چین و چروک‌های پوست که نماد سالمندی است همواره موجب نگرانی افراد است. همه دوست دارند دیرتر به این عارضه دچار شوند.
کد خبر: ۶۱۷۸۲۹
حرف‌های شنیدنی پوست درباره طول عمر

 بسیاری هم هستند که اگر این خطوط نامطلوب مهمان ناخوانده پوست صورتشان شود به آب و آتش می‌زنند به هر قیمتی شده از شرش خلاص شوند، اما اگر تاکنون این نگرانی‌ها صرفا از جنبه جلوه و ظاهر معنی داشت،‌ ظاهرا از این به بعد جنبه سلامت و طول عمر نیز به آن افزوده خواهد شد. البته با پاک‌کردن چین و چروک صورت نمی‌توان این نگرانی‌ها را رفع کرد.

طبق پژوهش‌های جدید، زنانی که صورت کم چین و چروکی دارند، نسبت به آنان که آثار پیری بیشتر در چهره‌شان نمایان است از بخت بیشتری برای زندگی سالم برخوردارند: فشار خونشان پایین‌تر است،‌ کمتر احتمال دارد به بیماری‌های قلبی و سکته مغزی مبتلا شوند و نیز احتمالا عمر طولانی‌تری خواهند داشت. در این مطالعه که بتازگی نتیجه آن منتشر شده است، پژوهشگران کوشیده‌اند رابطه میان سن ظاهری افراد را با این مساله که چه قدر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارند، مورد بررسی قرار دهند تا دریابند آیا سن ظاهری یا به عبارت دقیق‌تر، جوانی و پیری چهره افراد، جدای از سن واقعی آنها بر سلامت قلب‌شان تاثیر دارد یا نه.

این دانشمندان 260 زن را مورد بررسی قرار دادند. برای انجام این پژوهش، این زنان بر اساس خطر کم و زیاد ابتلا به بیماری‌های قلبی به دو گروه تقسیم شدند.

سپس میزان جوانی آنان را بر اساس آنالیز چهره و نیز بررسی دقیق چین و چروک پوست قسمتی از بازو که کمی پایین‌تر از زیر بغل قرار دارد، مورد بررسی قرار دادند. دلیل انتخاب این ناحیه از بازو آن بود که این ناحیه نسبت به پوست صورت کمتر در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار دارد و به همین دلیل کمتر هم احتمال دارد علائم پیری زودرس ناشی از تابش خورشید را از خود بروز دهد.

به این ترتیب، این گروه پژوهشی برای نخستین بار دریافتند میان سن ظاهری افراد، یعنی سنی که ظاهرا از چهره آنها می‌توان تخمین زد، با فشار خون این افراد رابطه‌ وجود دارد. زنانی که جوان تر به نظر می‌رسیدند فشار خون پایین‌تری نیز داشتند و البته خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی نیز در آنها کمتر بود، اما چرا چنین رابطه‌ای وجود داشت؟

آیا ژنتیک و قوای زیستی آنها سبب می‌شود جوان‌تر بمانند و در عین حال همین موارد نیز از ابتلای آنها به بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند یا این که آنها از توان مالی کافی هم برای خرید و استفاده از لوازم و روش‌های آرایشی باکیفیت و هم استفاده از آخرین داروها و روش‌های درمانی برای مراقبت از قلب خود برخوردار بوده‌اند؟

برای حل این مسأله پژوهشگران دسته‌ای از مردان و زنان را از خانواده‌هایی مورد مطالعه قرار دادند که اعضای آنها طول عمر بالایی داشتند. پس از این بررسی نیز دوباره همان یافته‌ها تائید شد.

دانشمندان دریافتند این مردان و زنان، در مقایسه با گروه کنترل شده‌ای از افراد که تا سن میانگین امید به زندگی عمر کرده بودند، جوان‌تر به نظر می‌رسیدند و صورتشان چین و چروک کمتری داشت.

پس راز جوانی و سلامت این افراد چیست؟ دانشمندان امیدوارند با مطالعه روی این افراد بتوانند تمام عواملی را که در جوان نگهداشتن پوست نقش دارند، شناسایی کنند و دریابند که چگونه این عوامل در سلامت بیشتر قلب و نیز طول عمر موثر است./ ضمیمه سیب

مسعود ایثاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
امیدوار
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
۰
۰
می خواهید خوب بمانید خوب زندگی كنید حسادت و كینه چشم و هم چشمی و نیمه خالی لیوان دیدن خیانت نقشه كشیدن برای جان و مال و ناموس دیگری؛ صبح تا شب نقشه كشیدن به خدا فایده نداره؛ به جایش ایمان، خوبی خواستن برای دیگران بعد برای خود از خدا كمك خواستن، دیدن داده های خدا كه ده میلیارد برابر نداده هایش است كه همان نعمت نداده هم نوعی نعمت پنهان اوست و خوردن غذاهای سالم و استفاده نكردن از لوازم آرایش كه همه باعث پیری زودرس پوست میشه امرار معاش با پول حلال خلاصه خدا خدا خدا و عمل به دستورات و وجدان راحت كه بزرگترین گنج است

نیازمندی ها