گزیده عناوین روزنامه های صبح چهارشنبه

وام مسکن نامحدود تا 300 میلیون تومان

گزیده عناوین صفحه اول روزنامه‌های صبح پنجشنبه

راز ترور‌ کندی پس از نیم قرن

روزنامه‌های صبح امروز ایران مهمترین عناوین خبری صفحه اول خود را به مسائلی همچون دورخیز بزرگان برای شکار سیمرغ،رُم زیر آبشار ایران غرق شد،اجرای طرح ضد سوری کیسینجر با پول انگلیسی‌ها،تفسیر جدید غربی‌ها از حق غنی‌سازی،راز ترور‌کندی پس از نیم قرن،پیش‌نویس اصلاح‌شده «ژنو2» روی میز و... که برخی از آنها در زیر می‌آید.
کد خبر: ۶۱۷۷۶۱
راز ترور‌ کندی پس از نیم قرن

تهران امروز:راز ترور‌کندی پس از نیم قرن

گروه بین‌الملل: نیم قرن از یکی از دردناک‌ترین و رازآمیز‌ترین ترورهای تاریخ سیاسی معاصر جهان می‌گذرد. با این وجود روایت رسمی قتل جان اف‌کندی، تنها رئیس‌جمهور غیرماسون ایالات متحده آمریکا طی 200 سال اخیر، بیش از آنکه ابهام‌آلود باشد، گمراه‌کننده است. فردا جمعه مصادف است با پنجاهمین سالگرد سوءقصد به جان سی و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا. ساعت 12:30 ظهر روز جمعه 22 نوامبر 1963 کندی که همراه همسرش در صندلی عقب یک اتومبیل تشریفات روباز در حال گذر از میان انبوه جمعیتی بود که در جریان سفرش به دالاس تگزاس در خیابان اصلی شهر به استقبال وی آمده بودند، ترور شد. امروز پس از نیم قرن دغل‌بافی و دروغگویی دستگاه حاکمه پشت پرده آمریکا، مطمئن هستیم که تنها راز پشت‌سر مرگ کندی یک کلمه سه حرفی است: «س - ی - ا». در آن جمعه سیاه دالاس همه آن چیزهایی که محبوب‌ترین سیاستمدار تاریخ آمریکا را به سمت قربانی شدن به پای خاندان‌های صهیونیستی حاکم بر جهان سرمایه‌داری پیش می‌بردند یا محصول این یهودیان توطئه‌چین بودند یا مامور آنها؛ از اتومبیل مشکی روباز لینکلنی که رئیس‌جمهور مقتول بر آن سوار بود و به عنوان مرکب مرگ کندی شناخته می‌شود که توسط کارخانه فورد (پسر عموهای راکفلرها) ساخته شده بود تا محافظان گارد حفاظت رئیس‌جمهوری آمریکا که در مقابل ضاربی در همان نزدیکی و احتمالا در رویتشان چشم بر هم گذاشتند، خود ضاربان که ماموران اجیر شده سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا بودند و البته گردانندگان تگزاس که یکی از مونوپل‌های اصلی مافیای بانکی، نفتی و قمار حاکمان یهودی ینگه دنیا به شمار می‌رود. بی‌دلیل نبود که غروب آفتاب خانواده ایرلندی‌تبار و کاتولیک کندی در دالاس که از همان روز نحس1963 آغاز شد، با طلوع آفتاب اقبال خانواده مهم ماسونی و شیطان‌پرست پرسکات بوش از همان تگزاس همراه بود و چندی بعد جورج دابلیو بوش‌پدر به‌عنوان کارگزار نفتی و سیاسی راکفلرها نخستین سمت مهم در سیا را تحویل گرفت. اما بزرگ‌ترین گناه جان فیتز جرالد کندی ایرلندی‌تبار تنها این نبود که به‌عنوان اولین و آخرین ساکن کاتولیک کاخ سفید، نوار سلسله رؤسای‌جمهور پروتستان آنگلوساکسون در اصل فراماسون را قطع کرده بود بلکه کندی در انتخابات 3سال پیش از ترورش در 1960 نامزد اصلی مورد حمایت کارتل‌های صهیونیستی را دچار سرگیجه کرده و شکست داده بود. وقتی کندی جوان، خوش‌تیپ و خوش سخن که در همان ابتدا هم معلوم بود ریشه‌ای در خاندان اصلی حاکم بر آمریکا ندارد، در نخستین مناظره انتخاباتی مستقیم تلویزیونی، نیکسون جمهوریخواه را که مشاوران ارشد یهودی دورادورش را گرفته بودند، به عنوان بخت اصلی به گوشه رینگ می‌برد، تازه به‌عنوان یک سناتور جوان دموکرات جایی در مناسبات سیاسی باز کرده بود، با این وجود ارتباط خانواده کندی با جریان اصلی قدرت در آمریکا بسیار سست بود نه ریشه‌ای. از نگاه خاندان‌های یهودی راکفلر، واربرگ، گلدمن سکز، مورگان و دوپونت ـ که این آخری‌ها سازمان سیا را بنا گذاشته بودند ـ پدیده «جی اف کی» تنها یک گزینه جذاب با ظاهری مذهبی هرچند کاتولیک برای خلاص شدن از شر موج رو به گسترش کمونیسم در نخستین سال‌های جنگ سرد میان بلوک شرق و جهان سرمایه‌داری بود. نزدیکی بسیار زیاد خانواده کندی با سناتور مک کارتی، بزرگ‌ترین مفتش ضدکمونیست آن دوران، تضمینی بود بر اینکه پسر ایرلندی‌تبار روی خط تعریف شده برای او حرکت خواهد کرد اما کندی یاغی یک قدم، قدمی به همان بزرگی که بعدا برای فتح کره‌ ماه برداشت، فراتر رفت و برنامه‌ریزی جمهوریخواهان را در انتخابات 1960 به هم ریخت.

این همان برنامه‌ای بود که خود کندی بعدها از آن به عنوان «توطئه بین‌المللی» یاد کرد که پروژه مشترک خاندان‌های صهیونیست و نیکسون برای به گروگان گرفتن کل نظام مالی ایالات متحده و سپس جهان به بهانه تقویت بازار آزاد در مقابل نظام کمونیستی بود؛ پروسه‌ای که آمریکای صنعت‌سالار را به ورطه پول‌سالاری مورد علاقه مکتب شیکاگو می‌انداخت. روندی که تا همین امروز باعث ورم کردن و ترکیدن حباب‌های چرکین سرمایه‌داری و بحران‌های پیاپی اقتصادی شده است. جالب اینجاست که در همان ابتدا و در واقع تنها 7 ساعت پس از حادثه ترور 22 نوامبر دالاس، گناه قتل کندی را به گردن یک کمونیست به نام لی‌هاروی اسوالد انداختند، مردی که تا آن روز تنها در سابقه جزایی‌اش، یک برگه جریمه رانندگی بود. «لی هاروی اسوالد» اعلام کرد که او به کسی تیراندازی نکرده و مدعی شد که دارند از او به عنوان «طعمه» استفاده می‌کنند. او مدعی شد که عکسی که او را با سلاح قتاله نشان می‌داد جعلی است و صورت او را به بدن کس دیگری چسبانده‌اند. به دلیل مرگ او، بیگناهی یا مجرمی‌اش هرگز در دادگاهی اثبات نشد. حتی تا پایان قرن بیستم نظرسنجی‌ها نشان می‌دادند که مردم اسوالد را بی‌گناه دانسته و ترور جی‌اف‌کی را کار دست‌های پنهان پشت پرده می‌دانند. اسوالد هم توسط یکی از عوامل سیا که بعدتر او هم سر به نیست شد، ترور شد تا راز بی‌گناهی او برای همیشه دفن شود. 5 روز پس از مرگ اسوالد رئیس‌جمهور جدید، لیندون ب جانسون، «کمیسیون وارن» را تشکیل داد تا پرونده این ترور بیشتر بررسی شود. این کمیسیون با فشار کمیته تحقیقات ویژه سیا نتیجه گرفت که اسوالد به تنهایی در قتل دست داشته‌است. تحقیقاتی که بعده‌ها در دهه هفتاد توسط «کمیته انتخابی مجلس برای ترورها» صورت گرفت نیز قاتل بودن اسوالد را تایید کرد اما این کمیته ادعا کرد که او احتمالا تنها بخشی از دسیسه برای قتل رئیس‌جمهور بوده‌است. با این حال این کمیته مدرکی دال بر شرکت کس دیگری در این دسیسه ارائه نکرد. منتقدان تئوری‌های بسیاری در چگونگی دقیق قتل کندی و مسؤولان آن ارائه کرده‌اند که با هم دیگر و با گزارشات رسمی دولت بسیار متفاوت هستند.

