طی عملیات تفحص، شهیدی در جاده سیدالشهدا (ع) پیدا شد؛ دوستان ما آمده بودند بالای سرش تا وسایل آن شهید از قبیل ساعت، انگشتر، تسبیح، جانماز و وسایل شخصی‌اش را جمع کنند، یک دفترچه خشتی مداحی نیز همراه شهید بود.
کد خبر: ۶۱۸۹۵۶
روایت سردار باقرزاده از دفترچه شهید تفحص شده

سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین در جمع خادمین شهدا گفت: در زمان صدام در عراق کار می‌کردیم که البته الان هم بچه‌ها در فاو و به لطف حسین بن علی(ع) در مجنون هم شروع به کار کردیم و تعدادی شهید هم در آنجا پیدا شده؛ در فاو هم همین‌طور، و طی پایان هر دوره عملیات خوب این شهدا به کشور برمی‌گردند. در زمان صدام که در داخل عراق کار می‌کردند بچه‌ها صبح به صبح به تفحص می‌رفتند و غروب برمی‌گشتند، اما الان در داخل عراق مستقر هستیم.

وی افزود: در آن زمان یک روز وقتی داشتند می‌رفتند یکی از همین پرچم‌هایی که در هیئت‌ها استفاده می‌کنیم، به ماشین نصب کرده بودند.

یک افسر بعثی صدامی آمد و گفت: «پرچم را بیاورید پایین». بچه‌ها گفتند: «این پرچم حسین‌بن علی است چرا باید بیاوریم پایین؟» آن عراقی اصرار داشت که پرچم باید بیاید پایین.

بچه‌ها گفتند: «خب، امام حسین(ع) که خودش در عراق دفن است!» آن افسر بعثی یک جمله‌ای را گفت و اعتراف به این معنی بود که «این پرچم مثل پرچم جمهوری اسلامی است»؛ یعنی اگر شما این پرچم حسین‌بن علی را بیاورید داخل خاک ما، مثل این است که پرچم جمهوری اسلامی را داخل عراق آورده‌اید.

آن بعثی جاهل متوجه نشد که چه اعترافی کرد! گفت: «قد رفع علم جمهوریة الاسلامی الی عراض العراق» مثل این است که پرچم جمهوری اسلامی را آورده‌اید و در داخل سرزمین عراق برافراشتید!

سردار باقرزاده اظهار کرد: در روایات داریم عظمت حسین بن علی(ع) در آسمان‌ها بالاتر و شناخته شده‌تر و عظیم‌تر از آن است که در نزد اهل زمین است؛ کما اینکه در مورد شهدا هم همینطور است؛ شهدا را خوب نمی‌شناسیم، جایگاه و منزلت شهدای گمنام را نیز نمی‌دانیم.

وی با بیان روایتی از تفحص یک شهید مداح گفت: این روزها هم متعلق به زینب کبری(س) است؛ در یکی از عملیات‌های تفحص، شهیدی در جاده سیدالشهدا (ع) پیدا شد؛ دوستان ما آمده بودند بالای سرش تا وسایل آن شهید از قبیل ساعت، انگشتر، تسبیح، جانماز و وسایل شخصی‌اش را جمع کنند؛ دیدند یک دفترچه خشتی مداحی همراه آن شهید است که اشعار مداحی داخل آن نوشته شده، تمیز هم مانده بود و تنها کمی حاشیه آن رطوبت گرفته بود.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین افزود: این شهید تازه از زیر خاک‌ها پیدا شده بود؛ یکی از برادران با خود گفت که تفألی بزنیم و ببینیم چه چیزی راجع به این شهید می‌آید؟ وقتی به آن دفترچه مداحی تفأل زد این شعر آمده بود که «عمه بیا گمشده پیدا شده؛ کنج خرابه شب یلدا شده». (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها