وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در نامه‌ای خطاب به دکتر احمد میدری عنوان کرد دراولین جلسه هیات امنا نظام پرداخت به مدیران تامین اجتماعی بررسی و تکلیف حقوق های میلیونی برخی مدیران این سازمان روشن شود!
کد خبر: ۶۲۱۵۸۹
بخشنامه وزیرانه علیه پاداش‌های میلیونی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی متن نامه ای که علی ربیعی  نوشته به این شرح است.

متاسفانه با بررسی های صورت گرفته ساختارهای صندوق ها دچار مشکلات اساسی است که هم انجام کار اداری و نظام تصمیم گیری را با مشکل مواجه ساخته و از سویی هزینه های غیر متعارف درصندوق ها به چشم می خورد که یکی از این موارد اختلاف سطح حقوق بین مدیران  ارشد درصندوق ها و سایر مشاغل مشابه می باشد.

علاوه بر این با توجه به این که این صندوق ها امانتی است از سوی صاحبان آنان  اعم از کارگران و کارفرمایان ، روستاییان و ... از جنابعالی می خواهم دراسرع وقت بررسی ساختار صندوق ها و نظام پرداخت جهت بررسی   دراولین جلسه هیات امنای تامین اجتماعی  در دستور کار قرار گیرد.اینجانب خواهانم نظام پرداخت پاداش منطقی و متعادل تنظیم گردد.

 خاطرنشان می‌‌سازد پیش از این دکترعلی ربیعی برداشت 6 میلیارد و 200 میلیون تومان برای پرداخت پاداش که در آخرین روزهای دولت قبل مورد تصویب قرارگرفته بود را لغو نموده بود .

این واکنش وزیر در حالی رخ می‌دهد که در هفته گذشته خبری در سایت خانه ملت منتشر شد که "اسنادی از دریافتی میلیونی برخی از مدیران تأمین اجتماعی" را با جدولی شرح می‌داد.

در پی انتشار این خبر  عبدی ، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس و عضو کمیته تحقیق و تفحص از این سازمان -نیز با ایراد سخنانی که تا حدی متفاوت با دیدگاه وزیر به نظر می رسد،  ابراز کرد: قانون به شیوه‌ای است که اجازه می‌دهد پاداش 120 میلیونی پرداخت شود در حالی که "حقوق" یک بیستم یا یک دهم پاداش نیست.

وی افزود: برخی از مدیران از گره کور قانونی استفاده می‌کنند و پاداش‌های نجومی را برای معاونان و کارکنان خود در نظر می‌گیرد، به عنوان مثال هیات مدیره که تعیین کننده پاداش‌ها برای کارکنان است تصمیم به پاداش 120 میلیون تومانی برای کارکنان خود می‌گیرد و معتقد است که قانون به وی نگفته که تا چه اندازه می‌تواند مبلغی را به عنوان پاداش در اختیار کارکنان قرار دهد.

این در حالیست که پس از انتشار خبر مربوطه، با پیگیری خبرگزاری ها، سازمان تامین اجتماعی نیز در ارتباط با موضوعات مطرح شده در خصوص دریافت میلیونی حقوق مدیران کل و معاونانش پاسخ داد.

امیرعباس تقی‌پور ، مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، در این مورد اظهار کرد: هرگونه پرداخت حقوق و مزایا به مدیران و پرسنل خدوم این سازمان به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌ای و دومین تولید کننده درمان در کشور که وظیفه ارائه خدمت به بیش از 37 میلیون نفر بیمه شده، یعنی معادل نیمی از جمعیت کشور را بر عهده دارد بر اساس قوانین و مقررات صورت می‌گیرد.

وی گفت: نوع و میزان حساسیت مسئولیت، سابقه کاری افراد، مدرک تحصیلی، تخصص و مهارت‌ از جمله عواملی هستند که حقوق افراد از یکدیگر را متمایز می‌کند.

مشاور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه مدیران و پرسنل سازمان، تنها در سال جاری بایستی بدون اتکاء به درآمدهای نفتی و بودجه‌های دولتی، 30 هزار و 600 میلیارد تومان یعنی معادل حدود یک چهارم درآمد احتمالی کل کشور، وصولی برای سازمان کسب کنند افزود:‌ بعضاً برخی از مدیران و پرسنل این سازمان تا 18 ساعت در روز و حتی روزهای تعطیل مجبور به اضافه کاری و حضور در سازمان تأمین اجتماعی هستند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه گردش مالی این سازمان در سال 92 حدود 60 هزار میلیارد تومان است، گفت: این رقم مسئولیت‌های ناشی از مدیریت در این سازمان را نشان می‌دهد که بسیار مهم و حائز اهمیت است؛ بنابراین انتظار می‌رود که خبرنگاران باتوجه به اهمیت موضوع اطلاعاتی که از سازمان تامین اجتماعی در اختیار دارند (و در صورت کامل نبودن باعث خدشه وارد شدن به اعتماد میان شرکای اجتماعی می‌شود) قبل از انتشار از اداره کل روابط عمومی، توضیحات کامل را بخواهند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه مدیرعامل این سازمان چهار خط قرمز دارد، گفت: قانونمنداری، پاک دستی، پاسخگویی و برنامه محوری چهار خط قرمز نوربخش است و به دفعات اعلام کرده که اگر تخلفی در سازمان تامین اجتماعی انجام شود در هر زمینه‌ای با آن برخورد خواهد کرد.

تقی پور افزود: حقوق و مزایای سازمان تامین اجتماعی بر اساس قانون تعیین و پرداخت شده و نهادهای نظارتی نیز بر روی آن نظارت دارند.

به گفته وی هر مدیری برای پرداخت پاداش نیازمند اختیار و داشتن مصوبه قانونی است، بنابراین، موضوع دلبخواهی نبوده و قطعا پاداش‌ها با اختیارات و مجوزهای قانونی پرداخت می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
كارمنددولت
Japan
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
۰
۰
خوش به حال شمامدیران واقعا!!! آنوقت یك كارمند زن كه بیمه تامین اجتماعی است میخواد بره مرخصی زایمان حقوقش راتامین اجتماعی قطع میكنه كه طرفی مثل من چون شوهرم بیكاربود مجبورشدم برم 4ماه خانه پدرشوهرم زندگی كنم وقتی قانون به نفع خودشان است كه زوداعمال میشود انشاالله قیامت همدیگر رامیبینیم اگه اعتقاددارید منتظر باشید...
مرتضوی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
۰
۰
معنی پاك دستی رو هم فهمیدیم مریضی كه 6 میلیون هزینه شیمی در مانی داده با ارسال مدارك به سازمان تامین اجتماعی فقط 650 هزار تومان پرداخت كردند بالاخره از حق من وتو باید بزنند تا بتونند پاداش های میلیونی بدهند خدا ازشون نگذره
افشین شركتی بانك ملت
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
۰
۰
ده ساله داریم برای بانك ملت زحمت میكشیم به غیرازحقوق ثابت كارگری هیچی به ما ندادنند البته خدا را شكرمی كنیم ولی وقتی رییس ها و مدیران از پاداش وحق جذب و عیدی چندبرابری مصوبه ی دولت و تراز ووووو استفاده میكنند و نصف ما شركتیها زحمت نمیكشند و دررفاه كامل ازجمله مسكن و ماشین رایگان و حتی هزینه اب وبرق وگازشان را بانك ملتی كه پدران ما ان را درزمان جنگ به اینجارساندند ولی اكنون مردم با دیدن این چیزها ناامید و ناراحت میشوند امیدواریم كه دولت تدبیر و امید جلوی این همه بی عدالتی ها رابگیرد مخصوصادرمورد شركتی های بانك ملت
مخلص
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
۰
۰
این تورم رو 100ساله دیگه هم ریشه كن نمی تونن بكنن لااقل آقای روحانی بیاد حقوق ها رو بالا ببره كه شاید تورم نابود شه وگر نه كی قدرت داره كه قیمت ها رو بیاره پایین

نیازمندی ها