانی شرکت می‌کنند؛ بنابراین جشنواره فجر هم به نوعی یک ضیافت است و هم یک ویترین که اهالی سینما، مدیران و منتقدان نسبت به تولیدات یک سال سینما آگاه می‌شوند.

او ادامه داد: به همین دلیل از آنجا که جشنواره فجر جشن ملی است، بعضی بخش‌های آن را نمی‌توان متوقف کرد. به لحاظ نوع حرفه‌ای برگزار کردن جشنواره، خوب است که جشنواره فجر را با جشنواره‌های دیگر مقایسه کنیم؛ اما لزومی ندارد در مواردی از جمله برگزاری همزمان جشنواره در شهرهای دیگر چنین مقایسه‌ای صورت گیرد.

داروغه‌زاده تاکید کرد: اما این نکته هم درست است که جشنواره فجری که در برج میلاد برگزار می‌شود، باید همه چیزش حرفه‌ای باشد و در آنجا باید کمترین اشتباه را داشته باشیم.

قائم‌مقام دبیر جشنواره فجر درباره‌ این‌که آیا مشخص شده چه کسانی در سال‌های گذشته صندلی اهالی رسانه را در کاخ جشنواره اشغال می‌کردند، گفت: از آنجا که سینما جذابیت‌های خاص خود را دارد به هر حال فشارهایی به دبیر و دبیرخانه جشنواره وارد می‌شده که در برخی مواقع قابل کنترل نبوده است؛ اما قرار است امسال اگر افراد یا گروهی تمایل ویژه‌ای برای حضور در جشنواره دارند، سالن‌های دیگری را برای آنها در نظر بگیریم.

او خاطرنشان کرد:‌ یکی از تغییرات جشنواره امسال این است که تلاش می‌کنیم افراد غیررسانه‌ای کمتر در کاخ جشنواره حضور داشته باشند.

داروغه‌زاده در پایان این برنامه همچنین از طراحی سایت ویژه جشنواره خبر داد که امروز رونمایی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها