کشور بوتسووانا در جنوب آفریقا حدود 500 هزار کیلومتر وسعت و حدود 2 میلیون نفر جمعیت دارد.بوتسووانا دارای طبیعت وحش بی نظیری در آفریقا است که باید گفت علت آن وجود رود و دلتای اوکاوانگو است.
کد خبر: ۶۱۹۲۰۵
بوتسووانا ، سرزمینی بی نظیر در آفریقا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مگزین وویاژ، بوتسووانا به دریا راه ندارد وازشمال وغرب با نامیبیا ، از شرق با زیمبابوه و از جنوب با آفریقای جنوبی هم مرز است. بوتسووانا سرزمین بیشه زارها و صحرای کالاهاری است.

دو رودخانه خاک آن را می پیمایند ، رود چوبه در شمال که به رودخانه زامبزی می پیوندد و رود اوکاوانگو در شمال غرب که از فلات های مرتفع آنگولا سرچشمه گرفته و آب هایش بی آنکه به دریا راه یابند در شن های داغ صحرای کالاهاری فرو رفته و به این ترتیب منطقه وسیع مرطوب و سر سبزی را در قلب صحرا تشکیل داده که به دلتای اوکاوانگو مشهور است.

گله فیل در صحرای کالاهاری که با فرا رسیدن شب در برکه کوچکی حمام می گیرند.


            
منظره بخشی از دلتای اوکاوانگو هنگام غروب آفتاب. این دلتا در فهرست میراث بشریت سازمان یونسکو ثبت شده و اکثر توریست ها برای دیدن آن به بوتسووانا سفر می کنند.


            
یک پلنگ در پارک مورنی ایمپالایی را شکار کرده است. پارک وحش مورنی فاقد حصار بوده و جانوران قادرند به آزادی در سراسر منطقه دلتای اوکاوانگو تردد کنند.


            
یک عقاب فلامینگویی را شکار کرده و آن را به لانه اش در دشت ساووتی می برد.


            
یک گله آنتیلوپ در پارک چوبه. در بوتسووانا می توان انواع پستانداران از جمله فیل ها ، بوفالوها ، شیرها ، کفتارها ، اسب های آبی و غیره را مشاهده کرد که برخی شکار و برخی دیگر شکارچی هستند.


            
منظره بیشه زاری وسیع در حاشیه رود اوکاوانگو. بوتسووانا دارای 2 فصل اصلی است : فصل خشک از ماه مه تا ماه سپتامبر و فصل بارانی و مرطوب از ماه نوامبر تا ماه آوریل.


            
تصویر پارک مورنی و دلتای اوکاوانگو در قلب صحرای سوزان کالاهاری.


            
پلنگ آهویی را که شکار کرده برای در امان ماندن از سایر شکارچیان مانند شیرها و کفتارها به بالای درخت برده است.


            
شیرها در راس زنجیره شکارچیان دلتای اوکاوانگو هستند. در این تصویر یک شیر ماده که از سوی سایر اعضای گروهش پشتیبانی می شود از میان آب های کم عمق در تعقیب شکار است.


           
نبرد یک گله سگ وحشی آفریقایی با یک کفتار بر سر طعمه ای که کفتار آن را به چنگ آورده است.  گزارش : بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها