قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت:

خودروسازان 20 کشور به ایران می‌آیند

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با تشریح جزئیات برنامه ایران برای همکاری با خودروسازان بین المللی گفت: تمام تلاش ها برای این است تا همکاری های آتی خودروسازان ایرانی با شرکت های خارجی، کاملا هوشمندانه و با تکیه بر ظرفیت های موجود و ویژه ایران دنبال شود.
کد خبر: ۶۱۹۸۵۴
خودروسازان 20 کشور به ایران می‌آیند

احمد دوست‌حسینی در حاشیه آغاز به کار نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو در جمع خبرنگاران، جزئیات برنامه های جمهوری اسلامی ایران در همکاری با خودروسازان مطرح خارجی را تشریح کرد و گفت: در نخستین همایش بین المللی صنعت خودروی ایران مناسبات همکاری شرکت های طرف قرارداد با خودروسازان و قطعه سازان داخلی روزآمد خواهد شد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در همایش صنعت خودروی ایران بیش از 20 کشور جهان حضور خواهند داشت، افزود: تمام تلاش ها برای این است تا همکاری های آتی خودروسازان ایرانی با شرکت های خارجی کاملا هوشمندانه و با تکیه بر ظرفیت های موجود و ویژه ایران دنبال شود.

وی با بیان اینکه ایران از ظرفیت های بسیار بالایی در بازار داخلی و منطقه خاورمیانه برخوردار است، اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد تا با همکاری خودروسازان مطرح دنیا، محصولات جدید و همچنین تکنولوژی روز دنیا به صنعت خودرو و قطعه سازی تزریق شود.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی از مهمترین برنامه های همایش صنعت خودروی ایران پس از روزآمد کردن برنامه های شرکت های خودروسازی و قطعه سازی خارجی طرف قرارداد با شرکت های داخلی را برنامه ریزی برای تولید خودروهای مشترک و قابل عرضه در سراسر جهان اعلام کرد.

وی با توجه به توافق هسته ای ایران، برگزاری نخستین همایش بین المللی صنعت خودروی ایران را نقطه عطفی برای صنعت خودروسازی و قطعه سازی کشور در شرایط فعلی دانست و افزود: با توجه به شرایط بوجود آمده و پتانسیل موجود کشور امیدواریم که ظرف چهار تا پنج سال آینده به یکی از تولیدکنندگان مطرح در بازار خودروسازی و قطعه سازی جهان تبدیل شویم.

دوست حسینی، از برنامه ریزی این وزارت خانه برای حرکت صنعت خودروسازی کشور به سمت تولید محصولات جدید و مورد تقاضای مصرف کنندگان داخلی و خارجی خبر داد و افزود: باید ضمن تعریف همکاری های مشترک با خودروسازان و قطعه سازان مطرح جهان، شرایط تولید محصولات قابل عرضه در بازار رقابتی ایجاد شود.

وی همچنین از کیفیت، ایمنی و رقابتی بودن قیمت تولیدات صنعت خودروسازی به عنوان فاکتورهای مهم برای بقاء و ارتقای این صنعت نام برد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، در پایان و در پاسخ به اینکه آیا بستر لازم برای حضور خودروسازان جهانی در بازار ایران پیش بینی شده است؟ خاطرنشان کرد: وجود بستر مناسب، لازمه سرمایه گذاری های خارجی است البته باید بگویم که ابتدا باید بسترهای مناسب برای سرمایه گذاران داخلی نظیر تسهیل قوانین و مقررات سرمایه گذاری، بیمه و مالیات، بازگشت سرمایه گذاری، ثبات نرخ ارز و برقراری تبادلات بانکی داخلی وخارجی مهیا و ایجاد شده باشد تا پس از شاهد ثبت قراردادهای مشترک با شرکت های خارجی باشیم.

به گفته وی، همایش بین المللی صنعت خودرو ایران نهم آذرماه سال جاری مطابق با 30 نوامبر 2013 در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برپا خواهد شد و تاکنون حضور هیأت هایی از کشورهای فرانسه، ژاپن، آلمان، ایتالیا، ترکیه، انگلیس، چین، هندوستان، جمهوری چک، کره جنوبی، اسپانیا، مصر، سوئیس و دانمارک قطعی شده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
جولیانو گاریچی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
۰
۰
آخرش میرن سراغ هند، چین، مصر!
س
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
۰
۰
خواهشا شر این فرانسوی ها رو از سر خودروی ایران كم كنید.
رضا
United States
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
۰
۰
بسیار ایده خوبی است
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
۰
۰
یعنی میشه یه ماشین استاندارد سوار بشیم
خمن
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
۰
۰
میان ایران كه به خودرو سازها بگن آفرین شاهكارهاتون رو به ما هم یاد بدین كه بدونیم چطور ماشین نو كه می خریم دوباره خراب میشه

نیازمندی ها