از مهم‌ترین مسائلی که مطرح می‌شود می‌توان به تعداد گلوله‌ها، جهتی که گلوله‌ها از آن شلیک شدند و اینکه کدام یک از گلوله‌ها به رئیس‌جمهور و کدام به فرماندار «جان کانلی» برخورد کرده، اشاره کرد. تئوری‌های مختلف هر کدام کسی را مسؤول مرگ کندی می‌دانند. معروف‌ترین این مسؤولان فرضی از این قرارند: سیا، مافیا، کاگ‌ب، موساد، اشراقیون، فیدل کاسترو، لیندون ب‌ جانسون (نایب رئیس‌جمهور) و نوعی ائتلاف نظامی-صنعتی به رهبری ژنرال‌های ارتش. داستان پردازی‌های پرآب‌و‌تاب رسانه‌ای برای گمراه کردن افکار عمومی تا امروز ادامه یافته‌اند به طوری که می‌توان بخشی از رسالت هالیوود و شبکه‌های تلویزیونی جریان اصلی در آمریکا، طی این نیم قرن را در همین راستا دانست؛ اینکه نقش سیا و خاندان‌های تاریک کنترل‌کننده آمریکا در کشتن یک رئیس‌جمهور نسبتا مستقل در سیاهی باقی بماند.

جام جم

رهبر معظم انقلاب در جمع ده‌ها هزار بسیجی: خط قرمزهای هسته‌ای باید رعایت شود
مدیرعامل ایران‌خودرو: فقط 30 درصد مشکلات خودروسازی از تحریم است
دورخیز بزرگان برای شکار سیمرغ
ایتالیا دوباره برابر ایران زانو زد

خراسان

اصرار بر حمایت از تیم مذاکره کننده و تاکید بر دفاع از حقوق هسته‌ای ملت
رُم زیر آبشار ایران غرق شد
گزارش ها از احتمال سفر وزرای خارجه 1+5 به ژنو

کیهان

رهبر انقلاب در دیدار پرشکوه ده‌ها هزار تن از فرماندهان بسیج: ایران از حق خود یک قدم هم عقب‌نشینی نمی‌کند
سازمان حمایت خبر داد اجرای طرح برخورد با کالاهای بی‌کیفیت در بازار
سایت آمریکایی: شاهزاده بندر بن سلطان عامل اصلی عملیات تروریستی در منطقه است
هشدار بیش از 200 نماینده مجلس 1+5 وقت‌کشی‌کند در همکاری با آژانس هم تجدید نظر می‌کنیم

جمهوری اسلامی

رهبر انقلاب در اجتماع پرشکوه ده‌ها هزار نفر از فرماندهان بسیج: از دولت و مذاکره‌کنندگان حمایت می‌کنم
سعودی‌ها در انفجارهای تروریستی سه‌شنبه بیروت دست داشتند
رئیس جمهور در گفتگوی تلفنی با نخست‌وزیر انگلیس: به هیچ عنوان تبعیض در فعالیت‌های هسته‌ای را نمی‌پذیریم

سیاست روز

نرمش قهرمانانه دست‌کشیدن از اصول نیست
گزینه تهدید و باروت روی میز مذاکره تاثیر ندارد
اجرای طرح ضد سوری کیسینجر با پول انگلیسی‌ها

حمایت

رهبر معظم انقلاب: نباید حتی یک قدم از حقوق ملت ایران عقب‌نشینی شود
واکنش ایران به استفاده ابزاری از حقوق بشر
آیت‌الله آملی لاریجانی مطرح کرد: ضرورت شناخت نقش علما در احیای هویت انسان‌ها

جوان

رهبر معظم انقلاب با تأکید بر تثبیت حقوق ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای: حتی یک قدم نباید عقب نشینی شود
عراقچی: اگر به نتیجه برسیم از فردا مذاکره درباره متن شروع می‌شود
گفت‌و‌گو با مترجم رمان مورد اشاره رهبر در جمع فرماندهان بسیج ،کودتای 28 مرداد انگیزه من در ترجمه «ریشه‌ها» شد
روحانی : گزینه تهدید و باروت روی میز مذاکره تأثیر ندارد

تهران امروز

رهبر معظم انقلاب در اجتماع ده‌ها هزار نفر از فرماندهان بسیج:باید خطوط قرمز هسته‌ای در مذاکرات رعایت شود
تفسیر جدید غربی‌ها از حق غنی‌سازی
کمیسیون بودجه مجلس مامور بررسی وضعیت ذخایر ارزی شد تشکیل کمیته شفاف‌سازی ذخیره ارزی
قطعنامه حقوقی غیرالزام آور ضدسوریه در مجمع عمومی‌تصویب شد مشاجره عربستان و سوریه در سازمان ملل

وطن امروز

رهبر انقلاب در اجتماع باشکوه ده‌ها هزار نفر از فرماندهان بسیج بر خطوط راهبردی سیاست‌خارجی کشور تأکید کردند  اتمام حجت تاریخی
گزارش«وطن‌امروز» از مذاکرات ژنو 6  مراقب اسب تروجان باشید
میزگردی درباره فیلم «بشارت به یک شهروند هزاره سوم»  شیطان گاهی صفرهای حساب بانکی ماست
دشمن کمونیسم، قربانی صهیونیسم  راز ترور‌کندی پس از نیم قرن

قانون

حمایت مجدد رهبر معظم انقلاب از رویکرد هسته‌ای دولت در جزئیات مذاکرات مداخله نمی‌کنم
بازارهای ایران و جهان زیر سایه مذاکرات ژنو نفت و طلا فرو ریخت
روحانی در جلسه هیات دولت: گزینه عقلانیت روی میز مذاکرات قرار گیرد
وزارت علوم در گزارشی رسمی‌تایید کرد: دانشگاه احمدی‌نژاد مجوز ندارد

شرق

مقام‌معظم‌رهبری در جمع فرماندهان بسیج:در جزییات مذاکرات مداخله نمی‌کنیم
پیش‌نویس اصلاح‌شده «ژنو2» روی میز
بزرگداشت پروفسور «‌رضا» در دانشگاه تهران
رییس‌جمهوری در جلسه هیات دولت:مذاکرات هسته‌ای 6 ماهه است

آرمان

رمز و راز نگرانی افراطیون از آیت‌ا...
گام سوم ژنو مذاکرات محرمانه‌تر شد
اورژانس اجتماعی به گاز اشک‌آور مجهز می‌شود
هزینه‌ میلیونی سیسمونی در انحصار چینی‌ها

ابتکار

مقام معظم رهبری درجمع بسیجیان:در جزئیات مذاکرات مداخله نمی‌کنیم
چانه زنی داغ در ژنو سرد
تصمیمات اقتصادی دولت به روایت سخنگو
تکذیب شایعات تازه درباره آیت الله هاشمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها